2018-08-07, 18:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har sett det de absolut värsta avarter av förtal, företrädesvis om kvinnliga BO som tänkas kan.

Till slut låses tråden eller i vissa fall skapas en deltråd från huvudtråden för Alternativa teorier.

Lycka till!

Fast det här mekaniskt rapandet om att inte "skuldbelägga BO" dras ju till det absurda. Ett BOs handel och vandel är väldigt ofta relevant, därmed inte nödvändigt att denne förtjänar på något sätt att dödas i typfallen. Men ett BOs agerande finns ju bland de omständigheter som kan ha betydelse för rubriceringen av en gärning, att det bedöms som dråp och inte mord exempelvis.
Och det är väl fullt möjligt att polis har kännedom om LW möjligtvis hade en historia att uppträda labilt, och om SD då synbart varit den som tydligast hamnat i schism med henne därigenom är mest intressant.
Citera
2018-08-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det här mekaniskt rapandet om att inte "skuldbelägga BO" dras ju till det absurda. Ett BOs handel och vandel är väldigt ofta relevant, därmed inte nödvändigt att denne förtjänar på något sätt att dödas i typfallen. Men ett BOs agerande finns ju bland de omständigheter som kan ha betydelse för rubriceringen av en gärning, att det bedöms som dråp och inte mord exempelvis.

Och det är väl fullt möjligt att polis har kännedom om LW möjligtvis hade en historia att uppträda labilt, och om SD då synbart varit den som tydligast hamnat i schism med henne därigenom är mest intressant.

Har det framkommit från officiellt håll att det ens existerar? Om inte är det byggt på lösa antaganden redan innan en FUP finns tillstädes med fakta.
Citera
2018-08-07, 18:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Kanske är det helt normalt för teens att uttrycka sig dramatiskt för att få följare? Men det är oerhört märkliga inlägg från två av barnen. Där om något borde fadern och anhöriga gått in och stoppat kidsen. Kanske till och med plockat av dem mobiler och internet. Alla sörjer olika men barn till en pastor borde nog få höra om det olämpliga i att dela vissa saker i en viss period.
NW var en liten räka tills för något år sedan. Nu är han betydligt biffigare och taggar Linus Carlen på IG.

I hans senaste IG-inlägg från idag är han allt annat än en liten räka.
Citera
2018-08-07, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har det framkommit från officiellt håll att det ens existerar? Om inte är det byggt på lösa antaganden redan innan en FUP finns tillstädes med fakta.

Den avskrivna anmälan om misshandel är väl ganska "officiell". Fast inte i din värld förstås, för din inställning är ju att LW skulle ha uppgivit något annat beträffande omständigheterna än vad som hände.

Hur du än vrider och vänder dig om detta har du ändan bak. Det är ganska labilt att att försöka tvinga sig kvar i någons bil för något samtal mitt i natten efter att man fått ett "nej tack" på inbjudan om fika med dopp mitt i natten. Än mer så om man tre månader innan anmält samma person för ofredande.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-07 kl. 18:45.
Citera
2018-08-07, 18:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Det är i stort sett endast då en kvinna är offret som det fenomenet uppstår här på Flashback, när en kvinna blir dödad så blir hon med automatik en jämlike till Moder Theresa minst, inget ont får skrivas om vad hon har gjort eller vilken bakgrund kvinnan har, som offer är hon "untouchable".

Diskussionen blir ensidig och torftig, dessutom blir den enfaldig när man vet att polis och utredare skärskådar offrets liv i detalj just för att kunna gripa banemannen (eller banekvinnan), i det här fallet så är det av stort intresse att få diskutera offrets liv och vandel, döden har ju med all säkerhet inträffat just på grund av vad offret gjort eller inte.
Citera
2018-08-07, 18:47
Medlem
tjackarismygs avatar
Det känns som om det är viktigt att försöka få fram vem som är anmäld för misshandeln. Det är den enda bekräftelse som kommer direkt från polis och åklagare om den man som har suttit anhållen.
Eftersom Aftonbladet och expressen citerar sig själva, varandra och "Källor" så måste man väga varje ord och varje bild på guldvåg. Det enda jag har hittat är bilden där den anhållne sitter bredvid sin advokat.
Jag menar att OM det skulle vara någon annan än SD, så kan det vara en person som Lena hade kontakt med kanske en granne, kanske en arbetskamrat på migrationshemmet. Lena kan ha känt obehag tidigt. Schazz har den uppfattningen. Det kan vara så att situationen i bilen blev droppen.
Eftersom Vittnesskyddspolisen blev inkopplad i det här skedet, kanske Lena hade beskydd redan då och sedan bedömdes det att hon behövde skyddad identitet.
Jag hade tidigare teorin om att SD användes för att "skapa" en gärningsman och det var därför alla var kompisar även efter misshandeln. Det kan vara så, men med en annan gärningsman som av en eller annan anledning blir påstridig och hotfull mot Lena blir det mer vettigt.

Jag tror att kopplingen finns med Lenas jobb, samt de metoder som olika grupperingar använder för att förfölja meningsmotståndare. De jobbar som tolkar på migrationsverket och registrerar, hotar och förföljer motståndare. Att sätta alla flyktingar från samma krig i samma anläggning är väldigt naivt av Svenska myndigheter.

Om Lena, som ju verkar spontan och reko, börjar misstänka något liknande gällande sin vän, och konfronterat honom så tas hotelser nog på största allvar. Det behöver inte bara handla om att Lena hade kännedom om de personer det gäller. De är utbytbara. Det kan handla om heder för personen i förhållande till hans överordnade i organisationen. t ex

Polisen verkade ju överlämna det mesta till bättre lämpade redan från början med Säpo hemma hos UW och Noa som i Örebro samarbetar med amerikanska STG.
Citera
2018-08-07, 18:47
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Det finns en bild i den här loggen som visar hur "Speedlinkan" strävar uppåt. Om man kollar på den blåa fleectröjan och jämför den med expressens blurrade bild på den misstänkte.

Här kan man lättare se den blurrade bilden och originalet bredvid varandra!

Expressens bild:
https://d.cdn-expressen.se/images/5f/79/5f7929c8c3ab4e17a79dcf29f9717044/annan/386@60.jpg

Orginalbild:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/35b79242-7862-44d5-8865-2222b34e38a5.jpg
Citera
2018-08-07, 18:50
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulljoh
Det kan ju vara de som köpt huset efter att hyrt det förut

Ja, det är ju en möjlighet.
Citera
2018-08-07, 18:54
Medlem
Citat:
Den avskrivna anmälan om misshandel är väl ganska "officiell". Fast inte i din värld förstås, för din inställning är ju att LW skulle ha uppgivit något annat beträffande omständigheterna än vad som hände.

Hur du än vrider och vänder dig om detta har du ändan bak. Det är ganska labilt att att försöka tvinga sig kvar i någons bil för något samtal mitt i natten efter att man fått ett "nej tack" på inbjudan om fika med dopp mitt i natten. Än mer så om man tre månader innan anmält samma person för ofredande.

Ja, det existerar 2 anmälningar från LW mot SD i polisens register.

Jag har inte läst dom, ej heller inte tolkat dess innehåll. Däremot har jag liksom polisen noterat dess förekomst.
Citera
2018-08-07, 18:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
EGT inlägg förrgår, som Banann vidarelänkade till mig nyligen också.
Tror det nämndes ännu tidigare i tråden men då var det bara att han hade bråttom hem till familjen av någon anledning.

Av alla personer här i tråden så är EGT den jag har minst förtroende för. I början kände han både SD och LW mycket bra men i senare inlägg kände han dem inte mer än att de hejade på varann.

Därför är det rätt osannolikt att SD skulle ha diskuterat med honom om orsaken till att han skulle åka hem.
Citera
2018-08-07, 18:55
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Här kan man lättare se den blurrade bilden och originalet bredvid varandra!

Expressens bild:
https://d.cdn-expressen.se/images/5f/79/5f7929c8c3ab4e17a79dcf29f9717044/annan/386@60.jpg

Orginalbild:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/35b79242-7862-44d5-8865-2222b34e38a5.jpg

Ja, Det är SD på expressens bild. Expressen tar ju sin information från "källor" så de använder en bild på de har fått uppgift om att det gäller. Det var hafsigt av mig.
Citera
2018-08-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Det känns som om det är viktigt att försöka få fram vem som är anmäld för misshandeln. Det är den enda bekräftelse som kommer direkt från polis och åklagare om den man som har suttit anhållen.
Eftersom Aftonbladet och expressen citerar sig själva, varandra och "Källor" så måste man väga varje ord och varje bild på guldvåg. Det enda jag har hittat är bilden där den anhållne sitter bredvid sin advokat.
Jag menar att OM det skulle vara någon annan än SD, så kan det vara en person som Lena hade kontakt med kanske en granne, kanske en arbetskamrat på migrationshemmet. Lena kan ha känt obehag tidigt. Schazz har den uppfattningen. Det kan vara så att situationen i bilen blev droppen.
Eftersom Vittnesskyddspolisen blev inkopplad i det här skedet, kanske Lena hade beskydd redan då och sedan bedömdes det att hon behövde skyddad identitet.
Jag hade tidigare teorin om att SD användes för att "skapa" en gärningsman och det var därför alla var kompisar även efter misshandeln. Det kan vara så, men med en annan gärningsman som av en eller annan anledning blir påstridig och hotfull mot Lena blir det mer vettigt.

Jag tror att kopplingen finns med Lenas jobb, samt de metoder som olika grupperingar använder för att förfölja meningsmotståndare. De jobbar som tolkar på migrationsverket och registrerar, hotar och förföljer motståndare. Att sätta alla flyktingar från samma krig i samma anläggning är väldigt naivt av Svenska myndigheter.

Om Lena, som ju verkar spontan och reko, börjar misstänka något liknande gällande sin vän, och konfronterat honom så tas hotelser nog på största allvar. Det behöver inte bara handla om att Lena hade kännedom om de personer det gäller. De är utbytbara. Det kan handla om heder för personen i förhållande till hans överordnade i organisationen. t ex

Polisen verkade ju överlämna det mesta till bättre lämpade redan från början med Säpo hemma hos UW och Noa som i Örebro samarbetar med amerikanska STG.

Men LW skulle inte fått någon skyddad identitet om hon skulle bott kvar på sin adress och fortsatt lägga ut uppgifter på sociala medier om vad hon gör, med vem hon umgås och var hon är och var hon ska åka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in