Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Hur tänker du ang att hon inte kunde hittas på 5 dagar trots att fyndplats var nära hemmet?
Eller att spaningsledare tar semester, inget fel i det, men han ger inte över utredningen till ersättare utan pausar den helt under sin bortavaro?
Samt att åklagaren fick bakläxa av TR två gånger för att hon inte hade sannolika att lägga fram inför TR som hon påstod?
Eller att spaningsledningen byttes ut?
Eller att de efter alla dessa månader inte fått upp till sannolika misstankar för att omhäkta honom?
Finns säkert mer men detta är vad jag kommer på nu så här på rak arm.
Låter det som en välskött utredning?
Varför flyttas fokus från det jag skrev från början?
Jag har gjort ett val, att lita på att rättsväsendet gör rätt för sig vid slutdestinationen på denna tragiska händelse.
Du som är amerikan borde ha hört eran klassiska fras "have faith" otaliga gånger.
Jag väljer att- efter det jag upplevt som troligtvis kommer bäras med resten av livet, inte gå runt och vara pessimistisk och negativ när det kommer till om detta löses eller ej.
Jag väljer att ha lite "faith" när det kommer till att en gärningsman kommer stå till svars, inte anta att polis och åklagare är klåpare som fick sina utbildningar i cornflakes paketet.