2018-08-07, 23:35
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jo det togs upp i utredningen, och det jag skrev var (precis som utredningen kom fram till) Vidare hördes det fortfarande inga explosioner i närheten av det som hörs vid kontrollerade demoleringar.
Dvs NIST konstaterade - efter samråd med Amerikas ledande experter på kontrollerade demoleringar - att ljudnivåerna på de smällar som hördes i någorlunda anslutning till inledningen av WTC7s kollaps inte ens var i närheten av de ljudnivåer en kontrollerad demolering med sprängmedel skulle gett upphov till.

Det finns fortfarande vittnesmål om explosioner som inte togs med i utredningen tex brandmän,vaktmästare,vanligt folk mfl mfl.Finns videor där man vittnar om detta.
NIST ägnade sig åt Pseudovetenskap alltså kan man ljuga i samråd också.
Citera
2018-08-07, 23:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Det finns fortfarande vittnesmål om explosioner som inte togs med i utredningen tex brandmän,vaktmästare,vanligt folk mfl mfl.Finns videor där man vittnar om detta.
NIST ägnade sig åt Pseudovetenskap alltså kan man ljuga i samråd också.

Hur vet du att de inte togs med i utredningen, men än viktigare - vad spelar det förr roll när det vi diskuterar är ljudnivåer mångdubbelt högre än vad som registrerades?
Citera
2018-08-07, 23:43
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Hur vet du att de inte togs med i utredningen, men än viktigare - vad spelar det förr roll när det vi diskuterar är ljudnivåer mångdubbelt högre än vad som registrerades?

Nu är du fel ute igen. Du frågar mig frågor fast det är du som står för vetenskap som hör hemma i Underlandet. Jag vet för att jag ser på videor och bildar mig en uppfattning? dock tror jag inte bränder börjar uppträda annorlunda bara för att NIST säger så och i amerika ljuger man ju aldrig om nånting eller hur? Vi kanske ska ta ett sidspår/OT här och gå vidare till WMD i Irak? Förevändningar för att....
Citera
2018-08-07, 23:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu är du fel ute igen. Du frågar mig frågor fast det är du som står för vetenskap som hör hemma i Underlandet. Jag vet för att jag ser på videor och bildar mig en uppfattning? dock tror jag inte bränder börjar uppträda annorlunda bara för att NIST säger så och i amerika ljuger man ju aldrig om nånting eller hur? Vi kanske ska ta ett sidspår/OT här och gå vidare till WMD i Irak? Förevändningar för att....

University of Youtube alltså? Lycka till med det då!
Citera
2018-08-07, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Hela stålstrukturen på 40.000ton i byggnad 7 går från okokt spagetti till genomkokt spagetti på en sekund. Fascinerande
World Trade Center Building 7: Free - fall
https://www.youtube.com/watch?v=n5ZRfxpXvIQ

eller…
inFact: Building 7 Did NOT Look Like a Controlled Demolition
https://www.youtube.com/watch?v=_ZvoNoRnPAI

?
undrar vad jag ska tro

Fakta är att wtc7 kollapsade under rätt lång tid, det var nämligen så att den bärande invändiga strukturen hade en lång kollaps bit för bit, vilket man inte kan se mycket av från utsidan. Det man kan se på videofilmer från den avslutande kollapsen är att den lilla ”byggnaden” på sjuans tak, sk penthouse, plötslig försvinner ned genom taket. Detta sker för att då har det mesta av den inre stommen kollapsat och inget håller längre uppe taket och penthouse. Ögonblicket efter att penthouse fallit ned genom taket så startar den avslutande kollapsen där det i princip bara var sjuans ytterskal, fasaden, som kollapsade. Stora delar av den inre bärande stålkonstruktionen hade då redan kollapsat.
Citera
2018-08-08, 00:08
Medlem
Citat:
Och?
Om du tappar en banan faller den också i fritt fall när den accelererat - men det betyder ju inte att du måste ha sprängt den.

Vidare hördes det fortfarande inga explosioner i närheten av det som hörs vid kontrollerade demoleringar, och dessutom sitter fönstren kvar när kollapsen påbörjas vilket måste sägas verkar märkligt om man skulle smällt sprängmedel för att försvaga konstruktionen.
Då har vi ändå inte ens börjat prata om de riktigt stora problemen med konspirationsteorierna - som hur man får sprängmedel att stå emot timtals med brand utan att utlösas, förstöras eller skada utlösningsanordningar, eller hur man skulle hunnit aptera sprängmedel utan att bli upptäckt av anställda eller närvarande bombhundar osv osv..

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fakta är att wtc7 kollapsade under rätt lång tid, det var nämligen så att den bärande invändiga strukturen hade en lång kollaps bit för bit, vilket man inte kan se mycket av från utsidan. Det man kan se på videofilmer från den avslutande kollapsen är att den lilla ”byggnaden” på sjuans tak, sk penthouse, plötslig försvinner ned genom taket. Detta sker för att då har det mesta av den inre stommen kollapsat och inget håller längre uppe taket och penthouse. Ögonblicket efter att penthouse fallit ned genom taket så startar den avslutande kollapsen där det i princip bara var sjuans ytterskal, fasaden, som kollapsade. Stora delar av den inre bärande stålkonstruktionen hade då redan kollapsat.

Min fetning
Om innanmätet redan kollapsat innan fasaden rämnar så måste det anses anmärkningsvärt att fönstren är till största del hela som SnakePlisssken påstår. Jag menar att om alla de kanske 100.000ton stål, betong och bråte störtar ihop innanför skalet inte bokstavligen BLÅSER ut fönstren är konstigt!? tycker jag iallafall
Citera
2018-08-08, 00:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Min fetning
Om innanmätet redan kollapsat innan fasaden rämnar så måste det anses anmärkningsvärt att fönstren är till största del hela som SnakePlisssken påstår. Jag menar att om alla de kanske 100.000ton stål, betong och bråte störtar ihop innanför skalet inte bokstavligen BLÅSER ut fönstren är konstigt!? tycker jag iallafall

Det jag säger är att fönstren borde blåst ur runt hela byggnaden innan kollapsen började - dvs i samband med påstådd explosion för en cd.
När strukturen rasade, och när penthouse föll in i byggnaden så sprängdes dock fönstren precis som man skulle förvänta sig:

There were clues that internal damage was taking place, prior to the downward movement of the exterior frame, such as when the east penthouse fell downward into the building and windows broke out on the north face at the ends of the building core.
Citera
2018-08-08, 20:58
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Fakta är att det finns videor som bekräftar att du hittar på eftersom det finns tidtagning på fallet och den tiden stödjer inte vad du säger. Det finns simulationer som försöker stödja utredningen där stålbalkar helt plötsligt uppträder som tändstickor av en kontorsbrand. Pinsamt.
Citera
2018-08-08, 21:23
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Fakta är att det finns videor som bekräftar att du hittar på eftersom det finns tidtagning på fallet och den tiden stödjer inte vad du säger. Det finns simulationer som försöker stödja utredningen där stålbalkar helt plötsligt uppträder som tändstickor av en kontorsbrand. Pinsamt.
Fakta är att det var SnakePlisssken som berättade det för dig här och att du inte verkar förstå att det visar att du har fel. Vad ska du prova härnäst? Slå dig själv?
Citera
2018-08-08, 21:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Det du talar om är tidtagning av fasadens kollaps, läs igen så ser du att DR Tinnitus skrev om byggnaden innanmäte som kollapsade innan mätningen du talar om börjar.
Citera
2018-08-08, 21:25
Medlem
Citat:

Finns vad jag vet ingen video som visar hel kollapsen, utan sista delen döljs väl av andra hus. Så hur vet man då när kollapsen var klar, när man inte ser när den avslutas och på vilken höjd då det ju blir en rejäl hög med bråte så raset stoppar ju inte vid normal marknivå.
Citera
2018-08-08, 21:26
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Fakta är att det var SnakePlisssken som berättade det för dig här och att du inte verkar förstå att det visar att du har fel. Vad ska du prova härnäst? Slå dig själv?

Utredningen som är så bedrövligt dålig att den är direkt skyldig till all volym av konspirationsteorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in