2018-08-01, 17:46
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Eftersom du har väckt frågan så undrar jag fortfarande vilka som är tragiska och om det är någon som kan anses befogade enligt dig?

Inflationen är tragisk. Läs om och läs rätt. Det är tragiskt för forumet som besudlas med ickediskussion istället för att hålla hyfsat hög nivå.
Citera
2018-08-01, 17:54
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nej. Flashback är för det första ett forum för diskussion, inte totalt menlösa tips. Några få går väl hän, men inflationen i tipstrådar är tragisk.

Ni tar upp plats med massor av tips. Jag kan bara tala för mig själv och jag besöker inte matchprat pga den dynga som där finns.

Lägg tipsen i ett eget forum. Eller i laidback eller dobbel-forat. Alternativt förbjud.

Vad Flashback är finns i betraktarens öga. Upplevde själv i VM-tipstrådarna mycket glädje och uppskattning så en vinning för deltagarna kan jag framföra.

En egen forumsdel är värd att tänka på.

Citat:
Ursprungligen postat av Wild.Bill
Håller med anteri i detta. Som att försöka vinna internetpoäng när ni egentligen slösar tid och tar upp plats. Dessutom är det alltid folk som kommer in i matchprattrådarna och drar sina listor med "1-0" och så blir det helt ett helt annat resultat och man är tyst. Till slut prickar man rätt och citerar sig själv med en smiley.

Irriterande var ordet
.

Det fetade har dock inte med tipstrådar att göra. Vad menar du med tar tid, för dig att läsa?

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det är tragiskt med ca 10 olika tipstrådar som i snitt lockar tio pers, men som tar upp extremt mycket plats i matchprat.

Jag vill föra FB-opinion innan jag riktar mig till moderatorerna.

När det gäller tragiken får det stå för dig, annars är platsen (om det nu är ett gissel) ett ämne att diskutera. Spel o dobbel och laidback är uteslutet.

Citat:
Uppenbart är det här tråden där vi upplyser modsen om era oönskade tipstrådar. Alltid samma personer som kommer in i era tipstrådar, det senaste är väl "förförkval-till-championsleague" och "fotbollstipset - det världsomspännande tipset!" ( ) där ni ska försöka pricka rätt på lag från Luxemburg....

Vill också ha svar från mod vad de anser om era tipstrådar. Tackar anteri för att han lyfter frågan.

Välkommen att tippa luxemburgiskt i helgen.
Citera
2018-08-01, 18:03
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
Här är reglerna för subforumet matchprat

Spel och dobbel innehåller redan en massa tipstrådar. Tycker också det hör hemma där. Speciellt när matchprat redan skötts så dåligt från modsens sida.

Ännu en tråd är där ni diskuterar hur ni ska lägga upp EM-kvalstråden... hur många sätt finns det? Ni ska göra en ny tråd sen och så ska ni backa varandra med "kul tråd!", "roligt initiativ!".

Nyaste tråden:

Och så listar ni tabellerna från Europa.

Var slutar det? Är det okej om jag drar igång en tråd om finska ligan ikväll?

Så du är inne ändå och läser trådarna, då finns ett intresse alltså.

Fast som sagt det är bara 7 trådar nu i omlopp, blir väl ett par till med serie A och NL.
Citera
2018-08-01, 18:03
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:

Var slutar det? Är det okej om jag drar igång en tråd om finska ligan ikväll?

Jag är på dock har ligan redan dragit igång men skulle nog vart på iallafall
Citera
2018-08-01, 23:32
Medlem
Skapa en ny underkategori som heter tips eller något i fotbollsdelen.
Citera
2018-08-04, 22:42
Avslutad
(FB) Samla alla tipstrådar i samma underforum.
Citera
2018-08-06, 07:23
Moderator
Gromguttens avatar
Vi har ett eget underforum før lekar och lättare aktiviteter: Laidback. Även dessa lektrådar kan ju läggas där?
Citera
2018-08-06, 07:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Vi har ett eget underforum før lekar och lättare aktiviteter: Laidback. Även dessa lektrådar kan ju läggas där?

Deltagare i tipsttådarna hänger inte i Laidback. Detta kommer medföra att deltagandet minskas rejält om de läggs i Laidback. Trådarna kommer även blandas hejvilt med andra typer av lektrådar där och jag tror inte laidbackare är intresserade av en massa sporttipstrådar.

Ska man lägga tipstrådar där så bör samma gälla för alla "gissa spelaren" och diverse frågesporttrådar också. Det är ingen bra idé.
Senast redigerad av J-dilla 2018-08-06 kl. 07:59.
Citera
2018-08-06, 09:24
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla

Ska man lägga tipstrådar där så bör samma gälla för alla "gissa spelaren" och diverse frågesporttrådar också.

Helt enig med dig där, i match/eventprat skall man prata om konkreta matcher och evenemang.
Citera
2018-08-06, 09:37
Avslutad
Citat:
Helt enig med dig där, i match/eventprat skall man prata om konkreta matcher och evenemang.

Då bör man fundera starkt på att göra ett underforum enbart för tipstrådar samt frågesportstrådar i sportdelen. Att lägga dessa i laidback är ingen bra lösning.
Citera
2018-08-09, 23:46
Medlem
Wild.Bills avatar
Kan vi få ett uttalande från mods? Vad för åsikter har ni om det här?
Citera
2018-08-10, 09:17
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:

Håller med J-dilla. Laidback är fel forumsdel. Vi pratar om genuint sportintresserade som är deltagare i tävlingarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in