2018-08-06, 09:29
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastad420
Jag tycker bara inte att mördare, pedofiler & liknande ska komma ut med skyddad identitet. Det är många som säkert känner sig hotade & får skyddad identitet. Men av alla som snackar om att dom ska livet av deras dotters mördare så är det få som ens skulle få för sig att utföra ett mord. Speciellt 15år senare när dom kommer ut. Dom allra flesta har då gått vidare vid det laget & även om man då sörjer Nella så är inte sorgen, saknaden vid det laget så pass stor att man inte bryr sig om straff & konsekvenser..

När det gäller Nella så är jag rätt övertygad att om han inte är totalt förståndshandikappad så kommer han säkert få en påhälsning både "här & där". Jag vet inte hur många riktigt nära vänner hon hade. Men hon kände många personer & hade många "bekanta" & det finns säkert ett par st i den kretsen som just nu mer än gärna skulle vilja få lägga händerna på GM.

Visst, de som säger att de ska ta livet deras dotter så är det knappt någon som gör det, som tur är. Och gör man det ökar våldet än mer i samhället och det vinner ingen på.

Och JF kommer ju att få sitt rättmätiga straff, och pöbeln borde då ägna sig åt något mer konstruktivt, som exempelvis föreläsa om våld mot kvinnor, barn och andra.

Men du har inte ännu inte sagt varför du tycker att mördare och pedofiler inte ska få skyddad identitet.

Det finns projekt där gärningsmännen får träffa sina offer, det är väl en bra idé?
Senast redigerad av Pajosv 2018-08-06 kl. 09:31.
Citera
2018-08-06, 10:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Han kan faktiskt ha gjort något ganska illa mot henne på plats A, förföljt henne till plats B och på vägen dit insett att hon tänker polisanmäla (kanske framgick av det högljudda mobilsamtalet) och då bestämt sig för att döda henne. Många idioter inbillar sig att man kommer undan med att döda en pundare.
Nu fattade jag inte. Högljutt mobilsamtal?
Det är minst två personer som vittnet hör enligt media De är gapiga, högljutt prat som om några kommit från krogen. Sen en separat tråduppgift om att hon sagt i ett mobilsamtal att han följt efter henne från station.
Om hon beskrivit att han "gjort något ganska illa" - förutom förföljd - hade väl snarare personen i andra änden ringt 112 omgående?
Mig veterligt hittas hon av nån förbipasserande.
Senast redigerad av develi 2018-08-06 kl. 10:43.
Citera
2018-08-06, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack, det var som jag uppfattade det du skrev. Javisst är det helt ologiskt att vika ner i tunneln isf. Det blir ju endast om hon blir tvungen att ta den vägen i panik för att fly eller om hon är tvingad in i den.
Det där gapiga/högljutt prat som hördes låter som om det blir ett gräl, hon verkar inte ens hinna skrika på hjälp?
Vad tror du motivet kan vara gissningsvis?

Edit.
Jag trodde du menade bensinstationen vid den andra rondellen men det ska vara centralstationen?
Då är det drygt 1 km till tunneln och det hamnar ju betydligt närmare hans bostad såg jag, c:a 500 m.

Ni är från fel håll. Som jag fattat det så har dom gått från fagersta mot den andra byn. Vittnet som hörde gap bor ca 100m norr om tunneln.
Citera
2018-08-06, 10:44
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Nu fattade jag inte. Högljutt mobilsamtal?
Det är minst två personer som vittnet hör. De är gapiga, högljutt prat som om några kommit från krogen.
Om hon beskrivit att han "gjort något ganska illa" - förutom förföljd - hade väl snarare personen i andra änden ringt 112 omgående?
Mig veterligt hittas hon av nån förbipasserande.

Han kan ju ha gjort något mot henne, och hon har gett sig av. Han har följt efter henne, kanske för att typ prata henne till rätta. Han har gått efter henne och hon pratar samtidigt i mobilen med någon vän. Han hör samtalet och förstår att hon berättar för vännen om vad han gjort, och att hon tänker anmäla/berätta. Han spårar ur och ger sig på henne för att få tyst på henne. Han skär halsen av henne och hon hittas av någon annan.

Jag bara beskriver ett tänkbart scenario.
Citera
2018-08-06, 10:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audiv70
Ni är från fel håll. Som jag fattat det så har dom gått från fagersta mot den andra byn. Vittnet som hörde gap bor ca 100m norr om tunneln.
Helt tvärtom alltså?
Bostadshuset ser jag på kartan, betydligt längre bort, men om hon sägs ha ringt och blivit förföljd från station som är helt söderut så blev det snurrigt.
Senast redigerad av develi 2018-08-06 kl. 11:10.
Citera
2018-08-06, 11:00
Medlem
Citat:
Helt tvärtom alltså?
Bostadshuset ser jag på kartan, betydligt lägre bort, men om hon sägs ha ringt och blivit förföljd från station som är helt söderut så blev det snurrigt.

Det finns 2 stationer i Fagersta; Fagersta C (i Västanfors) och Fagersta Norra.
Citera
2018-08-06, 11:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Se där ja. Det klargör nog det hela, tack. Det blev lite i klass med en väderkvarn nu.
Citera
2018-08-06, 11:04
Medlem
Citat:
Helt tvärtom alltså?
Bostadshuset ser jag på kartan, betydligt lägre bort, men om hon sägs ha ringt och blivit förföljd från station som är helt söderut så blev det snurrigt.
Ja så kan det vara att hon gått från station.

Men vittnet som hörde gap bor i villorna strax norr om tunneln vid skolan.

Men det han hörde behöver ju som sagt var inte vara relaterat eller så var det GM och hans polare han hörde efter dådet.
Citera
2018-08-06, 11:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja så kan det vara att hon gått från station.

Men vittnet som hörde gap bor i villorna strax norr om tunneln vid skolan.

Men det han hörde behöver ju som sagt var inte vara relaterat eller så var det GM och hans polare han hörde efter dådet.
Ja, precis. Det är ju svårt att veta, får hålla det lite öppet. Men nu förstår jag iaf vartifrån hojtandet hördes, tack.
Citera
2018-08-06, 11:16
Medlem
Citat:

Hon var på väg mot dom norra delarna av Fagersta! Så du har fattat helt fel.
Citera
2018-08-06, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Fagersta Central är i folkmun Stationen.
Fagersta Norra är i folkmun Norra.
Ska man hämtas från tåget eller så, då frågar man ”Kan du hämta mig på stationen?”. Kan LOVA att man aldrig skulle få frågan från en Fagerstabo om man menade Centralen eller Norra.

Totalt ologiskt också att gå från Norra ner till skolområdet om du har för avsikt att ta dig upp till Kolarbyn(norra delen).
Senast redigerad av f0rum 2018-08-06 kl. 11:48. Anledning: Edit
Citera
2018-08-06, 12:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0rum
Fagersta Central är i folkmun Stationen.
Fagersta Norra är i folkmun Norra.
Ska man hämtas från tåget eller så, då frågar man ”Kan du hämta mig på stationen?”. Kan LOVA att man aldrig skulle få frågan från en Fagerstabo om man menade Centralen eller Norra.

Totalt ologiskt också att gå från Norra ner till skolområdet om du har för avsikt att ta dig upp till Kolarbyn(norra delen).
Hon kommer alltså söderifrån, hon berättar via mobil att hon är förföljd av MGM från Centralstationen, mördas i gångtunneln i närheten av Brinellskolan (har troligen aldrig passerat genom den) och är på väg mot Kolbyn norrut (härbärget antar jag)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in