2018-08-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Haha...sakta men säkert kommer blattarna trycka ut er.. underbara reportage i Expressen hur blattarna kör över er i Västra hamnen och Slottsstaden. Det är väl dom två sista etniska bastionerna va??

Men ger höga betyg för din kampvilja.
Jomen tack. Jag är inte på någon sida egentligen men retar mig på uppblåsta påståenden, vad det än handlar om..Dessutom är här för trångt nu (ja även av inflyttade svenskar) så det är bra att ingen vill flytta hit!
Men varmt är det just nu, säkert 28C vid denna tidpunkt. Ska ta ett bad
Citera
2018-08-07, 21:30
Medlem
az-Zarqawis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
tro mig det vill du inte, jag vet jag bor här.
Du snackar skit. Varför flyttar du inte i sådana fall?
Citera
2018-08-07, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jomen tack. Jag är inte på någon sida egentligen men retar mig på uppblåsta påståenden, vad det än handlar om..Dessutom är här för trångt nu (ja även av inflyttade svenskar) så det är bra att ingen vill flytta hit!
Men varmt är det just nu, säkert 28C vid denna tidpunkt. Ska ta ett bad

Nice temperatur. Kommer självklart alltid finnas svenskar i Malmö, men ack vilken minoritet ni kommer vara i ex. slutet av 20-talet. Kanske 15-20 procent om tio år.
Senast redigerad av victortich 2018-08-07 kl. 21:39.
Citera
2018-08-07, 21:45
Medlem
Citat:
Nice temperatur. Kommer självklart alltid finnas svenskar i Malmö, men ack vilken minoritet ni kommer vara i ex. slutet av 20-talet. Kanske 15-20 procent om tio år.
haha vi får se..bjuder på guidad tur i helikopter om du har rätt
Citera
2018-08-07, 21:46
Medlem
Citat:
Haha...sakta men säkert kommer blattarna trycka ut er.. underbara reportage i Expressen hur blattarna kör över er i Västra hamnen och Slottsstaden. Det är väl dom två sista etniska bastionerna va?? Snart kommer Jammeh tvinga in lintottar att gå med blattarna. Jalla Jalla.

Men ger höga betyg för din kampvilja. 7k röstar du väl oxå...

Limhamn är också okey förutom efter 16-tiden på sibbarp. Då byts svenskarna och assimilerade ut mot araber som går all in

Mkb har en del hus där och själv bor jag i ett av dom. Finns en del som verkar ha ständig semester och nyligen har två svenska familjer flyttat från huset och ersatts av arabfamiljer. Vi kommer också flytta till kranskommun innan äldsta barnet ska börja skolan. Malmö är helt kört om ni frågar mig.
Citera
2018-08-07, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popll
haha vi får se..bjuder på guidad tur i helikopter om du har rätt

Ser jag framemot. Ni var i minoritet redan -11. Läs Åbergs bok vettja.
Senast redigerad av victortich 2018-08-07 kl. 21:49.
Citera
2018-08-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ser jag framemot. Ni var i minoritet redan -11.
Vad är det för märklig statistik? Fast nu gällde det 15-20%
Citera
2018-08-07, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bigtjoffs
Limhamn är också okey förutom efter 16-tiden på sibbarp. Då byts svenskarna och assimilerade ut mot araber som går all in

Mkb har en del hus där och själv bor jag i ett av dom. Finns en del som verkar ha ständig semester och nyligen har två svenska familjer flyttat från huset och ersatts av arabfamiljer. Vi kommer också flytta till kranskommun innan äldsta barnet ska börja skolan. Malmö är helt kört om ni frågar mig.

Mycket bra att ni flyttar. Att ha svenska barn tillsammans med araber väcker såna kräkreflexer.

Lycka till med allt. Svenska lugna barn skall alltid umgås med andra lugna svenska barn.

Förresten var det svårt att få med frugan/sambon på det tåget?
Senast redigerad av victortich 2018-08-07 kl. 21:58.
Citera
2018-08-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttdyrkaren
Är det verkligen så jävla illa? Alla butiker har "arab-text"? Kom igen.. Skulle vara intressant att höra om det var mindre aggression och mer intelligens i ditt inlägg.

Saken är väl den att om man tillfälligt besöker vissa svenska städer kan man mycket väl hamna i kvarter som i stort sett är "som Bagdad", även om staden naturligtvis har svenska kvarter också. Jag har själv varit med om liknande i just Malmö som jag besöker då och då. Vissa ställen är lite som turkkvarteren i Berlin. 50% utländsk härkomst är inte lite så i Malmö är områdena omfattande.
Citera
2018-08-07, 22:29
Medlem
Citat:
Kring 4.5 miljarder varje år, trenden är ökande. Men per capita är Eskilstuna nästan lika illa på 1.3 miljarder. Botkyrka och Södertälje just över en miljard.

Finns hur mycket länkar som helst på detta. Google it.

Främsta nettoinbetalarna är ej kranskommuner kring Sthlm, utan industritäta kuststäder utmed Norrlandskusten. Från Kalix till Gävle.

Nej, ingen kommun utmed Norrlandskusten betalar in pengar till kommunalekonomiska utjämning för kommuner, d.v.s. vad personer på flashback benämner som skatteutjämning.

http://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/offentlig-ekonomi/finanser-for-den-kommunala-sektorn/kommunalekonomisk-utjamning-och-utjamning-av-lss-kostnader/

Följande kommuner betalar mer än 100 milj. Danderyd, Lidingö, Nacka, Sollentuna, Solna, Stockholm Täby. Bara kommuner i Stockholms län.

Vellinge betalar ca 40 milj. och följande kommuner ca 10 milj. eller mindre Ekerö, Sundbyberg, Vaxholm och Lomma. Utanför Stockholms län är det bara Vellinge och Lomma betalar in pengar, ca 50 milj.

Resterande kommuner i Sverige får bidrag genom systemet.

Förenklat så består systemet av 2 delar. inkomstutjämning och kostnadsutjämning.

Kostnadsutjämningen går mer eller mindre plus minus noll, d.v.s kommuner får ca 7,4 miljarder i bidrag och andra betalar in ca 7.4 miljarder i avgifter.

Inkomstutjämningen, förenklat, kommunerna är garanterade 115 procent av genomsnittliga kommunalskatteuttaget, så staten skjuter till pengar till systemet. Kommuner betalar ca 7,3 miljarder inkomstutjämningsavgifter och kommuner får 75 miljarder inkomstutjämningsbidrag.

Sedan finns det ett system för landstingen. Där betalar bara Stockholms landsting in pengar i systemet.

Malmö får ca 5,1 miljarder 2018 och Stockholm betalar ca 4 miljarder.
Citera
2018-08-07, 22:41
Medlem
Varför har inte Malmö böneutrop? Skulle vara ett fint sätt knyta ihop säcken. Nästa steg blir sharia-lagar officiellt.
Citera
2018-08-07, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B.Baruch
Nej, ingen kommun utmed Norrlandskusten betalar in pengar till kommunalekonomiska utjämning för kommuner, d.v.s. vad personer på flashback benämner som skatteutjämning.

http://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/offentlig-ekonomi/finanser-for-den-kommunala-sektorn/kommunalekonomisk-utjamning-och-utjamning-av-lss-kostnader/

Följande kommuner betalar mer än 100 milj. Danderyd, Lidingö, Nacka, Sollentuna, Solna, Stockholm Täby. Bara kommuner i Stockholms län.

Vellinge betalar ca 40 milj. och följande kommuner ca 10 milj. eller mindre Ekerö, Sundbyberg, Vaxholm och Lomma. Utanför Stockholms län är det bara Vellinge och Lomma betalar in pengar, ca 50 milj.

Resterande kommuner i Sverige får bidrag genom systemet.

Förenklat så består systemet av 2 delar. inkomstutjämning och kostnadsutjämning.

Kostnadsutjämningen går mer eller mindre plus minus noll, d.v.s kommuner får ca 7,4 miljarder i bidrag och andra betalar in ca 7.4 miljarder i avgifter.

Inkomstutjämningen, förenklat, kommunerna är garanterade 115 procent av genomsnittliga kommunalskatteuttaget, så staten skjuter till pengar till systemet. Kommuner betalar ca 7,3 miljarder inkomstutjämningsavgifter och kommuner får 75 miljarder inkomstutjämningsbidrag.

Sedan finns det ett system för landstingen. Där betalar bara Stockholms landsting in pengar i systemet.

Malmö får ca 5,1 miljarder 2018 och Stockholm betalar ca 4 miljarder.

Svammel

Dom 4 Norrlandslänen får inte ens 11 procent av bidraget, trots att vi utgör nästan 23 procent befolkningsmässigt.

Sen skall vi inte ens nämna att stålet/skogen/datahallarna och malmen är vårt. Mer än varannan exportkrona. Sen hur många hundratusentals färdigutbildade supermänniskor har inte vi skickar ner till er gaphalsar sen WW2. Bara Luleå älv allena försörjer 25 procent av Sveriges elförsörjning.

Norrlänningar är älskade av alla och ni skall vara väldigt glada att vi inte är mer provinsiella än vi är.
Senast redigerad av victortich 2018-08-07 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in