2018-08-06, 18:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
LW umgicks med SD efter polisanmälan i jan -17
Efter att LW har anmält SD om bilincidenten, tycks hon iaf inte rädas att umgås med honom. På självaste Valentine day så släpps en cache som Softis och SD tar på sig att lösa tillsammans. De tar en *FTF*!

Från SD:s logg (lägg märke till SD:s val att lägga in text av Lundell):

Från LW:s loggning:

Intressant!

Det låter som om det är SD "som vill mer".

"Vi ska ha ett hemligt förhållande som två agenter..."
Citera
2018-08-06, 18:37
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Intressant!

Det låter som om det är SD "som vill mer".

"Vi ska ha ett hemligt förhållande som två agenter..."

Och detta var på Alla hjärtans dag?
SD umgås med sin älskarinna istället för sin fru.
Lägger upp den här texten.
HD måste blivit ledsen. Eller så är hon van och bryr sig inte.
Man förstår nog ändå vad som ledde fram till skilsmässan.
Det känns inte som SD är så diskret med att de hade en affär.
LW är mer neutral i sin logg.
Senast redigerad av flixa81 2018-08-06 kl. 18:38. Anledning: Stavfel
Citera
2018-08-06, 18:40
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Ang. Lisa Holm, den stackars tösen

Det går inte riktigt att jämföra dessa fall, så som skett flera gånger i tråden. Omständigheter, förlopp helt olika.
Enda egentliga likheterna är väl att de försvann ifrån en för dem välbekant, trygg miljö och att Leif GW dissat det initiala utredningsarbetet.

Vill inte egentligen tänka på hur de hanterades när deras liv tog slut men.....:
DNAs spårbarhet och dödsorsak, måste vara mycket lättare i Lisas fall. Hon gömdes ju i en mer skyddad miljö. Lena låg i direktkontakt med naturen och måste brutits ner betydligt mer.
Ja just detta skrev jag med tanke på ett inlägg någonstans i röran under ifattläsning. Man jämförde tid det tog att fastställa dödsorsaken har jag för mig.

Det kan ha varit ett inlägg från mej.
Jag tog upp att man inte gått ut med dödsorsaken ännu, i detta fall, LW. Jag undrade lite över varför. Ibland lyder ju rubrikerna:
”Knivhuggen till döds”
”Hittad svårt misshandlad - avled på sjukhus”
Ja, osv...

Jag fick först till svar att det kan ha berott på bl a annat att det tog ett par dagar innan man hittade LW.

Då drog jag parallellen att det tog ett par dagar innan Lisa Holm hittades, men där gick man (massmedia) så vitt jag minns ganska direkt ut med dödsorsak (inte i detalj, men ungefärlig.)

Så då verkar det inte bero på just om man hittar BO direkt (jfr N*lla i Fagersta) eller om det tar ett par dagar (tex Lisa Holm och LW.)

Det verkar finnas andra faktorer.

Du nämner ju omständigheter kring FP - och det är ju verkligen relevant.

Dock verkar det som om utredarna vet hur LW dog - men vi vet inte. Så då handlar det om något annat.

Jag fick ganska omgående ett tydligt svar på min fråga, och det handlar om att man numera tillämpar strikt förundersökningssekretess.

Så min fråga fick ett svar.
Citera
2018-08-06, 18:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja där ser man. Troligtvis 5 oskyldiga barn som mobbas och/eller förlorat vänner på grund av att deras far resp styvfar JG förtalades som medhjälpare till mord, skyddande av mördare eller vara mördaren själv och andra föga smickrande namn efter en enda postares inlägg för 2-3 dagar sedan här.

Men här handlar det ju inte om "barn"
utan om vuxna människor.

De kan säkert försvara sig själva.
Citera
2018-08-06, 18:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det kan ha varit ett inlägg från mej.
Jag tog upp att man inte gått ut med dödsorsaken ännu, i detta fall, LW. Jag undrade lite över varför. Ibland lyder ju rubrikerna:
”Knivhuggen till döds”
”Hittad svårt misshandlad - avled på sjukhus”
Ja, osv...

Jag fick först till svar att det kan ha berott på bl a annat att det tog ett par dagar innan man hittade LW.

Då drog jag parallellen att det tog ett par dagar innan Lisa Holm hittades, men där gick man (massmedia) så vitt jag minns ganska direkt ut med dödsorsak (inte i detalj, men ungefärlig.)

Så då verkar det inte bero på just om man hittar BO direkt (jfr N*lla i Fagersta) eller om det tar ett par dagar (tex Lisa Holm och LW.)

Det verkar finnas andra faktorer.

Du nämner ju omständigheter kring FP - och det är ju verkligen relevant.

Dock verkar det som om utredarna vet hur LW dog - men vi vet inte. Så då handlar det om något annat.

Jag fick ganska omgående ett tydligt svar på min fråga, och det handlar om att man numera tillämpar strikt förundersökningssekretess.

Så min fråga fick ett svar.

Så är det numera tydligen sedan 2-3 år tillbaka. Men jag tycker ändå att vi får mer information i andra fall. Polisen tillämpar väl strikt förundersökningssekretess i alla fall men släpper ändå ut lite uppgifter.
LW:s mordutredning är det alldeles för tyst om i jämförelse.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-06 kl. 18:54.
Citera
2018-08-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag noterar att du avslutar meningen med ett '?'
Kan säkert många gånger vara bra att inte vara för säker eller för styv i korken. Vem vet vem eller vad det är du är gift med? Inte ens du, tydligen? Men bigott det är du, även om du inte vet vad ordet betyder.

OnT: Med det sättet att resonera om att de tre du syftar på, på ett eller annat sätt skulle vara inblandade i mordet på LW, så kunde du lika gärna fört in X antal gröna små män i din hypotes. Det kan ju än så länge inte helt uteslutas att mörka kosmiska krafter spelat viss roll här, eller hur?
Sign 'tjackarismyg' har framfört sina, lite udda tankegångar om vad som kan ha hänt. Just nu ser jag de teorierna som minst lika plausibla som dina..

I det här läget kan vi inte utesluta någonting då vi inte vet så mycket om alternativa GM till SD.
På vad sätt skulle jag vara bigott?
Citera
2018-08-06, 18:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Så är det numera tydligen sedan 2-3 år tillbaka. Men jag tycker ändå att vi får mer information i andra fall. I så fall borde polisen tillämpa den nya lagen i alla fall kan man tycka.
LW:s mordutredning är det alldeles för tyst om i jämförelse.
Jag håller med dej på alla punkter.
Citera
2018-08-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
De lämnade ju in ansökan om skilsmässa i mars så det är väl rimligt att hon syftar på det?

Helt klart att det är rimligt att livet förändras efter ansökan om skilsmässa men tur är nog ett ord jag inte vet om man skulle använda i ett sammanhang när en människa i HD:s absoluta närhet fråntagits livet. Någonstans skaver det att HD ser det som tur.
Citera
2018-08-06, 19:14
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Helt klart att det är rimligt att livet förändras efter ansökan om skilsmässa men tur är nog ett ord jag inte vet om man skulle använda i ett sammanhang när en människa i HD:s absoluta närhet fråntagits livet. Någonstans skaver det att HD ser det som tur.

Jag tolkar det som att hon menar att det var tur att hon inte visste i våras hur sommaren skulle bli.
Att hon menar att det är tur man inte vet innan att hemska saker kommer hända.
Men jag kanske tolkar helt fel
Citera
2018-08-06, 19:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag tolkar det som att hon menar att det var tur att hon inte visste i våras hur sommaren skulle bli.

Så tolkar jag det också. Människans förstånd mår kanske bäst av att så långt möjligt hantera svårigheter och tragedier när det inträffat.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-06 kl. 19:20.
Citera
2018-08-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81

Det är också möjligt att det kan vara så. Går också tolka det som att HD trivialiserar det som har hänt. Men det vet bara HD själv.
Citera
2018-08-06, 19:22
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Bara skälig misstankegrad, och vad det verkar delvis p.g.a. omständigheter som hänt i det förflutna, efter flera månaders utredningsarbete är knappast något att hurra för.

Du glömmer att SD hade kontakt med Lena på mordkvällen.
Så det var inte endast gamla omständigheter som gjorde att SD blev intressant.
Vi har ju ingen aning om vad som skrevs dem emellan den kvällen.
Något i deras konversation kanske var av intresse för polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in