2018-08-01, 14:45
Medlem
anteri17s avatar
Matchprat översvämmas av tipstrådar. Fel forum. Lägg det i dobbel-delen istället.

Matchprat oläsligt och icke överblickbart.
Citera
2018-08-01, 16:41
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Matchprat översvämmas av tipstrådar. Fel forum. Lägg det i dobbel-delen istället.

Matchprat oläsligt och icke överblickbart.

Vad lustigt. Jag tycker Matchprat översvämmas av matchtrådar. Bara i år har hundratals matchtrådar startats. Går det månne att slå ihop några av dessa?

Dobbeldelen är fel forum för tipstrådarna då de inte berör dobbel utan genuina tävlingar i resp sport för oss som är intresserade av det. Möjligen kunde kanske tipstrådarna få en eget delforum i forumet sport?

Sedan förstår jag inte ditt problem. Det är väl bara att scrolla ner några mm till det du vill läsa?

Edit. Finns just nu 7 aktiva trådar (inkl chattråd) som kan relateras till tipstråd, varav två är klistrade. Översvämmas var dagens överdrift.
Senast redigerad av VM-tipset 2018-08-01 kl. 16:45.
Citera
2018-08-01, 16:45
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VM-tipset
Vad lustigt. Jag tycker Matchprat översvämmas av matchtrådar. Bara i år har hundratals matchtrådar startats. Går det månne att slå ihop några av dessa?

Dobbeldelen är fel forum för tipstrådarna då de inte berör dobbel utan genuina tävlingar i resp sport för oss som är intresserade av det. Möjligen kunde kanske tipstrådarna få en eget delforum i forumet sport?

Sedan förstår jag inte ditt problem. Det är väl bara att scrolla ner några mm till det du vill läsa?

Matchprat. Att notera. Inte "tipsprat" eller "tipstrådar".

Tex har sommarens träningsmatcher typ sex inlägg i en tråd, troligen för att folk inte pallar gå in i matchprat när massa obskyra tipstävlingar tar störst plats. Sommarens träningsmatcher brukar få mycket mer uppmärksamhet.
Citera
2018-08-01, 16:57
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
Matchprat. Att notera. Inte "tipsprat" eller "tipstrådar".

Tex har sommarens träningsmatcher typ sex inlägg i en tråd, troligen för att folk inte pallar gå in i matchprat när massa obskyra tipstävlingar tar störst plats. Sommarens träningsmatcher brukar få mycket mer uppmärksamhet.

Egentligen ska det vara eventprat likt det kallas i vintersportdelen och övrig sport. En lek med ord. Har jag förstått det hela rätt så ska tipstrådarna ligga i matchprat/eventprat av olika anledningar. Är du öppen för att tipstrådarna ska få en egen forumsdel?

Tror du underskattar folket, är väl ointresse om träningsmatcherna ej får hagel av inlägg. Man ser ju alla aktuella matchtrådar och tipstrådar på en sida.
Citera
2018-08-01, 17:22
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VM-tipset
Egentligen ska det vara eventprat likt det kallas i vintersportdelen och övrig sport. En lek med ord. Har jag förstått det hela rätt så ska tipstrådarna ligga i matchprat/eventprat av olika anledningar. Är du öppen för att tipstrådarna ska få en egen forumsdel?

Tror du underskattar folket, är väl ointresse om träningsmatcherna ej får hagel av inlägg. Man ser ju alla aktuella matchtrådar och tipstrådar på en sida.

Nej. Flashback är för det första ett forum för diskussion, inte totalt menlösa tips. Några få går väl hän, men inflationen i tipstrådar är tragisk.

Ni tar upp plats med massor av tips. Jag kan bara tala för mig själv och jag besöker inte matchprat pga den dynga som där finns.

Lägg tipsen i ett eget forum. Eller i laidback eller dobbel-forat. Alternativt förbjud.
Citera
2018-08-01, 17:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Nej. Flashback är för det första ett forum för diskussion, inte totalt menlösa tips. Några få går väl hän, men inflationen i tipstrådar är tragisk.

Ni tar upp plats med massor av tips. Jag kan bara tala för mig själv och jag besöker inte matchprat pga den dynga som där finns.

Lägg tipsen i ett eget forum. Eller i laidback eller dobbel-forat. Alternativt förbjud.

Vill du vara vänlig och precisera vilka tipstrådar som är tragiska?

Har du framfört dessa klagomål till modsen?
Citera
2018-08-01, 17:35
Medlem
Wild.Bills avatar
Håller med anteri i detta. Som att försöka vinna internetpoäng när ni egentligen slösar tid och tar upp plats. Dessutom är det alltid folk som kommer in i matchprattrådarna och drar sina listor med "1-0" och så blir det helt ett helt annat resultat och man är tyst. Till slut prickar man rätt och citerar sig själv med en smiley.

Irriterande var ordet.
Citera
2018-08-01, 17:36
Moderator
vfs avatar
Rubrik justerad och tråd flyttad Fotboll --> Flashback
/Moderator
Citera
2018-08-01, 17:38
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vill du vara vänlig och precisera vilka tipstrådar som är tragiska?

Det är tragiskt med ca 10 olika tipstrådar som i snitt lockar tio pers, men som tar upp extremt mycket plats i matchprat.

Jag vill föra FB-opinion innan jag riktar mig till moderatorerna.
Citera
2018-08-01, 17:39
Medlem
Wild.Bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Uppenbart är det här tråden där vi upplyser modsen om era oönskade tipstrådar. Alltid samma personer som kommer in i era tipstrådar, det senaste är väl "förförkval-till-championsleague" och "fotbollstipset - det världsomspännande tipset!" ( ) där ni ska försöka pricka rätt på lag från Luxemburg....

Vill också ha svar från mod vad de anser om era tipstrådar. Tackar anteri för att han lyfter frågan.
Citera
2018-08-01, 17:43
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det är tragiskt med ca 10 olika tipstrådar som i snitt lockar tio pers, men som tar upp extremt mycket plats i matchprat.

Jag vill föra FB-opinion innan jag riktar mig till moderatorerna.

Eftersom du har väckt frågan så undrar jag fortfarande vilka som är tragiska och om det är någon som kan anses befogade enligt dig?
Citera
2018-08-01, 17:46
Medlem
Wild.Bills avatar
Här är reglerna för subforumet matchprat

Citat:
1. Det är tillåtet att skapa en ny matchtråd ifall ingen annan redan skapat en.
2. Ny matchtråd får tidigast skapas 6 timmar före matchstart.
3. Rubriken ska tala om vilken omgång det handlar om, komplett med datum.
4. Tråden kommer att låsas max 3-4 timmar efter matchen har slutat.
5. Det är tillåtet med inlägg av chattartande karraktär, dock måste inläggen fortfarande följa topic.
6. Inget chattande kommer att tillåtas utanför detta subforum.
Sådana inlägg kommer att raderas som OT.

Spel och dobbel innehåller redan en massa tipstrådar. Tycker också det hör hemma där. Speciellt när matchprat redan skötts så dåligt från modsens sida.

Ännu en tråd är där ni diskuterar hur ni ska lägga upp EM-kvalstråden... hur många sätt finns det? Ni ska göra en ny tråd sen och så ska ni backa varandra med "kul tråd!", "roligt initiativ!".

Nyaste tråden:
Citat:
Tipstävling där vi tippar tabellerna i världens 5 bästa ligor i nuläget: Högsta ligorna i Spanien, England, Tyskland, Italien och Frankrike.

Och så listar ni tabellerna från Europa.

Var slutar det? Är det okej om jag drar igång en tråd om finska ligan ikväll?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in