Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Jag arbetar med en helt annat kategori än de nämnda ovan, och de är inlåsta därför att de ej klarar sej själva och skulle fara mycket illa om de tog sej ut. Frågan är om Eric var kapabel att ta hand om sej själv och nu for han ju tydligen mycket illa ut.
Sånt där föreställer jag mig att det funnits ett kontinuerligt tänk kring vad gäller ET. Så normaliserat dagligt liv som möjligt efter förutsättningar lär ju vara önskvärt för de flesta. Och det lär finnas riktlinjer kring det för gruppen och för olika förstånds-/utvecklingsnivåer. Det återstår ju att bedöma vad som hade varit lämpligare.
Men även om du låser in folk med handikapp så kommer det från och till alltid finnas personer med handikapp i omlopp.
Även om du förbjuder krigsleksaker så kommer det finnas krigsleksaker, replikor, hemmabyggen, träbyssor i omlopp.
Trots att olicensierade vapen är förbjudna så finns det olicensierade vapen i omlopp. Och licensierade vapen kan användas vid brott. Liksom replikor, leksaker, attrapper, träbyssor och vässade tandborstskaft.
Man får inte hänga upp sig för mycket på kategorier och definitioner, klassningar och identiteter. Man får försöka att inte vara rädd för mångfalden som sådan. Man får försöka ha ett öppet sinnelag.
Om något är ruttet och ondskefullt så framgår det, förhoppningsvis.