2018-08-07, 15:32
Medlem
App app app, det pågår ingen invandring till sverige.

All eventuell uppfattning om invandring bygger på myter, vanföreställningar, fobier/sjukdomstillstånd och inbillning.

//

1984,
Etablissemanget
Senast redigerad av redcube 2018-08-07 kl. 15:44.
Citera
2018-08-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Jag tror att vi de närmaste 10 åren kommer få se en massiv white flight från Malmö. Spelar väl ingen roll att skattebetalare flyr iofs när övriga Sverige fortsätter pumpa in pengar till detta misslyckade sociala experiment. Utan det kommunala utjämningsstödet (4,5 MILJARDER 2017!!! - tack Danderyd, Solna, Lidingö, Täby, Vellinge, Nacka mm som betalar) hade Malmö som kommun fått begära konkurs för länge sedan. Som vit skattebetalande kvinna kan man inte heller utnyttja kommunala faciliteter som badhus eller bibliotek pga stirrande och tafsande muslimska män. Jag hade kanske stått ut om det bara gällde mig, men de antastar min blonda lilla 10-åriga dotter också.

Tror snarare att vi får se Limhamn och Bunkeflostrand/Klagshamn/Tygelsjö göra försök att bilda egen kommun om utjämningsbidragen försvinner. De kraven hade varit ställda redan nu om det inte varit för att kommunalskattesatsen i Malmö är rätt låg och att utjämningsbidragen når ut även till de delarna av kommunen.

Vi talar här om 40 000-60 000 invånare (av 330 000) beroende på hur man drar gränsen. Som egen kommun hade de inte hamnat långt efter de kommuner du räknar upp.
Citera
2018-08-07, 17:00
Medlem
Det är så tragiskt.
Citera
2018-08-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Jag måste seriöst bila dit en dag själv för att se hur illa det är. Jag frågade en Malmö tjej om situationen i Malmö för 5 år sedan och hon svarade att det inte är så illa men va fan, det senaste jag läst och hört nu ändrar ju ens uppfattning direkt.

Personligen tror jag Malmö är den populäraste destinationen för invandrare, t.om mer så än Göteborg och Stockholm.

Malmö är fint och mysigt och lagom mångkulturellt och skånskt så länge du bor i ett bostadsrättsområde och inte har unga barn som ska behöva gå i en grundskola öst om Limhamn och Pildammarna.
Citera
2018-08-07, 17:31
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttdyrkaren
Är det verkligen så jävla illa? Alla butiker har "arab-text"? Kom igen.. Skulle vara intressant att höra om det var mindre aggression och mer intelligens i ditt inlägg.

Det beror på var man är. Tar man sig ut till ghetton som Rosengård och Lindängen så är det inte ovanligt att de allra flesta affärer ägs av invandrare som i sin tur har sitt hemlands språk skyltat lite överallt.

Det jag inte förstår: vad gjorde TS i ett område där alla affärsskyltar är på arabiska? Det ser ju inte ut så inne i stan.....
Citera
2018-08-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Malmö är fint och mysigt och lagom mångkulturellt och skånskt så länge du bor i ett bostadsrättsområde och inte har unga barn som ska behöva gå i en grundskola öst om Limhamn och Pildammarna.

Har svårt att tro att det är lagom mångkulturellt du. Lagom mångkulturellt är när ca. 5-10% av kommunen består av icke-svenskar. Inte 55%.
Citera
2018-08-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Har svårt att tro att det är lagom mångkulturellt du. Lagom mångkulturellt är när ca. 5-10% av kommunen består av icke-svenskar. Inte 55%.

Syftar mer på kulturen och hur mycket man får ta del av den.

Är man en vuxen man och bor i ett bostadsområde så slipper man det allra värsta.
Citera
2018-08-07, 17:41
Medlem
rex144s avatar
araberna har tagit över helt , arabiska skyltar överallt, lägg därtill negrer som pratar arabiska, tex. somalier,

nu finns även afghaner i massor men även zigenare som uppgår till 15.000 i Malmö, sedan finns kosovo-albaner med deras typiska ansikten som huggna ur sten och bosnier muslimer och turkar muslimer och kurder
Citera
2018-08-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Ta detta som ett tankeexperiment. Kan du nämna någon stad i Europa med högre mord/capita än Malmö...?

Inte för att dessa siffror finns så där super-lätt-tillgängligt för alla städer, men av de städer jag sett siffror för under enskilda år (inklusive Paris, London, Moskva etc, mellan 1 - 3,5 mord / 100k invånare/år) så är Malmö värre.

Två stycken hade högre, Tirana i Albanien och Tallin (mellan 5-7 mord/100k invånare/år).

För en månad sedan, 7 Juli 2018, skrev SVT att hittills i år har 9st i Malmö mördats, ENBART med skjutvapen. Mord/drop där skjutvapen ej var inblandat vet jag ej...
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/dodsskjutningar-i-malmo-okar-fler-an-pa-minst-sju-ar

Skulle denna halvårtrend fortsätta året ut, och vi antar för enkelhetens skull 300k invånare så talar vi om alltså om en mordkvot per 100k invånare och år på ca 6,0 och då endast med skjutvapen.

Huvudstäderna runt om i Europa ligger oftast mellan 1-2, Stockholm/Göteborg brukar vara kring 1,3.

Visst, risken att man själv blir skjuten är så klart marginell. Men då dessa ofta sker mitt på gatorna, mitt på dagarna, helt offentligt, så är risken att du får bevittna någon bli avrättad på gatan inte fullt så marginell som folk kanske föreställer sig. Vid det här laget har säkerligen flera hundra Malmöbor, kanske till och med i tusental, fått bevittna gangsteravrättningar i Malmö.

Sådant här sker liksom mitt bland turistrestaurangerna, helt i offentligheten framför småbarn...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2XvxE/man-knivskuren-pa-lilla-torg-i-malmo

Om jag utgår ifrån att den listan jag såg för några år sedan där väldigt många Europeiska städers mordkvoter var listade är mer eller mindre stabil för andra städer, samt att rådande årstrend fortsätter, ja då kan Malmö mycket väl formellt bli Europas mest mordbenägna stad per invånare...

I den listan var det i alla fall endast två städer över 4.0, Tallin och Tirana (cirka 5 och 7 respektive), ett fåtal städer mellan 3-4 och de allra flesta under 2.0.

Men visst, säkert mycket bättre än farligare städer i Sydamerika och dylikt, om det nu är där man vill lägga förväntningarna.

Att gå från svensk idyll till Europas farligaste stad är emellertid något jag själv som Malmöbo betraktar som ett problem... Ett stort jävla problem.
Du tror inte de fått till en bra hämndbalans nu efter senaste vågen då? Varit rätt lite mord sen dess.
Citera
2018-08-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Var en sväng i Österlen nyligen. Vi bodde där i 2 veckor och upplevde fina stränder och människor. Var en dag förbi Trelleborg för att sedan ta beslutet att äta i Malmö med mina barn.

Jag har inte varit i Malmö på 15 år minst, men det jag möttes av var helt sjukt, vad fan har hänt?
Det var som att åka in i Bagdad, helt nersprayade gator och torg, butiker med arabtext varje meter. Jag ville/vågade fan inte gå ur bilen med mina superblonda barn. Jag åkte ur skiten illa kvickt och åt på vägen till Ystad istället.

Vad fan har hänt? man brukar höra om Malmö visst, men när man ser det med sina egna ögon. O herre jävlar.

Kan man med gott samvete byta ut en hel befolkning med en utländsk sådan i en av Sveriges största städer? För inte i en enda bil eller på gatan såg jag en svensk. Snacka om att man var i minoritet.

Och de som påstår att människorna jag såg här är svenskar måste fan vara efterblivna.

Det är som 500 000 svenskar skulle forcera sig in i Afghanistans/Irak/Israel/Palestina för att sedan ta över deras största städer. Undrar om de skulle välkomna oss.

Har du blundat hårt? Malmö är rejält nerkört men idag finns flera städer som är nästintill lika illa. Och många småstäder ser ut som antingen Bagdad eller Mogadishu.
Citera
2018-08-07, 18:51
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Det beror på var man är. Tar man sig ut till ghetton som Rosengård och Lindängen så är det inte ovanligt att de allra flesta affärer ägs av invandrare som i sin tur har sitt hemlands språk skyltat lite överallt.

Det jag inte förstår: vad gjorde TS i ett område där alla affärsskyltar är på arabiska? Det ser ju inte ut så inne i stan.....

Jag placerar dig på Ystadsgatan, klicka på och övertyga oss sen att detta är inrättningar drivna av personer med "son" namn.

goo.gl/qmXcBX
Citera
2018-08-07, 19:10
Medlem
Hur är det på Lilla Torg i centrum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in