2018-08-08, 20:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja för jävligt Är det möjligt att någon kunnat hacka sig in på hans nertagna konto, går det ens? Eller är det någon nyttig idiot som gjort detta? Å som du säger precis till årsdagen FY FAAAN så jävla ruttet, jag spyr på sånt här!
Tror jag inte. Det är nån som springer hans ärenden - möjligen i god tro men som inte begriper att han suktar efter att få öppet lagom till årsdagen och nicket med anspelning på gåta har väl äcklet klurat fram och driver gäck.

Den där jag skrev om är den ende som har svårt att begripa att det hänt, han sörjer och gråter och han saknar sin vän. Han är såå förvånad och förstörd, kan inte få in det i skallen.
Det är han och Ditte, jag har inte hittat nån annan som vacklar och i en av poddarna så ville han besöka honom för att ställa nån fråga. Jag ska baske mig lyssna igen vad exakt han sa (fast det var då jävligt svårlyssnat ang den där danska gröten och störande biljud i bakgrunden)
Senast redigerad av develi 2018-08-08 kl. 20:45.
Citera
2018-08-08, 20:29
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tror jag inte. Det är nån som springer hans ärenden - möjligen i god tro men som inte begriper att han suktar efter att få öppet lagom till årsdagen och nicket med anspelning på gåta har väl äcklet klurat fram och driver gäck.

Den där jag skrev om är den ende som har svårt att begripa att det hänt, han sörjer och gråter och han saknar sin vän. Han är såå förvånad och förstört, kan inte få in det i skallen.
Det är han och Ditte, jag har inte hittat nån annan som vacklar och i en av poddarna så ville han besöka honom för att ställa nån fråga. Jag ska baske mig lyssna igen vad exakt han sa (fast det var då jävligt svårlyssnat ang den där danska gröten och störande biljud i bakgrunden)

Inte så konstigt att någon springer Madsens ärenden. Madsen har fortfarande makt över menniskor. Madsen VET saker...... Själv har han ingenting att förlora.
Citera
2018-08-08, 20:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Inte så konstigt att någon springer Madsens ärenden. Madsen har fortfarande makt över menniskor. Madsen VET saker...... Själv har han ingenting att förlora.
Japp. Han sitter där och myser över uppståndelsen och att han är den enda som har full insyn. Han driver gäck inför årsdagen i klass med den värste seriemördare.
Det här är inte en slump men som vanligt under cover. Jag vill ju BAARA ha lite pennevenner. Jätteoskyldig. Not.
Citera
2018-08-09, 02:01
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Månen var kanske inte 100 procent, men den var det man rent praktisk vil kalla en fullmåne. Jag har tidigare skrivit att det KAN vara av praktiska orsaker han valde en fullmånenatt, lite bettre ljus och så.
Jo, månen påverkar oss menniskor, den styr bland annat kvinnors , eh syklus. Den drar så hårt i jorden att den lyfter havet och skapar det vi kallar tidevann , vet inte svenska ordet.
Den påverkar också fisk, djur och växter, om den gör menniskor galna vet jag inte, men just där behövde nog inte Madsen månen.
Var så Madsen satanist? Asså satanism går ju ut på att renodla egoism, hjonen gör så gott dom kan att leka psykopater, häller inte här behöver Madsen hjälp. He is already there.
Ingenting är långsökt när det gäller Madsen, sanningen är antagligen mycket värre enn vi tror.
Ja, månen styr tidvattnet och kanske vattnet i våra kroppar påverkas, vet inte?
Kanske Madsen ville ha lite spotlight och valde därför fullmåne/månskensnatt.

Madsen är väl egentligen den ultimata satanisten - om man tänker på hans extrema, renodlade egoism. Är bara HAN som gäller, HAN själv och hans behov - inget annat räknas, ingen annan räknas. Allt är bara brickor i hans spel för att tillskansa sig själv fördelar, framgångar och njutning.
På bekostnad av andra människors känslor och liv - vilket totalt saknar betydelse för honom.

Nej, just det - ingenting är långsökt när det gäller honom.
Vi har egentligen bara fått en glimt av hans själsliv.
En glimt som gör förtärande ont och fyller en med skräck och avsky.
Tyvärr tror jag att vi bara öppnat dörren en aning på glänt, dörren till ondskans boning.
Att veta hela sanningen om Madsens liv och vad för ont han gjort - det vore nog detsamma som att öppna helvetets portar på vid gavel.

Finns inget ljust, inget fint, inget gott, inget vackert, inget mänskligt.
Bara nattsvart mörker, empatistörd hybris och egoism. Njutningsfulla tankar om kvinnor som torteras och slaktas. Som ska finnas för hans behovs skull. Som skall plågas och dö för hans behovs skull.
Om Madsen inte redan befinner sig i Helvetet så vet jag inte vad Helvetet är.
Han är en djävul, ett monster förklädd till människa, till nörd, till Raket-Madsen.
Ett blodtörstigt, sadistiskt megaäckel som aldrig, aldrig, aldrig - får släppas fri.
Citera
2018-08-09, 02:13
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
De två(?) manipulerade idioterna borde skickas till psyket för "avprogrammering".
Som man gör när man hjälper folk som hamnat i nån sekts klor.
Madsens klor lär vara vassare och svårare att bli av med en vilken hjärntvättarsekt som helst men både Deirdre och Falkenberg borde sugas in på psyk för en intensiv avprogrammering, de beter sig som hjärndöda zombies i ett slags rus av beundran med skygglappar på - inför Slaktar-Sadist-Madsen.
Citera
2018-08-09, 10:31
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
De två(?) manipulerade idioterna borde skickas till psyket för "avprogrammering".
Madsens klor lär vara vassare och svårare att bli av med en vilken hjärntvättarsekt som helst men både Deirdre och Falkenberg borde sugas in på psyk för en intensiv avprogrammering, de beter sig som hjärndöda zombies i ett slags rus av beundran med skygglappar på - inför Slaktar-Sadist-Madsen.

Jo, jag håller med dig. En del av hans närmaste borde fan ha hjälp att komma ur den bubblan som Madsen skapat. Han har på nåt sätt hjärntvettat dom, han gav dom en gemenskapskänsla och något att tro på. Lite så där Manson aktigt. Kan nog vara lite svårt att sleppa sånt faktiskt.
Men Madsen har också makt för att han VET saker om folk. Madsen har jo sprungit på alla möjliga slags konstiga ställen i åratals, han måste ju ha sett måånga olika menniskor göra saker dom inte vill ska komma ut. Det kan också vara rent av olagliga saker, kom ihåg att han diskuterade med sin propagandaminster Anja att skaffa inn tjeier för att döda dom och sälja snuff filmer. Det var ETT samtal, han har sysslat med det här i åratal. Tänk bara vad han har sett, gjort och samtalat med folk.
Jag tror många kan vara skrämda nu, rädda för att han skall sälja ut dom.
Citera
2018-08-09, 12:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Nja..
Jag uppfattar honom mer som vacklande. Att han inte kan ta in det som hänt versus den PM han känt, alltså längre reaktionstid än övriga vänner som florerat i media (som dock givetvis är lika chockade). Däremot behövs det garanterat stöd/behandling i form av terapi.
Ditte däremot har ju helt solkart förklarat sitt stöd och sin eviga kärlek. Hon kanske tog mod till sig och gjorde det besök hon suktat efter.
Senast redigerad av develi 2018-08-09 kl. 12:17.
Citera
2018-08-09, 13:24
Medlem
develis avatar
.
Citat:
Kim Walls mor om årsdagen for drabet: 'Jeg har frygtet denne dag'
Citat:
"Fredag den 10. august er det præcis et år siden, at Kim Wall stævnede ud i Øresund i ubåden Nautilus sammen med Peter Madsen. Det kostede hende livet. Men for Kims mor, Ingrid Wall, skal denne dato ikke være en dag, hvor man mindes Kim Wall som et offer for en frygtelig forbrydelse. Det skal være en dag, hvor man fejrer hendes liv og mindes de sider af hende, som man med rette kan beundre hende for."
Citat:
»Jeg vil huske min datter for den person, som hun var,« siger Ingrid Wall."
Citat:
"På årsdagen for den svenske journalists død er der arrangeret løb i 15 byer verden over, som man kan tilmelde sig og samtidigt donere et beløb til fonden Kim Wall Memorial Fund, som er oprettet til at støtte kvindelige journalister verden over. I Kim Walls hjemby, Trelleborg, vil cirka 600 personer deltage i løbet. Men adskillige frivillige har også arrangeret løb for Kim Wall i byer som Berlin, Paris, Boston, San Francisco, New York, Beijing og flere andre.

En verdensomspændende begivenhed, som hjælper Ingrid Wall og Kim Walls far, Joachim, til at fokusere på noget positivt midt i deres tragedie."
Citat:
»Jeg tror, at de fleste kan forstå, at det sidste år har været forfærdeligt for os. Desværre kan vi ikke lægge det bag os endnu,« siger hun.

Hvorfor ikke?

»Fordi der stadig er en retssag til september. Før den er overstået, så kan vi ikke lægge det bag os.«

Hvad vil det betyde for jer at få sagen afsluttet?

»Det ved jeg faktisk ikke endnu. Vi må vente og se,« siger Ingrid Wall."
https://www.bt.dk/krimi/kim-walls-mor-om-aarsdagen-for-drabet-jeg-har-frygtet-denne-dag
Citera
2018-08-09, 13:32
Medlem
develis avatar
.
Citat:
Peter Madsens forhold i fængslet vækker forargelse: 'Totalt til grin'
Citat:
Da B.T. onsdag beskrev de forhold, den livstidsdømte drabsmand Peter Madsen afsoner under i fængslet, vakte det voldsom debat på Facebook. Manden, der for et år siden mishandlede, dræbte og parterede den svenske journalist Kim Wall, sidder i en celle, som chefen på stedet beskriver som 'et kollegieværelse med lys og varme farver'.
Citat:
'Han skal sættes i et sort hul og skal ikke have lov til besøg eller have pennevenner, men håber ikke at der er nogen, der bruger krudt på den sindssyge morder,' skriver Hanne Vibeke Thomsen og hentyder til oplysningen om, at Peter Madsen via sin Facebook-profil søger pennevenner.
Citat:
Ligegyldigt.... pointen med fængsel er, at manden er væk fra andre normale mennesker, hvad de laver derinde, må man sgu godt ha ondt i røven af... han kommer aldrig ud i samfundet igen ... og ellers er han grå og gammel.'
https://www.bt.dk/krimi/peter-madsens-forhold-i-faengslet-vaekker-forargelse-totalt-til-grin
Citera
2018-08-09, 14:07
Medlem
Citat:
.

Det är helt sinnes att han fått Deirdre (som det mest troligt är) till att lägga ut penneven efterlysningen just nu. Är hon helt tappad, eller? Hon kan bara inte vara omedveten om att det är 1 år sedan MADsens dåd. Vad blir nästa steg? Börjar fanskapet blogga via henne? Tänker på Fossmo och även Helenmördaren Ulf som båda bloggade innifrån fängelset ett tag. Stackars, stackars Kims anhöriga PM är uttråkad och less, jo jag tackar, det är ett billigt "pris" han får betala. Läste att de på Herstedvester tillverkar etuier till danska hovet. Hoppas man sätter PM på det jobbet, han kan sitta där och klistra sammet i askarna till dödagar Någon verkstad med tillgång till bl a skruvmejslar lär man inte våga honom få vistas i.
Citera
2018-08-09, 14:11
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Nja..
Jag uppfattar honom mer som vacklande. Att han inte kan ta in det som hänt versus den PM han känt, alltså längre reaktionstid än övriga vänner som florerat i media (som dock givetvis är lika chockade). Däremot behövs det garanterat stöd/behandling i form av terapi.
Ditte däremot har ju helt solkart förklarat sitt stöd och sin eviga kärlek. Hon kanske tog mod till sig och gjorde det besök hon suktat efter.
Vill han träffa PM för att se honom i ögonen och tro att han ska få höra sanningen? Få något svar på "varför", så att han kan ta in det som hänt, tro?
Han lär väl bara få höra samma lögner som PM körde med i rätten och hur reagerar han då?
Citera
2018-08-09, 14:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det är helt sinnes att han fått Deirdre (som det mest troligt är) till att lägga ut penneven efterlysningen just nu. Är hon helt tappad, eller? Hon kan bara inte vara omedveten om att det är 1 år sedan MADsens dåd. Vad blir nästa steg? Börjar fanskapet blogga via henne? Tänker på Fossmo och även Helenmördaren Ulf som båda bloggade innifrån fängelset ett tag. Stackars, stackars Kims anhöriga PM är uttråkad och less, jo jag tackar, det är ett billigt "pris" han får betala. Läste att de på Herstedvester tillverkar etuier till danska hovet. Hoppas man sätter PM på det jobbet, han kan sitta där och klistra sammet i askarna till dödagar Någon verkstad med tillgång till bl a skruvmejslar lär man inte våga honom få vistas i.
Ja, det lutar åt Ditte. Hon kan mycket väl ha tagit mod till sig den 22 juli (inspirerad av den andres kontakt och frågor om hur man gör för att besöka PM) för hon ville ju besöka honom. Finns väl ingen som han litar så mycket på som denna - hon är ju blint förälskad i honom..

Jag tror hon avlagt ett besök och han har fått henne till handlingen. Jag tror fortsättningsvis han ser det som ett ypperligt tillfälle när det nästan sammanfaller med årsdagen.
Hon verkar ju minst sagt pantad och reagerar väl inte ens. Om nu inte styckning och mord bekommer henne så skiter hon väl i sånt etiskt sett. Stackars plutten ska väl få kompisar där han sitter så ensam..
Senast redigerad av develi 2018-08-09 kl. 14:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in