Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-09, 16:07
  #1
Medlem
Börjar komma en del tipstrådar i flertalet olika delforum i sport, ibland missar man tipstrådar man gärna hade deltagit i.

Fördelar:
- Bra översikt och man ser enkelt om nya tipstrådar har skapats.

Nackdelar:
- Olika sporters tipstrådar blandas, men ser inte det som ett problem.

Hur ser ni på att samla ihop alla tipstrådar?
Citera
2018-02-09, 16:19
  #2
Medlem
welcometorealitys avatar
Ett bra förslag, jag håller med dig.Placeringen kunde ju vara under Övrig Sport t.e.x
Citera
2018-02-09, 16:28
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Tips som i Stryktipset och liknande? I så fall ska väl det höra hemma i (FB) Poker, spel och dobbel?
Citera
2018-02-09, 17:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Tips som i Stryktipset och liknande? I så fall ska väl det höra hemma i (FB) Poker, spel och dobbel?

Exempel på tipstrådar:
Serie A tipset
EM-handsboll tipset
OS-hockey tipset
Tour de Ski tipset

Dessa återfinns i underforumen: Fotboll-matchprat, Bollsport-matchprat, Vintersport, OS i Pyeongchang just nu.

Så det är inte sedvanliga stryktipset, topptipset etc. som avses med tipstrådar.
Citera
2018-02-09, 18:10
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Exempel på tipstrådar:
Serie A tipset
EM-handsboll tipset
OS-hockey tipset
Tour de Ski tipset

Dessa återfinns i underforumen: Fotboll-matchprat, Bollsport-matchprat, Vintersport, OS i Pyeongchang just nu.

Så det är inte sedvanliga stryktipset, topptipset etc. som avses med tipstrådar.
Så det är nån sorts lektrådar, "Fantasy Stryktipset" om man så vill?
Citera
2018-02-09, 19:42
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Börjar komma en del tipstrådar i flertalet olika delforum i sport, ibland missar man tipstrådar man gärna hade deltagit i.

Fördelar:
- Bra översikt och man ser enkelt om nya tipstrådar har skapats.

Nackdelar:
- Olika sporters tipstrådar blandas, men ser inte det som ett problem.

Hur ser ni på att samla ihop alla tipstrådar?

Tipstrådar som i vad?
Titta? Spela? Följa? Intresse? osv?
Citera
2018-02-09, 19:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så det är nån sorts lektrådar, "Fantasy Stryktipset" om man så vill?

Något i den stilen kan man säga.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Tipstrådar som i vad?
Titta? Spela? Följa? Intresse? osv?

Kolla mitt inlägg #4, har länkat 4 exempel på tipstrådar.
Citera
2018-02-09, 20:14
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Något i den stilen kan man säga.
Krasst sett hör allt sånt hemma i Laidback.
Citera
2018-02-09, 20:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Krasst sett hör allt sånt hemma i Laidback.

Förstår. Samtidigt så känns det inte som rätt forum för just dessa tipstrådar, finns några användare som tippar regelbundet men som inte har laidbackstatus har jag för mig samtidigt så är tipstrådarna riktade främst mot sportintresserade som jag tror sällan går in på laidback.

Just nu är dem som sagt i olika matchpratsforum, där det är lättare snack och inläggen inte räknas mot postcount. Så nära laidback man kan komma egentligen.

Welcomtorealitys förslag om ex. övrig sport ser jag som mest optimalt men vet inte riktigt hur ni ser på det. Att det inte räknas mot postcount är också viktigt känner jag.
Citera
2018-02-09, 21:23
  #10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Förstår. Samtidigt så känns det inte som rätt forum för just dessa tipstrådar, finns några användare som tippar regelbundet men som inte har laidbackstatus har jag för mig samtidigt så är tipstrådarna riktade främst mot sportintresserade som jag tror sällan går in på laidback.

Just nu är dem som sagt i olika matchpratsforum, där det är lättare snack och inläggen inte räknas mot postcount. Så nära laidback man kan komma egentligen.

Welcomtorealitys förslag om ex. övrig sport ser jag som mest optimalt men vet inte riktigt hur ni ser på det. Att det inte räknas mot postcount är också viktigt känner jag.

Om användare på något sätt som inte har laidbackstatus försöker kringgå och skriva på andra ställen är ju helt egalt.
Citera
2018-02-09, 23:05
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Förstår. Samtidigt så känns det inte som rätt forum för just dessa tipstrådar, finns några användare som tippar regelbundet men som inte har laidbackstatus har jag för mig samtidigt så är tipstrådarna riktade främst mot sportintresserade som jag tror sällan går in på laidback.

Just nu är dem som sagt i olika matchpratsforum, där det är lättare snack och inläggen inte räknas mot postcount. Så nära laidback man kan komma egentligen.

Welcomtorealitys förslag om ex. övrig sport ser jag som mest optimalt men vet inte riktigt hur ni ser på det. Att det inte räknas mot postcount är också viktigt känner jag.
Det spelar dock ingen roll att delar av målgruppen inte har tillgång. Rätt sak på rätt plats.
Citera
2018-02-09, 23:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Om användare på något sätt som inte har laidbackstatus försöker kringgå och skriva på andra ställen är ju helt egalt.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det spelar dock ingen roll att delar av målgruppen inte har tillgång. Rätt sak på rätt plats.

Absolut, det köper jag.

Tipstrådarna har länge funnits i de olika sportforumens matchprat, det ultimata hade varit att samla dessa under t.ex. Övrig sport - matchprat.

Ponera att dessa läggs i Laidback, kommer tipstrådarna ha ett eget underforum eller kommer de blandas med övriga Laidbacktrådar?
Om de blandas så är problemet fortfarande detsamma, därav så ser jag hellre att det är som nu isåfall.
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2018-02-09 kl. 23:42.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback