Citat:
Ursprungligen postat av
withnoname
Hur ska man kunna vara seriös med folk som ägnar sig åt vetenskap som inte existerar? Slutsatsen är att byggnader av stål kan sticka i fritt fall när dom brinner. Hur ska jag kunna dra nån annan slutsats? Precis som vi ser på videor av WTC 7 ryker hela jävla byggnaden rätt ner i samma fart som bara kontrollerad sprängning kan skapa mig veterligen. Well...det är ju snack om thermit och nano varianten av den men det tog inte utredningen upp. Konspiration hit och dit jag är inte en av dom som tror att amerikanska regeringen låg bakom utan bara ett fåtal i den.
Så du klarar inte att vara seriös....?
Vetenskapen som stöder den officiella förklaringen existerar högst påtagligt och har så gjort i en jäkla massa år. Absolut INGET i rasen eller den officiella förklaringen går emot fysikens lagar eller annan känd och etablerat vetenskap, INGET. Anser du det så är det upp till dig att faktiskt peka ut vad, varför, som inte skulle stämma med fysikens lagar eller etablerad vetenskap.
Inga byggnader under 9/11 kollapsade i fritt fall hela vägen, utan endast en kort sträcka, typ någon våning eller så.
Tittar vi på filmerna från tornens kollaps så faller de klart och tydligt långsammare än fritt fall. Hur kan vi se det då? Jo, därför att rasmassor och bråte som slungas ut åt sidan från tornens ras faller fortare nedåt än själva byggnaderna ras. Hur förklarar du det? Att allt löst bråte har en egen raketmotor som skjuter på nedåt....?
Kontrollerade sprängningar av hus kollapsar oftast inte alls i fritt fall, därför att man oftast avser att bara spränga bort mycket nog av det bärande för att initiera en kollaps varvid byggnaden krossar resten av sig själv på väg nedåt. Och allt detta krossande tar energi från själva kollapsen och bromsar givetvis så att fritt fall inte råder hela vägen ner. Däremot kan skillnaden i tid vara liten mellan fritt fall och inte fritt fall, beroende på att resterande bärande element utgör endast ett blygsamt motstånd.