2018-08-06, 19:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Ja det blir ju lite svårare för mig som måste bemöta argument som att Byggnad 7 föll som den gjorde pga en brand. Den faller ju fritt rätt ner och ser ut som kontrollerad sprängning eller ser jag fel också?

Ja då ser du nog lite fel - det ser knappast ut som en kontrollerad sprängning eftersom vi inte kan se något sprängas. Det gick inte heller att höra något ens i närheten av de ljudnivåer som föregår en kontrollerad sprängning i alla hittills kända fall utom de som skett genom verinage (något inte ens de mest förvirrade konspirationsteoretiker verkar förespråka)..
Citera
2018-08-06, 19:43
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja då ser du nog lite fel - det ser knappast ut som en kontrollerad sprängning eftersom vi inte kan se något sprängas. Det gick inte heller att höra något ens i närheten av de ljudnivåer som föregår en kontrollerad sprängning i alla hittills kända fall utom de som skett genom verinage (något inte ens de mest förvirrade konspirationsteoretiker verkar förespråka)..

Ser ut som kontrollerad sprängning och är ett solklart free fall.
Citera
2018-08-06, 19:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ser ut som kontrollerad sprängning och är ett solklart free fall.

Om det räcker med att något faller för att du ska bli övertygad om att det är kontrollerad demolering så lär vi nog inte komma längre, för föll - ja det gjorde det ju... Och ingen här har förnekat att det skedde i fritt fall i ett par sekunder..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-06 kl. 19:47.
Citera
2018-08-06, 22:26
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Om det räcker med att något faller för att du ska bli övertygad om att det är kontrollerad demolering så lär vi nog inte komma längre, för föll - ja det gjorde det ju... Och ingen här har förnekat att det skedde i fritt fall i ett par sekunder..

Det ser ut som kontrollerad sprängning men inte ens det kan du tillstå.Det betyder inte att du tror att det är så men det ser fortfarande ut så oavsett vad du säger.Ett par sekunder? ok then...
Citera
2018-08-06, 22:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det ser ut som kontrollerad sprängning men inte ens det kan du tillstå.Det betyder inte att du tror att det är så men det ser fortfarande ut så oavsett vad du säger.Ett par sekunder? ok then...
Det ser ut som om huset kollapsar, men någon explosion syns inte - inte ens fönstren har blåsts ur när kollapsen inleds. Så nej, det set inte ut som en kontrollerad sprängning i mina ögon - alls.. Det lät inte så heller..

Vidare har jag aldrig sett en kontrollerad rivning där de inre bärande strukturerna tas ned först och fasaden efteråt.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-06 kl. 22:35.
Citera
2018-08-06, 23:28
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
I en konspiration så är den stora majoriteten av "operationen" ovetande om dolda agendor.
Mig veterligen så brukar konspirationer utföras utav en liten grupp människor som är väl medvetna om syftet med konspirationen. T ex mordet på Julius Ceasar.

Men du har förstås källor och exempel på att motsatsen är det normala?
Citera
2018-08-07, 01:10
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Mig veterligen så brukar konspirationer utföras utav en liten grupp människor som är väl medvetna om syftet med konspirationen. T ex mordet på Julius Ceasar.

Men du har förstås källor och exempel på att motsatsen är det normala?

Det är ungefär så det brukar se ut ja. Hur många den här lilla gruppen människor för bakom ljuset har ingen begränsning bara det är väl planerat.
Citera
2018-08-07, 01:28
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Det ser ut som om huset kollapsar, men någon explosion syns inte - inte ens fönstren har blåsts ur när kollapsen inleds. Så nej, det set inte ut som en kontrollerad sprängning i mina ögon - alls.. Det lät inte så heller..

Vidare har jag aldrig sett en kontrollerad rivning där de inre bärande strukturerna tas ned först och fasaden efteråt.

Men uppenbarligen såg du kontorsbränder ta ner dessa stål och betongbyggnader i det som liknar fritt fall speciellt 7:an?
Har aldrig hänt i världshistorien att en brand kan fälla byggnader av den karaktären på sånt sätt. Det är nån jävla vetenskap som spelar med andra regler isf.
Citera
2018-08-07, 07:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men uppenbarligen såg du kontorsbränder ta ner dessa stål och betongbyggnader i det som liknar fritt fall speciellt 7:an?
Har aldrig hänt i världshistorien att en brand kan fälla byggnader av den karaktären på sånt sätt. Det är nån jävla vetenskap som spelar med andra regler isf.

Har det någonsin hänt i världshistorien att en så stor stålbyggnad fått stå och brinna timme efter timme efter timme utan någon som helst brandbekämpning?
Kan det ha något med saken att göra tror du?
Citera
2018-08-07, 08:17
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Det är ungefär så det brukar se ut ja. Hur många den här lilla gruppen människor för bakom ljuset har ingen begränsning bara det är väl planerat.
Okej, så du har inga belägg alls för ditt skitsnack? Absolut ingen blev överraskad.
Citera
2018-08-07, 13:27
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Snälla... Läs det du kommenterar eller låt bli att kommentera. Skälet att jag "tjatar" är för att du uppenbarligen helt ignorerar det jag skriver och bara vräker ur dig - för det jag skrev - helt irrelevanta svar. Jag formulerar om mig så får vi se om det hjälper:

Visa mig en stålbyggnad som står kvar efter att den fått stå och brinna i 6 timmar helt utan brandbekämpning...

Jag förväntar mig att en höghusbrand ska se ut som tex Greenfell Towers och inte att dom sticker i Freefall. Vill du ägna dig åt mer pseudovetenskap så tänker jag inte hjälpa dig. Byggnad 7 gick i backen av andra anledningar än det här jävla skämtet till utredning förklarar och som du väljer att tro på.
Citera
2018-08-07, 13:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag förväntar mig att en höghusbrand ska se ut som tex Greenfell Towers och inte att dom sticker i Freefall. Vill du ägna dig åt mer pseudovetenskap så tänker jag inte hjälpa dig. Byggnad 7 gick i backen av andra anledningar än det här jävla skämtet till utredning förklarar och som du väljer att tro på.

Greenfell Towers var byggd av betongblock - inte stålbalkar - och den branden bekämpades av brandkår.
Det jag frågar efter är om du kan ge exempel på stålkonstruktioner/stålbyggnader som står kvar efter att ha brunnit i över 6 timmar helt utan brandbekämpning.

Jag vill samtidigt gratulera till guldmedalj i usel läsförståelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in