2018-04-07, 18:43
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag gissar såhär som fortsättning på påsteorin som jag la ut i går:

Ytterpåsen är den påse som Madsen kan ha använt till att övermanna K. Påsen har dragits över huvudet , fäst genom att knyta handtagen och ett buntband. Påsen har enligt åklagaren spridda perforeringar runt om och hål med olika mått.
Detta kan betyda att Madsen gjort lufthål och öppningar för ögon och mun som en del av tortyren. Offret blir inkapaciterat genom det begränsade synfältet, skräcken intensifieras. Samtidigt Medför också en avindividualisering av offret, vilket kan vara ett led i GM:s sätt att objektifiera offret, samtidigt som han har tillgång till ögonens och munnens uttryck av dödsskräck vilket är vad han eftersträvar.

Hur kan man bedöma att huvudet varit i ytterpåsen initialt?
Svaret kan vara att den påsen inte är blodig på insidan.
Dvs den påsen har tagits av när tortyren närmat sig slutet intill medvetslöshet. Han lossar påsen och Då ansiktet nu blivit blottat skär och sticker han i det.
Slutligen punkteras halspulsådern och blod sprutar härifrån ( sattelitstänk) , K avlider.
Den avlidna kroppen skärs nu loss från stegen, släpas in till toaletten och huvudet sågas av tillsammans med övriga lemmar.

Huvudet stoppas i ny påse
där insidan blir mycket blodig.
Han sticker inga hål i denna påse.

Han paketerar kroppsdelarna, och det har nu gått en såpass lång tid
att blodet koagulerat.
När han sen ska dumpa kroppsdelarna ser han att den första huvudpåsen ligger kvar i mässen och sätter denna ocanpå sen andra.
Eventuellt sticker han nu ytterligare några hål i syfte att perforera påsarna intill huvudet, blodet har koagulerat så det rinner inte ut något i ytterpåsen.

Allt dumpas.

Min påsteori.

Jag tror ungefär som du fast att den påse som sitter innerst då de hittar huvudet var den han övermannade henne med?

Fast kanske låter din teori mer trovärdig iom att de specifikt nämner att ytterpåsen har spår efter huvudet?

Det ska bli intressant att höra ÅKs redogörelse.
Citera
2018-04-07, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Han lät sätta sig i isolering den 24 augusti. Därmed lämnar jag dig. Du får själv försöka friska upp din hjärncell - fast den rymde nog. Lite irriterad på mig själv att jag låter mig provoceras av dig. Men slut med det nu.

Samma dag som Betina gick ut i TV2 och sa att hon inte visste hur det skulle bli med tv-tittandet framöver för Madsens del.

Se så enkelt allt blev till sist när det klarnade för dig. 24 augusti var det magiska datumet. Isolering, ingen kontakt med omvärlden.
Citera
2018-04-07, 18:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag har läst om märken på halsen efter ett eventuellt bälte, precis som Ottoplommon skriver. Det beskedet kom från rättsläkaren när hon vittnade.
Tack, det har jag missat.
Citera
2018-04-07, 18:49
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Jag tror definitivt inte hon har påse på huvudet när hon torteras. Absolut inte. Jag förutsätter då att han vill se hennes rädsla och all smärta i hennes ögon. Skriken slipper han pga munkavle, men skräcken vill han se. Det är ju det han går igång på det perversa lilla äckliga krypet.
Jo det vill han ju. Det som är orsaken till våra teorier är att hon har två påsar på huvudet då det hittas. Dessutom uttalar sig ÅK om att det finns spår från huvudet i den yttre påsen.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-07 kl. 18:51.
Citera
2018-04-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Så har jag inte uppfattat informationen. Jag menar att ÅK sa att det fanns märken på huvudet som indikerade att hon varit bunden och att det kunde vara ett bälte? Inte att dessa märken satt kring halsen, jag har bara läst om skärsår och parteringsskador i samband med halsen.
Det har stått på flera ställen som jag minns det. Även att hon haft märken som indikerar att hon haft något bundet för ansiktet och munnen. Hon hade skador i munnen bakom två tänder.(någon typ av munkavel eller betsel som jag tolkade det.) Ska försöka leta fram infon från danskan lite senare och återkomma med den till dig. Förutom det hade hon 11 stick och någon skärskada. De flesta på höger sida.Men även något på vänster sida.Vid öronen som jag förstod det.
Citera
2018-04-07, 18:52
Medlem
Citat:
Jo det vill han ju. Det som är orsaken till våra teorier är att hon har två påsar på huvudet. Dessutom uttalar sig ÅK om att det finns spår från huvudet i den yttre påsen.
Två påsar på huvudet? Hur vet dom det? Jag uppfattade det som att huvudet låg i dubbla påsar. Och att den yttre påsen hade två stick/revor/hål. Och att själva huvudet hade 7-11 stick och skärsår. Du får väldigt gärna uppdatera mig där.
Citera
2018-04-07, 18:53
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Jag tror ungefär som du fast att den påse som sitter innerst då de hittar huvudet var den han övermannade henne med?

Fast kanske låter din teori mer trovärdig iom att de specifikt nämner att ytterpåsen har spår efter huvudet?

Det ska bli intressant att höra ÅKs redogörelse.

Jag antar i hypotesen att ytterpåsen inte är blodig på insidan, att det är utifrån den infon som forensikerna bedömer att huvudet först var i den påsen, vilket jag sen bygger teorin om att den använts initialt in i tortyrscenariot.

Ja, ser verkligen fram mot åklagarens genomgång i slutpläderingen .
Citera
2018-04-07, 18:55
Medlem
Merwinnas avatar
(EB, Ditte):

Det är uppenbart att Ditte bara gjort en summarisk undersökning av ubåten, och att hon hade sin uppfattning klar från början. Den här ventilen t.ex. var ju crucial:

11:31
Camilla Marie Nielsen
Forsvarsadvokaten spørger nu vidnet, om hun har taget udstødningsventilen af til nærmere undersøgelser.
-Nej, siger vidnet.
- Men har du så testet den?
- Testet den? For hvad, spørger vidnet.
- Du skriver, at der ikke kan komme særligt meget luft igennem, siger forsvarsadvokaten.
- Det er vurderet ud fra konkret erfaring, siger vidnet.
- Så du mener ikke, at det kræver yderligere undersøgelser, siger forsvarsadvokaten.
- Nej, det gør jeg ikke, siger vidnet .
- Det er du simpelthen dygtig nok til at vurdere selv, siger forsvarsadvokaten.
- Ja, siger vidnet.

Forsvarsadvokaten kommer nu igen ind på en række andre konklusioner i rapporten, som hun mener alene er draget ud fra vidnets egen vurdering, og ikke ud fra undersøgelser.
11:34
Camilla Marie Nielsen
- Jeg skal lige høre. Hvorfor undersøgte du ventilen for fejl?. spørger forsvarsadvokaten.
- Vi skulle undersøge muligheden for, at den kunne være blevet blokeret. Det var den forklaring, vi havde fået, siger vidnet.
- Vi åbnede og lukkede den, og så pillede vi toppe af, og der sad ikke noget, siger vidnet.

EDIT: läsare på Ekstrabladets blogg reagerar på samma:

12:06
Kommentar fra Kasper
Det virker altså underligt at ubådseksperten har lavet mange vurderinger fremfor undersøgelser. Jeg betvivler ikke hendes vurderinger, det virker bare som noget halvfærdig arbejde.
Senast redigerad av Merwinna 2018-04-07 kl. 19:24.
Citera
2018-04-07, 19:03
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag inte missminner mig var Madsen ute i rastgården en gång samtidigt som en annan häktad var ute. Upplevelsen enl Madsen var obehaglig och då beslöt han sig för frivillig isolering rummet. Madsen är ju en så känslig man.
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Den andre häktade gav uttryck åt att det inte var lämpligt att leende njuta av solen
Madsen tycks använda sitt leende vid fel tillfällen.

När han av rättspsykiatrikern fick frågor om hur det kändes att ha en död kropp på sin ubåt och om styckningen så menade Madsen att "en död kropp förtjänar inte någon särskild respekt".
Och med ett stort leende svarade Madsen att "det finns ingen sexuell tillfredställelse med att släpa runt på ett lik." Under intervjun med rättspsykiatrikern har Madsen haft ett stort leende på läpparna vid många av frågorna. Enligt utlåtandet verkade han inte berörd när han pratade om själva fallet (Från live AB, Svt o Expr.)

Madsen är nog överdrivet känslig om han upplever händelsen på rastgården som så obehaglig att han då väljer frivillig isolering på rummet. Bara av att vara ute på rastgården tillsammans med en annan häktad och då bli tilltalad av denne. OMG så hemskt för Slaktar-Madsen!
Den häktade som tilltalade Madsen var kanske en stor, stark karl i motsats till Madsen, som bara känner sig tuff och överlägsen när han får tortera, plåga och döda en fysiskt underlägsen kvinna.

Blir intressant då att följa fortsättningen, när Madsen troligtvis hamnar i förvaring och övriga interner kanske ser det som ett nöje och en merit att spöa, plåga och förnedra denne lille, icke-atletiske man som ser sig som förmer än alla andra, som vill framstå som den kände Raket-Madsen. Har de intagna tillgång till tidningar m.m och har följt rapporteringen med alla vidriga detaljer, samt Madsens överlägsna attityd, hans hybris osv - så lär han hamna i topp på spö-listan (alltså längst ner på deras interna ranking) oavsett om de andra också sitter i förvaring för vidriga brott. Det är ju något speciellt med denne dryge, självgode Madsen, som själv anser sig vara ett geni, jämfört med de andra. Då blir det djungelns lag som gäller.

Blir då en ganska jobbig och omvänd situation för Madsen, det är ju han som ska vara den som dominerar, plågar och tar livet av en fysiskt underlägsen kvinna. Nu lär han själv vara fysiskt underlägsen de flesta av de andra interna. Och spöad därefter.

Något säger mig att han kommer att bli känd som "mördaren som valde att leva utan dagsljus och helt isolerad i sin trånga cell." Påminner lite om hans idol Dracula, som undviker dagsljuset genom att då sova i sin kista. "Dracula-Madsen" kanske blir hans nya rollspel, dock inför sig själv då.
Citera
2018-04-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Madsen tycks använda sitt leende vid fel tillfällen.

När han av rättspsykiatrikern fick frågor om hur det kändes att ha en död kropp på sin ubåt och om styckningen så menade Madsen att "en död kropp förtjänar inte någon särskild respekt".
Och med ett stort leende svarade Madsen att "det finns ingen sexuell tillfredställelse med att släpa runt på ett lik." Under intervjun med rättspsykiatrikern har Madsen haft ett stort leende på läpparna vid många av frågorna. Enligt utlåtandet verkade han inte berörd när han pratade om själva fallet (Från live AB, Svt o Expr.)

Madsen är nog överdrivet känslig om han upplever händelsen på rastgården som så obehaglig att han då väljer frivillig isolering på rummet. Bara av att vara ute på rastgården tillsammans med en annan häktad och då bli tilltalad av denne. OMG så hemskt för Slaktar-Madsen!
Den häktade som tilltalade Madsen var kanske en stor, stark karl i motsats till Madsen, som bara känner sig tuff och överlägsen när han får tortera, plåga och döda en fysiskt underlägsen kvinna.

Blir intressant då att följa fortsättningen, när Madsen troligtvis hamnar i förvaring och övriga interner kanske ser det som ett nöje och en merit att spöa, plåga och förnedra denne lille, icke-atletiske man som ser sig som förmer än alla andra, som vill framstå som den kände Raket-Madsen. Har de intagna tillgång till tidningar m.m och har följt rapporteringen med alla vidriga detaljer, samt Madsens överlägsna attityd, hans hybris osv - så lär han hamna i topp på spö-listan (alltså längst ner på deras interna ranking) oavsett om de andra också sitter i förvaring för vidriga brott. Det är ju något speciellt med denne dryge, självgode Madsen, som själv anser sig vara ett geni, jämfört med de andra. Då blir det djungelns lag som gäller.

Blir då en ganska jobbig och omvänd situation för Madsen, det är ju han som ska vara den som dominerar, plågar och tar livet av en fysiskt underlägsen kvinna. Nu lär han själv vara fysiskt underlägsen de flesta av de andra interna. Och spöad därefter.

Något säger mig att han kommer att bli känd som "mördaren som valde att leva utan dagsljus och helt isolerad i sin trånga cell." Påminner lite om hans idol Dracula, som undviker dagsljuset genom att då sova i sin kista. "Dracula-Madsen" kanske blir hans nya rollspel, dock inför sig själv då.
Snyggt sammanfattat. Men det behöver inte vara en "stor stark karl" eftersom Madsen själv är en liten räka. Och han är en feg räka - det räckte med att en man tilltalade honom så smet han in i självvald isolering. PM är bara modig med kvinnor. Män kan han inte hota på minsta sätt, ej heller kan han ha ett normalt jämlikt förhållande med dom. Antingen är han dominant eller en fegis. Det första ställer inte männen upp på. Och det sista är det han blir så fort han blir ställd mot väggen av en man. Han lär få det jobbigt (hoppas jag) i sin livstids- eller förvaringsdom.
Citera
2018-04-07, 19:23
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, tro det! M lär glatt och villigt ha delat med sig av allt sitt vetande om ubåtar i åtta månader... Betina borde vara redo att bygga sig en egen lille en vid det här laget!
Så gulligt du beskriver det, allt som Madsen delat med sig till Bettina om sitt ubåtskunnande.
Så mycket att hon kanske snart kan bygga en egen ubåt. Så exalterad över detta att det bäddas in med flera

Tror du att Madsen lika glatt och villigt delat med sig av allt sitt vetande om vilka tortyr/halshuggnings/mord-filmer han finner vara mest upphetsande och varför?

Och, tror du att han lika glatt och villigt delat med sig av allt sitt vetande när det gäller tortyr, slakt, dödande, styckning och dumpning av kroppsdelar av ett kvinnligt offer - så att Bettina är fullärd även där?
Citera
2018-04-07, 19:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Men tack du har letat länge efter denna artikel. Men jag ska ge dig ett tips. Dansk åklagarmydighet ska du gå in på. Partinsyn (som vi kallar det i Sverige) är nyckelordet. Så kommer du se saker rätt för jag ger dig inte fler länkar från åklagarmyndigheten, du orkar inte ens läsa dem svara du sist.
Du börjar bli tjatig. Läs hela tråden.

Tidigare har det varit mycket diskussion om detta och att skillnaden mellan Danmark och Sverige är att i Danmark är det mycket ovanligt att de häktade får restriktioner på samma sätt som i Sverige.

Många var överens om att PM inte hade restriktioner och att det var konstigt (när man jämför med Sverige). Den informationen kom inte från EN tidningsartikel utan den bekräftades också av danskar i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in