Citat:
Du har åtskillig med forskning som visar att vuxna mäns skäl till självmord ofta är ofrivillig ensamhet
Hur blir de ensamma? jepp...de skaffar inte familj, och/ eller de har inte lagt ner de energin, tiden på att skapa sociala varaktiga band med sin familj/ vänner, så de blir ensamma så fort arbetet upphör.
Det är alltså betydligt mer vanligt att män begår självmord för att de valt en trad. könsroll än att kvinnor skulle göra det för att de inte valt en trad. könsroll.
Skandiaviska länder ligger nu högst upp bland div. studier över lycka...kanske är det dags för dig ta in den fakta?
Det gör vi säkerligen pga fler skäl än enkom jämställdhet, välfärdspolitik ex. men jämställdhet är säkerligen en viktig faktor.
Fast nu är ju faktan de att man faktiskt är lite av en idiot om man lägger all den mödan och i hennes fall antar jag pengarna på att utbilda sig bara för att sen välja bli hemmafru/ -man.
men, hon kanske är i färd med att lura skiten av dig?...gift dig, skaffa svenskt medborgarskap och dumpa sen snubben.
jag tror nog mer på att du faktiskt sitter här och ljuger dig blå.
Hur blir de ensamma? jepp...de skaffar inte familj, och/ eller de har inte lagt ner de energin, tiden på att skapa sociala varaktiga band med sin familj/ vänner, så de blir ensamma så fort arbetet upphör.
Det är alltså betydligt mer vanligt att män begår självmord för att de valt en trad. könsroll än att kvinnor skulle göra det för att de inte valt en trad. könsroll.
Skandiaviska länder ligger nu högst upp bland div. studier över lycka...kanske är det dags för dig ta in den fakta?
Det gör vi säkerligen pga fler skäl än enkom jämställdhet, välfärdspolitik ex. men jämställdhet är säkerligen en viktig faktor.
Fast nu är ju faktan de att man faktiskt är lite av en idiot om man lägger all den mödan och i hennes fall antar jag pengarna på att utbilda sig bara för att sen välja bli hemmafru/ -man.
men, hon kanske är i färd med att lura skiten av dig?...gift dig, skaffa svenskt medborgarskap och dumpa sen snubben.
jag tror nog mer på att du faktiskt sitter här och ljuger dig blå.
Här visar du kraftig okunskap, du tänker som en svensk tjej och har ingen susning att det finnas andra länder runt om dig. Bara för vi tänker på ett sätt i Sverige, så gäller det ej hela världen, långt ifrån.
Min fru är i från asien(indonesien) är rikare än mig. Men ändå valde gifta sig med mig, framför sina landsmän. Inte var det för pengar i alla fall.
Hon sökte en trygghet, som hon tro en västerlänning kan ge henne. Hon är väldigt negativ om sina landsmän. Hon gifte sig med mig av status också, väldigt anses högt rankad om man är gift med en västerlänning. Hon har hög status i sin hemby, vilket märks när vi är där.
Vad har en asiatiskt tjej nytta med en svensk medborgarskap? Inte min fru i alla fall, tro inte LucianMacAndrew's fru är intresserad i heller.