2018-08-06, 16:38
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Askersund. Dit har väl SD och HD också haft någon koppling, enligt:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Hur länge har SD känt JG? Har de lärt känna varandra i Örebro, eller går vänskapen tillbaka ända till Askersunds-tiden?

Ja, hur länge har JG och SD känt varandra? Det undrar jag också.
Citera
2018-08-06, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Godmorgon tråden,, har SD loggat in på sitt cache-konto ännu? (Sedan den 31/7 alltså)

Systerhax HD 5/8

http://forumbilder.se/H7OR8/f04c4eea-7abf-4803-b5f5-13bf72f73ffa

Utsikt över och tillsammans med sillen

SD har loggat in, om det nu är han själv som gör det. Ingen registrerad burk sedan 27/7
Senast redigerad av Banannn 2018-08-06 kl. 16:56.
Citera
2018-08-06, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Intressant att SD verkar vilja uppmuntra henne till mer förhållande med honom med Lundell-låten (?), medan LW däremot verkar kylslaget att ha fokus på att hitta burken ihop med en granne.

I det här fallet tror jag SD främst lägger ut texten för nån pik om att loggen var "kort":
"EDIT
Diskuterade loggning med CO. Han var besviken på ovanstående loggs längd. Vill ju inte väcka hans vrede utan ordnar det som han vill. Klipper in en bit av texten från en av Uffes bästa låtar, Isabella:"

Inte heller lägger han ut hela texten (extrema längder på Lundells låtar ibland). Däremot valet av låt verkar lämplig för natten "Isabella kom ut inatt". UL skrev förresten denna till Isabella Nerman som bodde med en annan man när de inledde sin relation.
Senast redigerad av Smultr0n 2018-08-06 kl. 17:29. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Systerhax HD 5/8

SD har loggat in, om det nu är han själv som gör det. Ingen registrerad burk sedan 27/7

Läs det fetade ur en av HD:s loggar som väcker mycket funderingar och känns väldigt konstigt:

”2018-07-16
Det här känns bekant, kluriga holkar har vi gott om hemma i Örebro. Klurade lite innan burken kunde signeras. Stort tack för denna.
Jag visste tidigt i våras att denna sommar skulle bli annorlunda men att den skulle bli som den blev hade jag ingen aning om, vilket var himla tur på många sätt. Sillen och jag hade pratat om att hitta på något under sommaren och när sommaren var ett faktum bestämde vi oss för att ta ett kommunrace i norra Sverige.”
Citera
2018-08-06, 17:22
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej uppenbarligen tror JG på sin väns oskuld. Han känner SD mycket bättre än vad vi gör som har ytterst begränsad information.

Tänk om dessa herrar vetat vad deras relation(vad det än var för relation) med Lena skulle leda till.
Benen på ryggen hade varit att föredra. Tycker så synd om dem.
Hoppas de och fler män lärt sej. Det finns kaninkokerskor på riktigt. Märk väl att jag skriver kaninkokerskor i obestämd form plural. Alldeles för många kvinnor är ett hår av hin. Var rädd om er kvinna om ni hittat en sällsynt art.
Citera
2018-08-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag är inte gift med en mörderska?
Och skulle jag ha en vän som var misstänkt för mord på en kvinna han tidigare använt våld emot skulle jag ompröva vänskapen.

För övrigt kanske både JG och HD är inblandade i mordet och hjälper SD. En hypotes att alla tre var med är väl inte helt otänkbart?
Då är det inte konstigt att JG ställer upp med bil och sommarstuga och att HD följde med till usa.

Jag noterar att du avslutar meningen med ett '?'
Kan säkert många gånger vara bra att inte vara för säker eller för styv i korken. Vem vet vem eller vad det är du är gift med? Inte ens du, tydligen? Men bigott det är du, även om du inte vet vad ordet betyder.

OnT: Med det sättet att resonera om att de tre du syftar på, på ett eller annat sätt skulle vara inblandade i mordet på LW, så kunde du lika gärna fört in X antal gröna små män i din hypotes. Det kan ju än så länge inte helt uteslutas att mörka kosmiska krafter spelat viss roll här, eller hur?
Sign 'tjackarismyg' har framfört sina, lite udda tankegångar om vad som kan ha hänt. Just nu ser jag de teorierna som minst lika plausibla som dina..
Citera
2018-08-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Systerhax HD 5/8

HD skrev att hon är på sin 3e semestervecka tyvärr utan barn, kanske pappa är ansvarig denna tid? Man kan ju skicka meddelanden på geocachingsiten så det kan ju vara en anledning att logga in. Eller att se vad andra användare gör... 😇
Citera
2018-08-06, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Läs det fetade ur en av HD:s loggar som väcker mycket funderingar och känns väldigt konstigt:

”2018-07-16
Det här känns bekant, kluriga holkar har vi gott om hemma i Örebro. Klurade lite innan burken kunde signeras. Stort tack för denna.
Jag visste tidigt i våras att denna sommar skulle bli annorlunda men att den skulle bli som den blev hade jag ingen aning om, vilket var himla tur på många sätt. Sillen och jag hade pratat om att hitta på något under sommaren och när sommaren var ett faktum bestämde vi oss för att ta ett kommunrace i norra Sverige.”

De lämnade ju in ansökan om skilsmässa i mars så det är väl rimligt att hon syftar på det?
Citera
2018-08-06, 17:39
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ja där ser man. Troligtvis 5 oskyldiga barn som mobbas och/eller förlorat vänner på grund av att deras far resp styvfar JG förtalades som medhjälpare till mord, skyddande av mördare eller vara mördaren själv och andra föga smickrande namn efter en enda postares inlägg för 2-3 dagar sedan här.

Du tänker på JG:s barn, men tänk då på LW:s barn som blivit så uthängda - inte minst av deras f d styvmor som du försvarade i tråden för några dagar sen.
Citera
2018-08-06, 17:40
Bannlyst
Citat:

”2018-07-16

Tack! Jo jag har läst det låter märkligt.
Dock verkar Sillen och hatlenkarlson väldigt anonyma.

Sen att HD tillbringar en hel vecka med SD och letar burkar klättrar simmar tältar, och foton som lysser av kärlek dom emellan

Den ljusnade framtiden är vår

http://forumbilder.se/H7OR9/0a91aa95-2e31-4862-b508-89153d2f7a33

Systerhax HD 5/8

Kommer farande på vägen och ser en välbekant bil på platsen. Stannar till och passar på att logga burken. TFTC!

Jag är nu inne på min tredje semestervecka som tråkigt nog är utan barn och då får jag se till att roa mig själv. Veckan började lugnt och jag uppskattade min ensamhet men nu var jag sugen på att träffa vänner och vad passade då bättre än att åka på event med mystsläpp. Jag blir upphämtad av Sillen och vi åker ner mot Norrköping. Loggar lite spridda burkar för att komma fram 18 sekunder före utsatt tid till eventet och hamnar nästan sist i kön för att beställa men vad gör väl det, pizzan var värd att vänta på och gav massor av energi till att umgås och lösa mystar. När nästan alla mystar är lösta ger vi oss av mot första burken och vi har då fått påfyllning i bilen av KATOD och hatlenkarlsson. Eftermiddagen tillbringas sen i bil på krokiga grusvägar där det fortsätts lösa mystar, skrattas och plockas FTFer. Kvällen avslutas med god middag och övernattning hemma hos hatlenkarlsson som har hittat ett riktigt smultronställe vid havet. Stort tack till alla COs och medcachare som gjorde denna dag till en toppendag!
Senast redigerad av Banannn 2018-08-06 kl. 17:57.
Citera
2018-08-06, 17:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det är skillnad på att spekulera om män hon dejtat (som även av polis alltid ses som mer misstänkta än vänner) än en vän på grund av hans lojalitet och hans försök att hjälpa en vän i nöd just nu. Hämta från flygplats, låta ut sommarstuga m.m. Sedan när blev det ett misstänkt beteende eller brottsligt (som medskyddande av brottsling som han anklagas för här) att stötta sina vänner även i nöden?
Han ska inte bestraffas här för sin lojalitet. Det är en fin egenskap faktiskt.

Och hur lojal var han mot LW när
SD misshandlade henne?

Hur vet vi att LW inte dejtat JG?

JG vet att SD är misstänkt för mordet på LW.
Ändå väljer han att hjälpa och skydda honom.
Det är skyddande av brottsling.
Citera
2018-08-06, 18:02
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

”2018-07-16

Hon kanske menar att med tanke på att de begärde skilsmässa i våras så skulle sommaren bli annorlunda.
Sen blev den än mer annorlunda med tanke på mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in