2018-08-08, 13:22
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Skulle det finnas anabola preparat med i bilden (ang NW:s muskelbygge) kan både psykiskt välmående och kontroll över humöret komma ur balans..

Skulle det finnas anabola preparat med i bilden så skulle det tex. inte finnas tävlingsbilder på hans kompis
det är ganska hårt med kontroller med sådant
Citera
2018-08-08, 13:27
Medlem
Citat:
Finns det någon info om var NW befann sig vid tidpunkten för mordet? Han måste väl ha kunnat komma och gå som han ville.

Han hade alibi.
Citera
2018-08-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Varför läser och skriver du i detta forum? Jag skriver vad jag upplever och vad jag TROR och TYCKER om hans beteende, smaklöst. Jag tror att OM det nu visar sig att han har begått mordet och de kommer dömma honom så TROR jag det blir vård. OM det visar sig att han inte begått brottet så undrar jag vad det är som får honom att betee sig så som han gör på sitt geocachkonto (där han vet att vänner och bekanta till BO ser vad han skriver) inte så respektfullt mot LW eller hennes anhöriga. (Betydligt mycket värre än det jag och andra har skrivit och spekulerat om honom på ett anonymt forum)
Varför jag skriver här undrar du?
En av orsakerna till det kan du se i mina senaste inlägg, där jag försöker få folk att tänka till innan de postar inlägg där barn berörs.

En annan orsak är att försöka informera dig om att det inte ens finns på den hypotetiska kartan att SD, om han skulle dömas (så stavas det) för mord på LW, han skulle komma att bli dömd till vård enligt RPV.
Du är okunnnig och det är inget skamligt att vara det, men det är dumt att fortsätta hävda en uppfattning vad gäller påföljdsfrågor, som i ditt fall bygger på tro/tyckande och inte på kunskap/erfarenhet.
Tips: Här finns lite att läsa https://sv.m.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttspsykiatrisk_v%C3%A5rd

SD är, i händelse av fällande dom, inte i närheten av RPV. Det blir i så fall fängelse och i det tror jag juristerna i tråden är eniga med mig om.
Citera
2018-08-08, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Skulle det finnas anabola preparat med i bilden så skulle det tex. inte finnas tävlingsbilder på hans kompis
det är ganska hårt med kontroller med sådant
Ja det är sant.. Men NW tävlar väl inte? Och med mål som är hårda och tuffa att nå är det kanske lätt att falla för för genvägar till ett snabbare resultat. Med tanke på att relationen verkar ha varit lättantändlig dem emellan så kan det gå överstyr om det finns någon form av droger/preparat med i bilden. Jag bara funderar runt lite..
Citera
2018-08-08, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han hade alibi.
Ja dåså.. Då behöver jag inte fundera mer runt det 😊
Citera
2018-08-08, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Varför jag skriver här undrar du?
En av orsakerna till det kan du se i mina senaste inlägg, där jag försöker få folk att tänka till innan de postar inlägg där barn berörs.

En annan orsak är att försöka informera dig om att det inte ens finns på den hypotetiska kartan att SD, om han skulle dömas (så stavas det) för mord på LW, han skulle komma att bli dömd till vård enligt RPV.
Du är okunnnig och det är inget skamligt att vara det, men det är dumt att fortsätta hävda en uppfattning vad gäller påföljdsfrågor, som i ditt fall bygger på tro/tyckande och inte på kunskap/erfarenhet.
Tips: Här finns lite att läsa https://sv.m.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttspsykiatrisk_v%C3%A5rd

SD är, i händelse av fällande dom, inte i närheten av RPV. Det blir i så fall fängelse och i det tror jag juristerna i tråden är eniga med mig om.
Men snälla nån.. Hur kan ni spekulera och dividera om hur han skulle bli dömd när ni inte ens vet vare sig händelseförlopp, omständigheter eller tillvägagångssätt av mordet. Det funkar även att backa ibland och inte hugga på varenda kommentar som strider mot sin egen uppfattning om vad som är rätt och fel..
Senast redigerad av Osamaj 2018-08-08 kl. 13:45.
Citera
2018-08-08, 13:53
Medlem
En av de mest smaklösa trådarna alla kategorier. En kvinna och mamma är död och halva bekantskapskretsen och barnen misstänkliggörs och dissekeras i detalj. De flesta av dem säkerligen helt vanliga familjer.

Man hoppas att alla ni tangentbordsryttare och Cluedodetektiver själva blir uthängda en vacker dag i liknande sammanhang. Avskyvärt beteende.

Har dessutom inte framkommit en enda millimeter med substans. Enbart trams och gissningar kring vem som är på Ullared och vem som hittat nån plåtburk någonstans.
Citera
2018-08-08, 13:59
Medlem
Citat:
Men snälla nån.. Hur kan ni spekulera och dividera om hur han skulle bli dömd när ni inte ens vet vare sig händelseförlopp, omständigheter eller tillvägagångssätt av mordet. Det funkar även att backa ibland och inte hugga på varenda kommentar som strider mot sin egen uppfattning om vad som är rätt och fel..
Men snälla nån..
Om du lärde dig själv att först lugna ner dig och därefter lugnt läsa vad jag nu vid upprepade tillfällen skrivit till 'Rosenrasande1', så skulle du (kanske?) se att jag skriver "ev" och motsv formuleringar när det gäller dom rörande SD!

Jag försöker, än så länge föga framgångsrikt, lära den skribenten att det aldrig kan bli tal om att överlämna SD till "vård" om han skulle bli dömd.
Jag har öht inte diskuterat skuldfrågan, den vet jag ingenting om, men kanske en liten aning mer om RPV. Du får ta det som du vill.
Citera
2018-08-08, 14:11
Medlem
Citat:
Han hade alibi.

Har utredarna släppt några officiella uppgifter kring vilka som har respektive inte har alibi?
Citera
2018-08-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har utredarna släppt några officiella uppgifter kring vilka som har respektive inte har alibi?

NEJ, inte vad jag sett. Förundersökningssekretess infördes tidigt. Sedan locket på. Huvudmisstänkt kvarstår.

Faktamängden är så mager att soppan på spiken kokat torr.
Därav av alla spekulationer och interna "angrepp" av deltagarna.

Läget som jag ser det.
Citera
2018-08-08, 14:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Han hade alibi.
Det fanns väl olika uppgifter om ev, alibi för NW om jag minns rätt.
Om jag inte minns fel påstod någon att NW med hockeyspelande flickvän, vars mamma är polis, befann sig i UWs bostad och UW var ute på jobb på annan ort.

☆Moralensväktare (se undertill)postade uppgiften om att UW och NW tillbringade mordnatten i UWs hem och att dom på det sättet automatiskt gett varandra alibi förutsatt att Moralensväktare i barnet eller barnen inkluderat NW

Vill dra mig till minnes någonting kanske spekulationen om att NW kan ha vistats i LWs hem kvällen innan han for övernattning hos UW så ta det med en nypa salt. Vidare att han naturligtvis rört sig obehindrat mellan UWs och LWs bostad.

☆ UWs vistelse mordnatten skrev Moralensväktare om som jag länkat härinunder.
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
UW sov hemma i sin villa med någon eller några av barnen och skulle tillsammans med LW uppvakta yngsta sonen som sov hos LW.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-08 kl. 14:59.
Citera
2018-08-08, 14:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Han hade alibi.
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Problemet här har väl varit att förstå varför de tidigare utredarna och åklagaren visade så stort och ensidigt intresse för just SD. Några menade att det måste ha haft med alibin att göra, och det gjordes antaganden om att alla utom just SD måste ha haft alibi för tidpunkten för mordet. Det kan vara ett sådant antagande 'Remark' gör, men det här är alltså bara min gissning.
Senast redigerad av Draifos 2018-08-08 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in