2018-07-30, 19:33
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Säg till den där som sitter och skriver PM att hen skriver direkt i tråden i stället.
Du kan inte skriva inlägg som nyreggad din jävla fåne.
Citera
2018-07-30, 19:34
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det är väl precis det jag säger.....

Du skrev speciell händelse. Det var bara det jag ville korrigera.

Vid en särskild händelse organiserar sig polisen på ett annat sätt än i vanliga fall och går upp i stab, vilket innebär att särskilda resurser och personer avsätts för att arbeta enbart med den särskilda händelsen. Den särskilda händelsen hanteras separerat från övrig verksamhet.

En större polisinsats leds normalt av en särskilt utsedd chef som har en ledningsstab. På fältet arbetar en polisinsatschef med en fältstab. Polisinsatschefen leder en polisinsatsstyrka.

”En speciell händelse” har jag inte sett att polisen har som term.

När det det benämns som särskild händelse vet alla berörda poliser vad som gäller. De behöver knappt titta på instruktionen för att veta vad som ska göras. Rutinerna för detta kan som sagt poliserna i sömnen.
Senast redigerad av Pajosv 2018-07-30 kl. 19:44.
Citera
2018-07-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det kan eller vill inte personen. Ibland blir det så.
Det kanske vore bra om din uppgiftslämnare-togs in på att alldeles eget polisförhör.
Personen verkar vara en "fullmatad" profil-expert.
Citera
2018-07-30, 19:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ett PM till:

Ungar driver med honom på dagarna, men han får vara med - bättre än inget - på kvällarna drar han rundor (kanske med en flarra sprit i väskan) och letar efter nån att våldta?

Polisen i Falun kanske bör se över om det finns olösta våldtäktsfall och mord i staden och närliggande trakter, OM den anhållne är skyldig vill säga.
Citera
2018-07-30, 19:44
Medlem
Camisos avatar
Min känsla är att OMG nu är den som begått brottet, så tar det nog inte så lång tid innan han erkänner.
Citera
2018-07-30, 19:51
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durmazbrorsa
Det var ju precis det som hände? Hon var inte död när hon hittades
My bad. Var nyvaken och tänkte inte klart. Sorry.
Citera
2018-07-30, 20:10
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Du kan inte skriva inlägg som nyreggad din jävla fåne.

Du säger kan inte. Intermittentexplosivitet säger också vill inte. Du kan som nyreggad skriva om det bara gått stipulerat antal dagar, idiot.
Citera
2018-07-30, 21:27
Medlem
Personen som skriver alla PM verkar verkligen ha en anledning till att svartmåla MGM - varför ? Egna motiv ?
Tycker heller inte BO ser ut eller beter som som en mördare.
Kan dock svarare tänka mig att han köper sex - kan ju ha varit beröringspunkten dem emellan.
Om hon var så svårt skadad när polisen kom - har hon troligtvis varit medvetslös eller i svår chock och då är det inte troligt att man nämner en gärningsman (detta är ingen film utan verkliga livet).
Undrar dock vem som hittade henne och ringde polisen - har det stått någonstans ?
BO verkade ha en brokig skara vänner där det verkar finnas fler troliga gärningsmän.
Men som i Mantorpsfallet - så kanske man blir förvånad när fupen kommer.
Min gissning är dock att MGM släpps om ett tag.
Citera
2018-07-30, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinbergbatrashaka
Hur ser en typisk mördare ut? Flintskallig, bölder i ansiktet och stirrande blick? Lol.

De kan se ut precis hur som helst. En period tog mig ofta till tingsrätten när jag hörde på nyheterna att en rättegång om mord skulle börja.
Citera
2018-07-30, 22:10
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
De kan se ut precis hur som helst. En period tog mig ofta till tingsrätten när jag hörde på nyheterna att en rättegång om mord skulle börja.
Gjorde mig bara lustig över någons korkade kommentar. " Han ser inte ut som en typisk mördare". en korkade kommentar av någon som tittat för mycket på film och inte levt i verkligheten. En mördare kan ju naturligtvis se ut precis hur som helst som du säger.
Citera
2018-07-30, 22:17
Avslutad
Någon gripen ännu? Och vet någon vem BO är?
Citera
2018-07-30, 22:19
Medlem
Analyzatorns avatar
Såg i Fagersta Posten att han nekar till gärningen. men det är väl den normala reaktionen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in