2018-08-08, 11:55
Medlem
tjackarismygs avatar
För att reda ut mer: Det var alltså tre förhörstillfällen.

1. En person kanske SD förhörs av polisen och släpps.
2. Detta förhör som jag refererade ovan och som presstalespersonen talar om samma dag nedan:
3. Sedan sker en ytterligare anhållan då Åklagaren yrkar på synnerlig, men TR kör över henne.

Vad gäller det första förhöret var det hos polisen och var inget anhållande. När man sedan refererar tillatt det är samme man som suttit anhållen två gånger så betyder det inte att det första polisförhöret också gällde samma person. Det kan vara det men det bekräftas ingenstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Personen hämtades in till förhör på tisdagsmorgonen. När förhören avslutades fattade åklagare beslut om ett anhållande.

Polisens presstalesperson Christina Hallin sade tidigare under måndagen att ”det är saker i utredningen som har gjort att den här personen ska hämtas till förhör”. Både före och efter beskedet om anhållandet hänvisar polis och åklagare till förundersökningssekretess. Inga detaljer om den misstänkte har offentliggjorts.

– Nu har åklagaren tre dagar på sig att besluta om personen ska begäras häktad eller inte, säger Christina Hallin.

TT: Vad innebär det för utredningen att misstankegraden är den lägre, söker ni fler personer?
– Det kan jag inte kommentera. Det är den lägre misstankegraden vilket innebär att utredningen fortsätter med allt vad det innebär i utredningar av grova brott.

Den 45-åriga kvinnan anmäldes försvunnen tisdagen den 15 maj. Polisen inledde då en förundersökning om misstänkt människorov, eftersom man antog att hon inte försvunnit frivilligt från sitt hem i stadsdelen Hjärsta i Örebro.
Några dagar senare hittades en död kvinna i närheten av den försvunna kvinnans hem. Polisen kunde senare bekräfta att det var 45-åringen som hittats.
En person har tidigare suttit anhållen under en kortare tid i ärendet, men släpptes. (TT)
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Första gången var personen bara på några timmars förhör,inte anhållen, de har nog hittat luckor i förhöret med SD?
Nu har polisen 72 timmar på sig att skaffa fram mer bevis,så att det ev.kan bli en häktning,som kan bli på skäligen,eller sannolika skäl.
Citera
2018-08-08, 12:32
Bannlyst
HerrTeamDavidsson found Traditional Cache Fallebos Mandomsprov #5

Friday, 03 August 2018Västerbotten, Sweden
Ja jävlar! Vilken otäck och elak liten grej. Sökte en stund, men pga begränsad tid skickades önskningar om hint till CO och tidigare loggare, men innan svar kom var den lokaliserad. Riggningen var delvis rätt knölig att få till, och efter att ha kommit fram till burken inser jag att den nog var rätt dålig. Men ingen har väl dött av en kingswing? Eller det kanske det är. Nåja, allt gick bra och jag hann med några burkar till innan det var fikadags med nya vänfamiljen. Tack för cachen.

Loggades när barnen ville ha lite egentid med sin nya kompis och träna med hoppråttorna.

HerrTeamDavidsson found Traditional Cache Jag ser dig

Friday, 03 August 2018Västerbotten, Sweden
Burk borta. Bild skickad till CO på infästning med begäran om att fotologg är ok. Ananrs plockas såklart loggen bort. Tack för trädet

Loggades när barnen ville ha lite egentid med sin nya kompis och träna med hoppråttorna.

Found it HerrTeamDavidsson found Traditional Cache Agust.

Sunday, 05 August 2018Västernorrland, Sweden
Under WIGen med mordlösning loggades denna snabbt och lätt. TFTC.
Senast redigerad av Banannn 2018-08-08 kl. 13:02.
Citera
2018-08-08, 12:33
Medlem
Grafikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Brukar SD låta det gå över en vecka mellan sina rapporter på geocachekontot? Är det han eller någon annan som dagligen tittar in på kontot?

Någon som har sett SD röra sig i Örebrotrakterna senaste veckan? Trådskrivare Smarfor hade tidigare bra koll på var han befann sig (innan den 2:a anhållan och häktningen), men har kanske slutat hålla uppsikt nu?

Enligt barnens kaninkonto på Instagram så var de på väg till Ullared häromdagen men nu är inlägget borta ...
Citera
2018-08-08, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grafiker
Enligt barnens kaninkonto på Instagram så var de på väg till Ullared häromdagen men nu är inlägget borta ...

Bra att fler såg det 😃
Citera
2018-08-08, 12:46
Medlem
Citat:

HD är på väg till Ullared, undras om de ska träffas där eller om SD fick nej till återträff..? 🤔
Citera
2018-08-08, 12:50
Medlem
Citat:
...och det är förstås såpass anmärkningsvärt
agerat, så att det gör dem givetvis misstänkta för att ha med mordet på LW att göra?

Jag tycker det är skamligt hur skribenter i denna tråd beter sig mot barn som ofrivilligt blivit "medverkande" i denna hetsjakt på LW:s mördare. Under täckmantel av "kartläggning" av hur barn med eller utan sina kaniner, med eller utan en viss förälder, har rört sig under skollovet, så finns det ingen hejd för vissa smutspostare när det gäller att skriva, vad som måste betecknas som "smaklöst", för att låna ett ord från 'Rosenrasande1'

Det är, med Strindbergs ord, synd om människorna.
Och framförallt om deras barn vill jag lägga till.
Citera
2018-08-08, 12:54
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Brukar SD låta det gå över en vecka mellan sina rapporter på geocachekontot? Är det han eller någon annan som dagligen tittar in på kontot?

precis som man skrivit tidigare i tråden, är man ute på resande fot så brukar man inte logga sina fynd på nätet utan gör det när man kommer hem

och läser du inlägg någon timme bakåt så ser du att han varit ute på resande fot med sina döttrar

Varför skulle någon annan ha tillgång till hans geocachingkonto?
Senast redigerad av Energizer666 2018-08-08 kl. 12:59.
Citera
2018-08-08, 13:10
Medlem
Finns det någon info om var NW befann sig vid tidpunkten för mordet? Han måste väl ha kunnat komma och gå som han ville.
Citera
2018-08-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nu är ju inte smaklöshet något som är straffbart, vilket jag ibland beklagar när jag t ex ser hur en del "renoverar" sina hus. Så SD får lov att vara hur smaklös (i dina ögon) som helst utan att man kan straffa honom för det.
Fast vid närmare eftertanke är ju just precis det du gör, när du här anklagar honom för att hans smaklöshet gör dig matt. Fast det kanske är din avsikt att här, i andras ögon, generellt misskreditera SD?

Du skriver att om SD döms, du då tror att han kommer att "dömmas" till vård. För både smaklöshet och för mord?
Vad du tycker vara friskt kommer inte en ev framtida domstol som ev fäller SD för brott, att ta minsta hänsyn till. Nån RPV kommer det öht inte att bli tal om, men jag vet inte om detta mitt besked gör dig mer eller mindre glad.

Varför läser och skriver du i detta forum? Jag skriver vad jag upplever och vad jag TROR och TYCKER om hans beteende, smaklöst. Jag tror att OM det nu visar sig att han har begått mordet och de kommer dömma honom så TROR jag det blir vård. OM det visar sig att han inte begått brottet så undrar jag vad det är som får honom att betee sig så som han gör på sitt geocachkonto (där han vet att vänner och bekanta till BO ser vad han skriver) inte så respektfullt mot LW eller hennes anhöriga. (Betydligt mycket värre än det jag och andra har skrivit och spekulerat om honom på ett anonymt forum)
Citera
2018-08-08, 13:14
Medlem
Skulle det finnas anabola preparat med i bilden (ang NW:s muskelbygge) kan både psykiskt välmående och kontroll över humöret komma ur balans..
Citera
2018-08-08, 13:18
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
precis som man skrivit tidigare i tråden, är man ute på resande fot så brukar man inte logga sina fynd på nätet utan gör det när man kommer hem

och läser du inlägg någon timme bakåt så ser du att han varit ute på resande fot med sina döttrar

Varför skulle någon annan ha tillgång till hans geocachingkonto?

Jag gjorde det där inlägget igår, har sett att han rapporterat därefter och har skrivit några inlägg om detta tidigare idag, så kanske du skulle läsa bakåt i tråden, du med?
Citera
2018-08-08, 13:20
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
så undrar jag vad det är som får honom att betee sig så som han gör på sitt geocachkonto (där han vet att vänner och bekanta till BO ser vad han skriver) inte så respektfullt mot LW eller hennes anhöriga. (Betydligt mycket värre än det jag och andra har skrivit och spekulerat om honom på ett anonymt forum)

som om det spelar någon roll vad han skriver där eller någon annanstans
för här vänds och vrids det på det i alla fall till att låta som något negativt
du kanske ska kolla på andra användare inom geocachingen eller liknande på hur dem har betett sig?
det enda man ser på bilder är att han har kul när han är ute, eller gör det för att reta upp "anonyma" näthatare på fb

"anonymt" forum, man är inte anonym på internet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in