2018-08-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej vi vet inte om svartsjuka var anledningen till att hon dödades. Men du frågade ju om man inte snarare dödar rivalen än kvinnan?
Jag svarade ju bara på din fråga.
FYI: Jag ställde definitivt inte nån fråga rörande sannolikheten för att man hellre dödar en rival istället för den man åtrår/anser sig äga. Jag bara påpekade att sättet att värna sitt upplevda "ägarskap" kan variera.
Hoppas du nu blev klokare.
Citera
2018-08-05, 15:40
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om du tittar på alla bilder från samma event ser du fler bilder på JH mfl.:

https://www.geocaching.com/seek/gallery.aspx?guid=58e7dcb5-3cf0-48d1-8ef3-ced533a87fbb

(Klicka på respektive bild och "View log", så brukar man från tillhörande loggtext ganska enkelt kunna dra slutsatser vilka personer som figurerar på bilden).

Är JH han som har långt hår och skägg? Vad är det för kärring bredvid i så fall?
Citera
2018-08-05, 15:59
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det är ju iallafall ett tydligt tecken på att SD har/hade problem med humöret. Med humöret försvinner oftast logiskt och rationellt beteende.

Ja det är det.
Har hänt fler gånger utöver incidenten i bilen.
Citera
2018-08-05, 16:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Draifos har en egen indicilista där hen stryker saker.
Nej, det stämmer inte. Däremot har jag kommenterat de sex punkterna i 'Flixa81':s egen reviderade lista över vad som skall anses tala för att SD är GM:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Hen vet också att händelseförloppet inte går ihop.
Att polisens tidigare bild av händelseförloppet hade brister är nog uppenbart nu för alla som har följt fallet. Jag har sett flera föreslagna händelseförlopp här i tråden där omständigheterna verkar falla betydligt bättre på plats.

Citat:
Hen har ingen aning om vad polisen jobbar med.
Vilka vittnesuppgifter som finns
Det stämmer. Jag har ingen aning om hur polisen jobbar i dagsläget. Det har väl inte kommit fram något alls sedan åklagaren och flera utredare byttes ut.
Citera
2018-08-05, 16:15
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag menade att det i andra bilder på från samma event - i samma bildserie - framgår av bilderna att det är JH (välj t.ex bilden där han står ute med en kvinna "Parkering innan event", klicka View Log, och då kan man lista ut av loggtexten att det är Beh*lderX =JH på bilden).

(Och frågan du ställde var faktiskt "Är det JH som SD har fotograferat" och inte varför SD skriver att han alltid ska vara snäll mot sin nye vän":

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Det är således den frågan jag besvarade.)

Slutsatsen att det är JH och jag spekulerar vidare om varför SD ska vara snäll. Lär nog inte få svar från SD iaf.
Citera
2018-08-05, 16:36
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kaka söker maka då för LW klev ju ur bilen i alla fall.

Ja, men det resultatet hade kanske SD kunnat nå utan visst våld, om han inte hade tappat besinningen sådär.
Citera
2018-08-05, 16:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Slutsatsen att det är JH och jag spekulerar vidare om varför SD ska vara snäll. Lär nog inte få svar från SD iaf.

Det är inte så att det ska låtsas vara en ”pratbubbla”? Att någon på bilden fått en ny vän som hen ska vara snäll mot? Är LW med på bilden/eventet?

Är det SD som fotograferat? Han är själv med på några bilder.

(Nu har jag inte kollat underlaget till bilderna, förstod inte riktigt hur man tolkar det här ”view log”.)
Citera
2018-08-05, 16:49
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
JH var inte ens förhörd någon månad efter mordet (nu vet jag inte). Det tycker jag är oerhört anmärkningsvärt. Jag tror att siktet togs på SD och all energi gick dit. När det inte gick till sannolika ocj den tekniska bevisningen inte var i närheten av att hålla, så insåg polisledningen att nått är fel och utredarna bytes ut. Dom har inte jobbat brett har vi ju bevis för nu (JH inte förhörd).

Om JH, ML och flera andra inte är förhörda, så kan det betyda att de är helt ointressanta i utredningen efter att de obemärkt har kontrollerats via avlyssning och kontroller av positionering. OM det blir aktuellt med förhör, så startar nog inte dessa förrän i september när hela utredningsstyrkan bör vara åter från semestern. Under tiden sker nog brett spaningsarbete löpande. Utredarna kommer sitta med detaljer som man har svar på när frågor ställs vid förhör. Vi får vänta och se. Augusti lär nog passera innan vi nyfikna i tråden får några svar.
Citera
2018-08-05, 16:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ja, men det resultatet hade kanske SD kunnat nå utan visst våld, om han inte hade tappat besinningen sådär.

Ja om han hade suttit och ältat hela natten så kanske LW hade trillat ur bilen av utmattning nästföljande dag eller så. Men han hade väl ingen lust att älta hela natten. Hans metod funkade. Varför ska han välja en sämre metod sett till syfte han vill uppnå när han har rätt att använda visst våld? LW blev inte mer skadad än vad hon skrubbar sig med badborste eller liknande.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-05 kl. 17:00.
Citera
2018-08-05, 16:58
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det är inte så att det ska låtsas vara en ”pratbubbla”? Att någon på bilden fått en ny vän som hen ska vara snäll mot? Är LW med på bilden/eventet?

Är det SD som fotograferat? Han är själv med på några bilder.

(Nu har jag inte kollat underlaget till bilderna, förstod inte riktigt hur man tolkar det här ”view log”.)

Fotot är uppladdat via HerrTeamDavidssons logg: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6e8c7a5c-1c46-46ab-87b4-331d5dab15c8&IID=6a599d52-1f1c-42f6-afe4-b1cea63f5cdc
Citera
2018-08-05, 17:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Min metod hade varit att säga:
- Ok, nu kör jag hem. Sitt kvar om du vill, men sen får du gå hem eller sitta kvar stilla när jag låser och larmar bilen efter att jag parkerat.
Citera
2018-08-05, 17:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Fotot är uppladdat via HerrTeamDavidssons logg: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6e8c7a5c-1c46-46ab-87b4-331d5dab15c8&IID=6a599d52-1f1c-42f6-afe4-b1cea63f5cdc

Jamen dåså, då faller den lilla hypotesen platt till marken.

Eller?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-08-05 kl. 17:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in