2018-08-06, 23:56
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hej. Kugutt har varit med en fot i kaninhålet. Nu får jag väl aldrig ner honom mer igen.

Allt med PM är ju en bluff. Han är ju presenterad som allt från ubåtskapten till ingenjör. Varför han är så uppblåst i media kan man ju undra. Över tid tycks det ha blivit en vedertagen sanning.
Uppfinnare låter också häftigt. Kolla de vandrande husen. Hur nyttigt som helst och säkert i massproduktion vid det här laget. Herregud...
Kugutt får passa sig för kaninhålet, jag har nog sett

Det är precis som att media velat göra honom till lags. De har hjälpt till att skapa en slags pojkbokshjälte, som en fantasifigur som "professor Balthazar" i den animerade barnserien.
"Raket-Madsen", omtalad, berömd, lockar folk, lockar läsare.
De, ihop med Madsen själv, har skapat en seriefigur som danskar tycker är är jättespännande.
Danskarna tycks också ha trott att han är världsmästare i vissa grenar, samt att han har en massa titlar och färdigheter som han egentligen saknar.

Detta "skojeri" påminner en del om Leonardo DiCaprio i filmen "Catch Me If You Can" där hans rollfigur (baserad på sann historia), lyckats försnilla en massa pengar genom att få folk att tro att han är läkare, pilot och advokat - innan han ens fyllt 18 år.

"Uppfinnare, ingenjör och ubåtskapten" Madsen
"Catch Me If You Can"?!
Citera
2018-08-07, 00:00
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Och kanske i klass med George Peter Metesky.
https://saboteur365.files.wordpress.com/2016/09/and-the-plot-thickens.jpg

He he du vet vad dom säger " Den som gräver ett kaninhål, kommer själv att falla i det"
Citera
2018-08-07, 00:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
He he du vet vad dom säger " Den som gräver ett kaninhål, kommer själv att falla i det"
Liten porrfilm stjälper oftast ett stort kaninhål.
Rabbit, rabbit..

But seriously så hittade jag Madsen himself på ett forum.
Freja har funnits i hans huvud sen 1994. Kraka vill han sälja - det är nog som du nämnde, att det mer är Claus projekt som då kanske inte ligger PM lika varmt om hjärtat.
Citat:
"Freja" bygger i meget høj grad på den tyske miniubådstype "seehund" og på den storebror type IIB. Jeg har arbejdet med ideen siden 1994, men fik først i 2000 tid og plads til at realisere bygningen. Pt. er kølen netop lagt til en efterfølger til Freja, som bliver hurtigere, smartere og lidt større. Der er intet man lærer så meget af som praksis...Freja befinder sig på land for vinteren og vil i foråret starte en sæson til hvorefter den for mit vedkommende er udtjent som prototype. Den nye båd er i princippet til salg, men ventes ikke søsat for 2004. Den gamle er for farlig for "ikke-fagfolk" og er derfor ikke til salg. Jeg påtager mig dog gerne at lave en mindre og økonomisk realistisk ubåd for en seriøs kunde."
https://groups.google.com/forum/#!topic/dk.fritid.sejlads/gSxWhV9gdxE
Citera
2018-08-07, 00:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Kugutt får passa sig för kaninhålet, jag har nog sett

Det är precis som att media velat göra honom till lags. De har hjälpt till att skapa en slags pojkbokshjälte, som en fantasifigur som "professor Balthazar" i den animerade barnserien.
"Raket-Madsen", omtalad, berömd, lockar folk, lockar läsare.
De, ihop med Madsen själv, har skapat en seriefigur som danskar tycker är är jättespännande.
Danskarna tycks också ha trott att han är världsmästare i vissa grenar, samt att han har en massa titlar och färdigheter som han egentligen saknar.

Detta "skojeri" påminner en del om Leonardo DiCaprio i filmen "Catch Me If You Can" där hans rollfigur (baserad på sann historia), lyckats försnilla en massa pengar genom att få folk att tro att han är läkare, pilot och advokat - innan han ens fyllt 18 år.

"Uppfinnare, ingenjör och ubåtskapten" Madsen
"Catch Me If You Can"?!
Herre gud, nu kom balthazar med också.
Javisst, påminner det om den filmen, dvs hur en gynnsam miljö är medskapare. Storyn om Abagnale är helt sanslös vad det gäller manipulation. Skillnaden är att PM är ondskefull och pervers.
Citera
2018-08-07, 00:36
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Liten porrfilm stjälper oftast ett stort kaninhål.
Rabbit, rabbit..

But seriously så hittade jag Madsen himself på ett forum.
Freja har funnits i hans huvud sen 1994. Kraka vill han sälja - det är nog som du nämnde, att det mer är Claus projekt som då kanske inte ligger PM lika varmt om hjärtat.

Ja du, 94 ja. Som jag har sagt, allt med Madsen kommer från långt tilbaka.
Kolla det här, sitat: . "Jeg påtager mig dog gerne at lave en mindre og økonomisk realistisk ubåd for en seriøs kunde."
sitat slut
Typiskt eksempel på manipulation. Jo, för om han söker en seriös kund, ja då måste ju han vara en seriös ubåtbyggare. Ingen seriös kund behöver vel hans fuskbyggen.
Jo, men Nørregaard var med och byggde Freja också ju. Ingenting har han gjort själv. (idioten)
Citera
2018-08-07, 00:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja du, 94 ja. Som jag har sagt, allt med Madsen kommer från långt tilbaka.
Kolla det här, sitat: . "Jeg påtager mig dog gerne at lave en mindre og økonomisk realistisk ubåd for en seriøs kunde."
sitat slut
Typiskt eksempel på manipulation. Jo, för om han söker en seriös kund, ja då måste ju han vara en seriös ubåtbyggare. Ingen seriös kund behöver vel hans fuskbyggen.
Jo, men Nørregaard var med och byggde Freja också ju. Ingenting har han gjort själv. (idioten)
Det är snart 10 augusti och exakt 10 år sen han sänkte Freja och det datum han lurade med Kim ut i ubåten.
Citera
2018-08-07, 01:03
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det är snart 10 augusti och exakt 10 år sen han sänkte Freja och det datum han lurade med Kim ut i ubåten.

Ja det är trist som faen. Jag åker ner till sommarstugan imorgon, tror faktiskt jag ska slenga ut en liten blomme i havet på fredagen.
Men du, fan vad konstigt att det är samma datum. Det var nåt skumt med Freja. Den blev ju som han sa byggd i frustrasjon och fick sen en maritim begravning. Jag får äckelvibbar av hela Freja.
Citera
2018-08-07, 01:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja det är trist som faen. Jag åker ner till sommarstugan imorgon, tror faktiskt jag ska slenga ut en liten blomme i havet på fredagen.
Men du, fan vad konstigt att det är samma datum. Det var nåt skumt med Freja. Den blev ju som han sa byggd i frustrasjon och fick sen en maritim begravning. Jag får äckelvibbar av hela Freja.
Japp. Jag känner samma äckel och han var högintensiv att ragga med nån på slutet, det var som om han hetsade. Det är nåt sammanhang i hans morbida symbolvärld och därför funderar jag om tiden kring Freja är nån pervers milstolpe för honom.
Samma stressmönster fanns som sagt innan också - bråk, separationer och misslyckande raketuppskjutningar i konkurrens.
Citera
2018-08-07, 01:21
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Japp. Jag känner samma äckel och han var högintensiv att ragga med nån på slutet, det var som om han hetsade. Det är nåt sammanhang i hans morbida symbolvärld och därför funderar jag om tiden kring Freja är nån pervers milstolpe för honom.
Samma stressmönster fanns som sagt innan också - bråk, separationer och misslyckande raketuppskjutningar i konkurrens.

Ja, han var ju helt manisk, även i intervjuet med australienskan och det nu ökända "the mötet" med Kim. I tiden innan framstod han som instabil.( flera vittnen sa ju det)Kanske var det inte att han missade at fiksa sin uppskjutningen som påverkade honom( jag tror nu att det var sen lenge planlagd att "missa" den). Det var en annan "deadline" som närmade sig. Den 10 augusti...
Citera
2018-08-07, 01:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, han var ju helt manisk, även i intervjuet med australienskan och det nu ökända "the mötet" med Kim. I tiden innan framstod han som instabil.( flera vittnen sa ju det)Kanske var det inte att han missade at fiksa sin uppskjutningen som påverkade honom( jag tror nu att det var sen lenge planlagd att "missa" den). Det var en annan "deadline" som närmade sig. Den 10 augusti...
Japp, redan i våras när han återigen börjar yra om att bli jagad av polis på land, till havs och i luften, köper den hemska skruvmejseln i maj. I juni ansöker CS om uppskjutning och Madsen visste han var en fullständig loser redan då.
Det är vad jag tror iaf.
Han har bestämt sig och hur mycket slump är det att det är just Frejas sjöbegravning? Vad fan nu den betyder i sig..
Citera
2018-08-07, 01:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Gör det! Tända ljus funkar inte ute nu annars vore det fint vid havskanten.
Lägg ett hjärta av snäckor eller stenar från oss i tråden, att du är just vid havet är extra fint. ♥
Citera
2018-08-07, 01:38
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Japp, redan i våras när han återigen börjar yra om att bli jagad av polis på land, till havs och i luften, köper den hemska skruvmejseln i maj. I juni ansöker CS om uppskjutning och Madsen visste han var en fullständig loser redan då.
Det är vad jag tror iaf.
Han har bestämt sig och hur mycket slump är det att det är just Frejas sjöbegravning? Vad fan nu den betyder i sig..

Asså ,nu trampar jag när i en liten kaninhåla igjen.. Jag kom ju inn i tråden på grund av just det här datumet, sen har jag lämnat mina ideer om at det var nåt spesiellt med datumet. För inte lenge sen skrev jag ju om att augusti passar bra för att göra skumma saker när det nu börjar bli lite mörkare på kveld/natt. Men..vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in