Citat:
Ursprungligen postat av
Rosenrasande1
Varför läser och skriver du i detta forum? Jag skriver vad jag upplever och vad jag TROR och TYCKER om hans beteende, smaklöst. Jag tror att OM det nu visar sig att han har begått mordet och de kommer dömma honom så TROR jag det blir vård. OM det visar sig att han inte begått brottet så undrar jag vad det är som får honom att betee sig så som han gör på sitt geocachkonto (där han vet att vänner och bekanta till BO ser vad han skriver) inte så respektfullt mot LW eller hennes anhöriga. (Betydligt mycket värre än det jag och andra har skrivit och spekulerat om honom på ett anonymt forum)
Varför jag skriver här undrar du?
En av orsakerna till det kan du se i mina senaste inlägg, där jag försöker få folk att tänka till innan de postar inlägg där barn berörs.
En annan orsak är att försöka informera dig om att det inte ens finns på den hypotetiska kartan att SD, om han skulle dömas (så stavas det) för mord på LW, han skulle komma att bli dömd till vård enligt RPV.
Du är okunnnig och det är inget skamligt att vara det, men det är dumt att fortsätta hävda en uppfattning vad gäller påföljdsfrågor, som i ditt fall bygger på tro/tyckande och inte på kunskap/erfarenhet.
Tips: Här finns lite att läsa
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttspsykiatrisk_v%C3%A5rd
SD är, i händelse av fällande dom, inte i närheten av RPV. Det blir i så fall fängelse och i det tror jag juristerna i tråden är eniga med mig om.