Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Du tillhör en av de trögare i den här tråden. Under lång tid körde du med hemkörd beräkning där du korrigerade alla resultat efter någon slags modell som du trodde var riktig. Nu har du sansat dig något på den fronten.
Jag har helt slutat berätta vad jag tror i tråden och erkänt att jag hade fel när jag trodde SD skulle få sämre resultat än de beviserligen fick. Likförbannat nöjer du dig inte med det utan fortsätter tjata som en gammal trasig grammofonskiva som häktat upp sig. Till skillnad från dig så tar jag tråden på allvar och refererar endast till opinionsinstituten. Det är Sentio resp YouGove som förutspår att SD kommer att få ca 25 procent idag. Det institut som ligger lägst har ca 18 procent . Det är kalla fakta inget som jag hittar på. "Hittepåsiffror" och diverse konspirationer lämnar jag därhän. Så det är inte "mina" 25 procent och inte heller mina 18 procent. Lägg inte ord i min mun som jag aldrig vare sig har skrivit eller sagt. Har redan försökt att förklara detta för dig men ditt minne är som en teflonpanna. Inget eller ytterst lite fastnar.
Detta med tröghet kan nog diskuteras... både en och två gånger i ditt fall. Ditt eviga tjat om "hemkörda beräkningar". Har aldrig haft någon "modell" som du återkommer till.
När ett institut släpper siffror från en partisympatiundersökning (OU), anser du då inte att det åtminstone kan vara
lite intressant att gå tillbaka och se ungefär hur mycket de underskattat SD tidigare och därefter göra en helt ovetenskaplig prognos över vad deras siffror kan tänkas betyda nu? Nej, uppenbarligen tycker du inte det, eftersom du sväljer allt som alla institut säger och uppger med hull och hår utan minsta ifrågasättande, trots att du mycket väl vet att de underskattat SD stort eller t o m mycket stort tidigare. Helt okritiskt tar du till dig allt som en sanning ristad i sten. Och där har du också svaret på varför du hamnat så otroligt snett i dina egna gissningar (önskningar) om SD i opinionsundersökningar 2010 och 2014. Varför skulle du få mer rätt nu - 2018?
"Till skillnad från dig så tar jag tråden på allvar och refererar endast till opinionsinstituten."
Läs dina egna ord i meningen ovan en gång till. Noga. Långsamt. Går det upp ett ljus? Om inte, läs tills du inser paradoxen i det du skriver. En ledtråd:
"endast".
Du skrev ordagrant:
"Sanningen är att SD med all sannolikhet ligger någonstans i intervallen mellan 10-25 procent i nuläget" (Du korrigerade senare ditt skrivfel till "...mellan 18-25 procent...")
Du säger ju med
egna ord att du tror att SD just nu har mellan 18-25%. Varför skriver du ovan att det inte är dina ord och att jag lägger orden i din mun, det var ju
du som skrev dem?
Du är en märklig figur, käre Powergirl. I elva år har du stångat ditt huvud mot betongen.
Det beundrar jag djupt - men det är också det enda.