2018-08-06, 15:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0rum
Har inte framkommit.
Jag personligen är tveksam till att hon gått ner i viadukten självmant.

Blev hon attackerad och dragen till tunneln enligt dig? Var MGM så stark att han skulle klara av det själv tro?
Citera
2018-08-06, 15:40
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack för mer info. Han har uppsåt att döda och frågan är nu om det är just hon eller helt random..

Med tanke på "olaga hot" så inryms detta begrepp i "olaga förföljelse" från 2011 dvs stalkning.
Därför vore det intressant att veta mer kring domarna (omfattning gällande övriga kontakter förutom hotbreven, tidsperspektiv det rör sig om osv) - om det rör sig om nåt sådant.

Henrik Belfrage, professor i kriminologi, beskriver fyra typer:

Fick svar från TR idag att de behöver, som jag misstänkte, datum för dom eller målnummer för att hitta domen pga att den är äldre.
Citera
2018-08-06, 15:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Fick svar från TR idag att de behöver, som jag misstänkte, datum för dom eller målnummer för att hitta domen pga att den är äldre.
Åh fan. Vi får göra efterlysning via tråden om nån iaf har koll på datum.
Citera
2018-08-06, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Blev hon attackerad och dragen till tunneln enligt dig? Var MGM så stark att han skulle klara av det själv tro?
Inte nödvändigtvis!
Hotad? MGM har ju mycket troligt haft kniv på sig.

Och av dom bilderna man sett av MGM så uppfattar jag det som att han är bra mycket större än BO. Så om hon skulle blivit attackerad och/eller dragen ner i viadukten är inte helt osannolikt.
Citera
2018-08-06, 15:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Inte nödvändigtvis!
Hotad? MGM har ju mycket troligt haft kniv på sig.

Och av dom bilderna man sett av MGM så uppfattar jag det som att han är bra mycket större än BO. Så om hon skulle blivit attackerad och/eller dragen ner i viadukten är inte helt osannolikt.

Håller med. MGM kan ju oclså ha lagt henne där efter dådet för att hon inte skulle vara synlig.
Citera
2018-08-06, 15:47
Medlem
Citat:
På väg norrut, inte till härbärget
Härbärget ligger lite ovanför brandstationen mot kolarbyn o kommun husen inte fullt så långt bort, men dit är det från skolan iaf 1,5 km.
Om hon kom från centralen så är det oxå 1,5 till viadukten.
För att vara säker så mtte jag med bilen idag.
Och har han följt henne ända från centralen så är det ca 1,5 km han följt efter henne innan han attackerat henne
Citera
2018-08-06, 15:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorpan22
Härbärget ligger lite ovanför brandstationen mot kolarbyn o kommun husen inte fullt så långt bort, men dit är det från skolan iaf 1,5 km.
Om hon kom från centralen så är det oxå 1,5 till viadukten.
För att vara säker så mtte jag med bilen idag.
Och har han följt henne ända från centralen så är det ca 1,5 km han följt efter henne innan han attackerat henne

Jag undrar om MGM första tanke var våldtäkt men hon visade sig vara för stark och gjorde motstånd. Han tappade då besinningen och dödade istället?
Låter ju otäckt att stalka någon så länge med mord i sinnet, om man inte känner vederbörande.
Citera
2018-08-06, 15:53
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenotyp
Någon mer än jag som läst igenom alla hans recensioner på Google? Skrev han bara för att skriva, eller vad?

Bland annat fick Karl Hedin (en bygghandel för de som inte vet) detta omdöme: "Jävligt trevlig personal, rejält med varor"

Elon: "Allt är bara bra. Trevlig personal, mycket varor, stor parkering och luftig och ljus lokal"

Elgiganten: "Bra med varor, trevlig personal ☺️

Verkar som att han turistade runt i sin nya hemstad bara för att skriva recensioner på allehanda ställen.

Man ska nog inte lägga för stor vikt vid hans recensioner. Han verkar bara ge betygen mycket bra och utmärkt till allt. Har svårt att se att något i Fagersta är över medel. Men detta är ju spekulationer från min sida.

En av bilderna visar också att han fiskar braxen
https://goo.gl/maps/knUkeRP25aF2

Det är mest arga enstöringar som fiskar. Fiskare har kniv. Med all säkerhet har BO sabbat fisket, GM har blivit arg och huggit henne.
Citera
2018-08-06, 15:57
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Jag undrar om MGM första tanke var våldtäkt men hon visade sig vara för stark och gjorde motstånd. Han tappade då besinningen och dödade istället?
Låter ju otäckt att stalka någon så länge med mord i sinnet, om man inte känner vederbörande.

Kan vara troligt.
Citera
2018-08-06, 16:49
Medlem
Citat:
Går man på "södergående" sida så måste man gå i tunneln, ja om man nu inte vill hoppa över staket och gå över riksan då.
Dock så är det inte mer än 15m till tunneln rrån norrgående gångbana.
Citera
2018-08-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audiv70
Går man på "södergående" sida så måste man gå i tunneln, ja om man nu inte vill hoppa över staket och gå över riksan då.
Dock så är det inte mer än 15m till tunneln rrån norrgående gångbana.
Inte troligt att hon gått där om ryktet stämmer att hon gått från stationen.
Citera
2018-08-06, 18:38
Medlem
Lill-Anns avatar
Skulle vilja veta hur MGM:s liv såg ut från det han slutade grundskolan och fram till mordet.

Vad vi vet är: Studerade till undersköterska, gjorde sig skyldig till olaga hot, eventuellt hade anställning på Falu sjukhus (avskedad?), flyttade till Fagersta, umgicks med minderåriga,skrev recensioner och fiskade braxen.

Skulle vara värdefullt om någon i Falun, studiekamrat, arbetskamrat, granne etcetera kunde träda fram och ge lite upplysningar.
Senast redigerad av Lill-Ann 2018-08-06 kl. 18:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in