2018-08-06, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon kommer alltså söderifrån, hon berättar via mobil att hon är förföljd av MGM från Centralstationen, mördas i gångtunneln i närheten av Brinellskolan (har troligen aldrig passerat genom den) och är på väg mot Kolbyn norrut (härbärget antar jag)?

På väg norrut, inte till härbärget
Citera
2018-08-06, 13:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0rum
På väg norrut, inte till härbärget
Ok, tack. Slog mig i skrivande stund att det väl inte ens är öppet och hon kanske heller inte var helt ren..
Jag trodde ju först du menade en bensinstation. Preem har öppet 24/7 som är i närheten av rondellen vid Floravägen. Kan hon ha varit in där? Typ röksugen. Eller tvärtom - om MGM varit där och ser henne sen på hemvägen och hakar på.
Undrar även om hon gjorde ett igenkännande gällande MGM eller om hon enbart nämnde att hon var förföljd av nån person?
Citera
2018-08-06, 13:22
Medlem
Citat:
Ok, tack. Slog mig i skrivande stund att det väl inte ens är öppet och hon kanske heller inte var helt ren..
Jag trodde ju först du menade en bensinstation. Preem har öppet 24/7 som är i närheten av rondellen vid Floravägen. Kan hon ha varit in där? Typ röksugen. Eller tvärtom - om MGM varit där och ser henne sen på hemvägen och hakar på.
Undrar även om hon gjorde ett igenkännande gällande MGM eller om hon enbart nämnde att hon var förföljd av nån person?

Preem är obemannad och har endast bensinpumpar. Inget som är öppet den tiden. En mack öppnar 05 som ligger granne med hamnkrogen.
Vet ej om hon gjorde ett igenkännande.
Har bara fått berättat att MGM följt efter henne.

Edit:
Något som slog mig nu när du nämnde Preem är att det brukar vara en samlingsplats vid Preem för ungdomar med A-traktorer på kvällar och nätter! På andra sidan av vägen, parkeringen vid sjukhuset(längst ut mot riksvägen) brukar det samlas att par sänkta BMW’s med kantstötta fälgar.
Kan tänkas att någon lagt märke till något och att ryktet om att en kompis varit på med på plats pratat med anhörig kan egentligen varit någon på plats vid Preem eller sjukhuset? Den personen kanske hade lagt märke till något och pratat med anhörig under morgonen/dagen?

Bara en tanke!
BMW-grabben från sjukhusparkeringen vid frukostbordet hemma med mor när de nås av nyheten att någon hittats mördad i närheten av skolan.
”Fan jag såg ju den där konstiga ”JF” gå 50 meter bakom en tjej den eller den tiden”
Anhörig larmar polis?
Senast redigerad av f0rum 2018-08-06 kl. 13:38. Anledning: Edit
Citera
2018-08-06, 13:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Preem är obemannad och har endast bensinpumpar. Inget som är öppet den tiden. En mack öppnar 05 som ligger granne med hamnkrogen.
Vet ej om hon gjorde ett igenkännande.
Har bara fått berättat att MGM följt efter henne.

Edit:
Något som slog mig nu när du nämnde Preem är att det brukar vara en samlingsplats vid Preem för ungdomar med A-traktorer på kvällar och nätter! På andra sidan av vägen, parkeringen vid sjukhuset(längst ut mot riksvägen) brukar det samlas att par sänkta BMW’s med kantstötta fälgar.
Kan tänkas att någon lagt märke till något och att ryktet om att en kompis varit på med på plats pratat med anhörig kan egentligen varit någon på plats vid Preem eller sjukhuset? Den personen kanske hade lagt märke till något och pratat med anhörig under morgonen/dagen?
Om nån stor kluns kommer lufsande efter en tjej vid den tidpunkten lär det ses som udda. Kan det ha varit nåt tjafsande redan då? Dragit i henne?
Att han varit för närgången och de åkte utefter stora vägen och ser att nåt händer?
(med reservation till noll lokalkännedom..)
Såg dit edit.edit först nu:
Citat:
Bara en tanke!
BMW-grabben från sjukhusparkeringen vid frukostbordet hemma med mor när de nås av nyheten att någon hittats mördad i närheten av skolan.
”Fan jag såg ju den där konstiga ”JF” gå 50 meter bakom en tjej den eller den tiden”
Anhörig larmar polis?
Du tänker att man mer riktar in sig på person och lägger span?
Senast redigerad av develi 2018-08-06 kl. 13:49.
Citera
2018-08-06, 13:50
Medlem
Edit/citat

Citat:
Om nån stor kluns kommer lufsande efter en tjej vid den tidpunkten lär det ses som udda. Kan det ha varit nåt tjafsande redan då? Dragit i henne?
Att han varit för närgången och de åkte utefter stora vägen och ser att nåt händer?
(med reservation till noll lokalkännedom..)

Tror jag hann skriva i mer innan du citerade.
Angående tjafs eller så har jag ingen aning om.
Jag vet att hon haft viss telefonkontakt med en bekant, hon har varit förföljd/känt sig förföljd från området runt stationen.
Var påväg norrut, men inte till stödboende/härbärge.

Resten är mest funderingar och tankar.

Citat:
Du tänker att man mer riktar in sig på person och lägger span?

Spekulerar
Senast redigerad av f0rum 2018-08-06 kl. 13:55.
Citera
2018-08-06, 13:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Tror jag hann skriva i mer innan du citerade.
Angående tjafs eller så har jag ingen aning om.
Jag vet att hon haft viss telefonkontakt med en bekant, hon har varit förföljd/känt sig förföljd från området runt stationen.
Var påväg norrut, men inte till stödboende/härbärge.

Resten är mest funderingar och tankar.
Ja, fast det kan ju vara som du säger. Det är ju en möjlig iakttagelse via platserna oavsett vad det rör sig om - iakttar och varslar anhörig alt. beskriver att de sett nåt som gör att polis lägger span på just honom.
Jag är intresserad av hur planerat det kan ha varit.
Han säger att han haft uppsåt att döda, vilket kan härröra till viss planering.
Därför undrar jag om hon hade koll på vem han var.

Ja, jag spekulerar också. Till och med öppettider på Preem.
Citera
2018-08-06, 14:07
Medlem
Får inte glömma bort att det va en till person med GM, troligtvis en minderårig kanske därför det inte skrivs så mycket om den person i tidningen, ingen vet ju än om denna person kanske va med på gärningen!!
Citera
2018-08-06, 14:09
Medlem
Citat:
Ja, fast det kan ju vara som du säger. Det är ju en möjlig iakttagelse via platserna oavsett vad det rör sig om - iakttar och varslar anhörig alt. beskriver att de sett nåt som gör att polis lägger span på just honom.
Jag är intresserad av hur planerat det kan ha varit.
Han säger att han haft uppsåt att döda, vilket kan härröra till viss planering.
Därför undrar jag om hon hade koll på vem han var.

Ja, jag spekulerar också. Till och med öppettider på Preem.

Vet faktiskt inte om dom haft kontakt tidigare eller om hon visste vem han var. Eller om han ens visste vem hon var.
Det är en liten stad, men jag hade ingen aning om vem han var t.ex.
Ja, han säger att han haft uppsåt att döda och han har väl även gett motiv som jag förstått det. Inget som polisen släppt till allmänheten dock.
Men var det just BO han var ute efter? Eller bara ett lämpligt offer?
Detta är så snurrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Naken69
Får inte glömma bort att det va en till person med GM, troligtvis en minderårig kanske därför det inte skrivs så mycket om den person i tidningen, ingen vet ju än om denna person kanske va med på gärningen!!
Det har gått rykte om det, ja! Som dessutom skall ha nämnt något till anhörig som larmat polis. Inte bekräftat att så var fallet, så spekulationerna kan fortsätta.
Kan lika gärna vara någon som lagt märke till något efter vägen och tagit upp det vid frukostbordet eller över lunchen.

Eller har du annan information från någon som också haft telefonkontakt med BO?
Senast redigerad av f0rum 2018-08-06 kl. 14:16.
Citera
2018-08-06, 15:12
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Det har gått rykte om det, ja! Som dessutom skall ha nämnt något till anhörig som larmat polis. Inte bekräftat att så var fallet, så spekulationerna kan fortsätta.
Kan lika gärna vara någon som lagt märke till något efter vägen och tagit upp det vid frukostbordet eller över lunchen.

Eller har du annan information från någon som också haft telefonkontakt med BO?

Som det stod i tidningen så ville polisen inte kommentera påståendet om att det skulle finnas en minderårig "medkumpan". Själva påståendet om att en sådan skulle finnas kommer enligt tidningsartikeln från "olika håll", vilket lika gärna kan innebära att journalisten ifråga har läst det i en tråd på Flashback och helt enkelt fråga polisen om det är sant. Och polisen säger "...nä, nu har vi inget mer att berätta än det vi redan sagt."

Det är värt att betänka att just det här "...det förekommer uppgifter om att" kan vara saker som du eller jag spånar och spekulerar här framför tangentbordet. Det kan förvandlas till först till en trådsanning, och rätt så snart så blir det något som polisen är tvungna att förhålla sig till och kommentera.
Citera
2018-08-06, 15:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Vet faktiskt inte om dom haft kontakt tidigare eller om hon visste vem han var. Eller om han ens visste vem hon var.
Det är en liten stad, men jag hade ingen aning om vem han var t.ex.
Ja, han säger att han haft uppsåt att döda och han har väl även gett motiv som jag förstått det. Inget som polisen släppt till allmänheten dock.
Men var det just BO han var ute efter? Eller bara ett lämpligt offer?
Detta är så snurrigt.
Ja, precis. Det är den springande punkten.
Utvald eller helt random?
Agerar utifrån nåt avvisande som han upplever som en kränkning?

Lyssnade på ÅK, skrev av vissa partier:
"Han erkände i sista förhöret som hölls med honom igår men man vet ju aldrig hur det ska bli vid en häktningsförhandling, om dom motsätter sig att bli häktade, om dom erkänner brottet där."

"Jag tror nog att han har nog insett vilket sits han sitter i, att han sitter i en dålig sits bevismässigt helt enkelt. Jag antar det är det som gjort att han beslutat sig för att berätta som det är helt enkelt."

"Han har ju berättat detaljer om händelsen som han inte kan känna till om han inte varit där, när gärningen begicks i princip och sen är det ju vår uppgift nu och säkra bevisning kring det för att bevisa att det verkligen stämmer det han säger eller säg att han hittar på nåt i vissa delar."

"Vi har väldigt god bevisning redan idag kan jag säga."

" Stor mängd bevisning - både från brottsplatsen, kvinnan i sig så klart men också på platser runt omkring och även en bit ifrån platsen och hemma hos gärningsmannen såklart och på andra ställen runt om i Fagersta har vi också hittat bevisning som vi undersöker."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=7011739

Om det finns vittnen kan han inte gå in på säger han, de kommer han många förhör - att det kommer visa sig. Koppling mellan offret och honom eller motiv vill han inte gå in på, det är för tidigt.
Citera
2018-08-06, 15:17
Medlem
Rosamunds avatar
Ber om ursäkt men har inte orkat följa denna tråd de senaste dagarna av olika anledningar och hinner inte läsa ikapp just nu.
Har det framkommit mer uppgifter från den vän som Nella pratade med i telefon om MGM var ensam under förföljelsen?
Någon information/spekulation angående varför hon gick in i en tunnel som är ett högriskområde om hon har en stalker nära sig?
Tack så mycket på förhand för svar.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-06 kl. 15:22.
Citera
2018-08-06, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ber om ursäkt men har inte orkat följa denna tråd de senaste dagarna av olika anledningar och hinner inte läsa ikapp just nu.
Har det framkommit mer uppgifter från den vän som Nella pratade med i telefon om MGM var ensam under förföljelsen?
Någon information/spekulation angående varför hon gick in i en tunnel som är ett högriskområde om hon har en stalker nära sig?
Tack så mycket på förhand för svar.
Har inte framkommit.
Jag personligen är tveksam till att hon gått ner i viadukten självmant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in