2018-08-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Jag tror att LW hade "bevismaterial" på sin mobil som skulle grusa SD:s chanser att få ihop det med HD igen. Det föranledde sms kontakten mellan dem på mordkvällen och att han senare vid ett möte med henne tappade besinningen och hade ihjäl henne..

Jag tror mer på att han var ute efter sina sms/mail som kan ha innehållit hot i någon form mot BO.

I övrigt delar jag din tanke om detta.
Citera
2018-08-05, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Är det någon som kan sammanfatta hur läget i detta fallet är just nu?
Kommer man inte åt SD? Eller vad händer.

Tacksam om någon orkar berätta
Nu är tråden så otroligt lång

Du fick tydligen svar på detta av någon. Dessvärre kunde Rapport häromdagen meddela att åklagarledda brottsutredningar tar i snitt 114 dagar.
Citera
2018-08-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Självklart inte. Men den samstämmiga delen av utsagan räcker tycker jag. Om hon ville avleda och ta avstånd fick hon en ypperlig chans när han ville åka hem och bad henne gå in till sig. Varför ska en rädd svag kvinna i den situationen stanna kvar?!

Ingen vet exakt vad som hände, det blir en helt meningslöst åsiktsutbyte, jag avstår från.
Senast redigerad av Remark 2018-08-05 kl. 13:30.
Citera
2018-08-05, 13:29
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Utan att känna någon (av alla de via versaler nämnda i fallet) så unnar jag mig at spekulera i om inte tre äktenskap har knakat rejält i fogarna p.g.a LW och SD:s mångåriga romans:

LW och UW:s (skilsmässa)

UW:s och MH:s (skilsmässa)

SD och HD:s (skilsmässa?)

Mina funderingar. Behöver inte vara sanna.

Cloudecrystalbeam skrev ovan inlägg den 1/7 och jag tror hen är inne på ett spår här. Mycket skäligt att tro/tänka att mördaren/na finns i någon av nämnda relationer.
Citera
2018-08-05, 13:32
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du fick tydligen svar på detta av någon. Dessvärre kunde Rapport häromdagen meddela att åklagarledda brottsutredningar tar i snitt 114 dagar.

Är snittet räknat över helår? Jag tänker att det nu tar längre än snittet p g a halverade utredningsstyrkan under semesterperioden plus att åklagaren sannolikt också har/haft semester:
Citera
2018-08-05, 13:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
JH var inte ens förhörd någon månad efter mordet (nu vet jag inte). Det tycker jag är oerhört anmärkningsvärt. Jag tror att siktet togs på SD och all energi gick dit. När det inte gick till sannolika ocj den tekniska bevisningen inte var i närheten av att hålla, så insåg polisledningen att nått är fel och utredarna bytes ut. Dom har inte jobbat brett har vi ju bevis för nu (JH inte förhörd).

Har ML varit inne på förhör då? Han har ju benämnts som "mammas kille" nyligen av barnen, enligt dig. Om jag förstått rätt?
Citera
2018-08-05, 13:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ingen vet exakt vad som hände, det blir en helt meningslöst åsiktsutbyte, jag avstår från.

LW och SD hördes var för sig och gav samstämmiga berättelser om de faktiska omständigheterna men du menar på allvar att det troligt var något annat som hände?

Så om du inte var på plats och såg liket själv kanske LW lever också?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-05 kl. 13:42.
Citera
2018-08-05, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag tror mer på att han var ute efter sina sms/mail som kan ha innehållit hot i någon form mot BO.

I övrigt delar jag din tanke om detta.

Högst troligt! Bra tänkt.
Citera
2018-08-05, 13:43
Medlem
Honan6s avatar
UW:s begäran om Skilsmässa med förkortad betänketid sammanföll med LW:s första polisanmälan
Någon trodde att UW:s återtagande om betänketid för skilsmässan med MH inte var en slump att det sammanföll med att LW anmälde SD för trakasseri/ofredande. Det var nog en slump ändå, för antagligen så ville inte UW ha betänketid om skilsmässan längre för att MH hade skickat flera fakturor till honom för någon form av vård. MH menade att hon gjorde detta för att UW hade lovat att ta alla konsekvenser som skilsmässan skulle innebära. UW svarade med en polisanmälan för bedrägeri och återtagande av betänketiden. Så råkade händelserna sammanfalla i tid. (källa: MH:s blogg Rutsbok om att bli lämnad)
Citera
2018-08-05, 13:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
UW:s begäran om Skilsmässa med förkortad betänketid sammanföll med LW:s första polisanmälan
Någon trodde att UW:s återtagande om betänketid för skilsmässan med MH inte var en slump att det sammanföll med att LW anmälde SD för trakasseri/ofredande. Det var nog en slump ändå, för antagligen så ville inte UW ha betänketid om skilsmässan längre för att MH hade skickat flera fakturor till honom för någon form av vård. MH menade att hon gjorde detta för att UW hade lovat att ta alla konsekvenser som skilsmässan skulle innebära. UW svarade med en polisanmälan för bedrägeri och återtagande av betänketiden. Så råkade händelserna sammanfalla i tid. (källa: MH:s blogg Rutsbok om att bli lämnad)

Nu lutar det ännu mer åt att det inte är slump tycker jag. Att det skulle vara samma datum OCH polisanmälan i båda fallen? Nej det ser onekligen nu ut som att LW och UW bestämt att försöka igen och sätta ner foten mot tidigare partners.
Tack för info.
Citera
2018-08-05, 13:59
Medlem
Citat:
Från lördagen till tisdagens loggar skriver JH fel veckodag i loggarna. Det blir förskjutet.
Dom (Lingonet och BeholderX) skriver att dom planerat att logga i Västerås under tisdagen, men alla loggar är gjorda under måndagen. Tisdagen står det att JH var i Uppsala, efter jobbet och loggade. Sen skulle dom till Norge på onsdagen.
JH har uppgett först att dom var förbi hennes lgh på tisdagen och då var den avspärrad. Sen ändras uppgiften att dom for (bevisat nu) till Norge på onsdagen och då varit förbi hennes lgh och då var den INTE avspärrad. Jag tror att man minns såna detaljer... Han sa detta direkt efter händelserna (återberättat av flera personer som står honom nära).

Så geocacha på måndagen i Västerås, jobba under tisdagen, till Norge onsdag. Jag har svårt att tro att han jobbar en dag mitt i på det sättet. Tror det är en efterhandskonstruktion.
En hypotes jag ser är JH vart upphämtad av LW eller skjutsad av Lingonet till Örebro på måndagskvällen. Han hade allt till Norge med sig och LW skulle med, då kunde han och LW bli upphämtade samtidigt. Dom skulle kanske geocacha då ihop på tisdagen och förbereda Norge.

När man geocachar heldag, så blir det ofta ganska sent. Jag tror att JH kom till LW sent, kanske efter barnen somnat. Han ser då nått opassande på hennes dator ploppa upp medan hon slår in paket. Han lämnar henne och går mot centrum - Detta ligger då helt rätt i riktningen planket. Hon vill förklara sig och följer med/efter. Dom är inte direkt lågmälda (som ett par som tar en kvällspromenad), utan för en mer livlig dialog, som hörs in i ett sovrums längs vägen.
Det passar bäst med paket, dörr, hastigt lämnad bostad, röster och plank.

Jag har träffat JH några gånger på event utan att prata med honom. Var med ett gäng och klättrade på ett event. En som han känner och han åkte med pikade honom när han klättrade. Då blixtrade han till "Kom och gör det själv!", sa han ganska ilsket. Jag reagerade på det, men det var under fysisk aktivitet, så jag släppte det. Men minns det väldigt klart än idag (det var 3-4 år sedan).

Lingonet och JH vekar vara väldigt tajta. Dom cachar ihop otroligt mycket och reser iväg tillsammans, både dagsturer och långresor i Sverige under flera dagar. Detta verkar ha pågått under många år.

En tanke jag har är att planen var att göra Västerås under tisdagen gällde, men med LW. Kanske JH kom till LW på måndagen och dom skulle sammanstråla i Västerås med Lingonet. LW kommer inte, men JH ber att alla loggar på tisdagen skrivs på måndagen.
Oavsett så måste Lingonet förstå att nått är fel, men tror att han mörkar det för sin vän.

Vad jobbar JH med? Vissa jobb kan kräva/beordra att du som anställd dyker upp eller om han har en lösare anställningsform kanske ett extrapass?
Citera
2018-08-05, 14:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Från lördagen till tisdagens loggar skriver JH fel veckodag i loggarna. Det blir förskjutet.
Dom (Lingonet och BeholderX) skriver att dom planerat att logga i Västerås under tisdagen, men alla loggar är gjorda under måndagen. Tisdagen står det att JH var i Uppsala, efter jobbet och loggade. Sen skulle dom till Norge på onsdagen.
JH har uppgett först att dom var förbi hennes lgh på tisdagen och då var den avspärrad. Sen ändras uppgiften att dom for (bevisat nu) till Norge på onsdagen och då varit förbi hennes lgh och då var den INTE avspärrad. Jag tror att man minns såna detaljer... Han sa detta direkt efter händelserna (återberättat av flera personer som står honom nära).

Så geocacha på måndagen i Västerås, jobba under tisdagen, till Norge onsdag. Jag har svårt att tro att han jobbar en dag mitt i på det sättet. Tror det är en efterhandskonstruktion.
En hypotes jag ser är JH vart upphämtad av LW eller skjutsad av Lingonet till Örebro på måndagskvällen. Han hade allt till Norge med sig och LW skulle med, då kunde han och LW bli upphämtade samtidigt. Dom skulle kanske geocacha då ihop på tisdagen och förbereda Norge.

När man geocachar heldag, så blir det ofta ganska sent. Jag tror att JH kom till LW sent, kanske efter barnen somnat. Han ser då nått opassande på hennes dator ploppa upp medan hon slår in paket. Han lämnar henne och går mot centrum - Detta ligger då helt rätt i riktningen planket. Hon vill förklara sig och följer med/efter. Dom är inte direkt lågmälda (som ett par som tar en kvällspromenad), utan för en mer livlig dialog, som hörs in i ett sovrums längs vägen.
Det passar bäst med paket, dörr, hastigt lämnad bostad, röster och plank.

Jag har träffat JH några gånger på event utan att prata med honom. Var med ett gäng och klättrade på ett event. En som han känner och han åkte med pikade honom när han klättrade. Då blixtrade han till "Kom och gör det själv!", sa han ganska ilsket. Jag reagerade på det, men det var under fysisk aktivitet, så jag släppte det. Men minns det väldigt klart än idag (det var 3-4 år sedan).

Lingonet och JH vekar vara väldigt tajta. Dom cachar ihop otroligt mycket och reser iväg tillsammans, både dagsturer och långresor i Sverige under flera dagar. Detta verkar ha pågått under många år.

En tanke jag har är att planen var att göra Västerås under tisdagen gällde, men med LW. Kanske JH kom till LW på måndagen och dom skulle sammanstråla i Västerås med Lingonet. LW kommer inte, men JH ber att alla loggar på tisdagen skrivs på måndagen.
Oavsett så måste Lingonet förstå att nått är fel, men tror att han mörkar det för sin vän.

Intressant och tydlig info (som det inte borde bli en massa tradiga missförstånd om!) - dock har jag ändå lite svårt att ”se” förloppet framför mej. Kan ju också bero på diskrepans i datum/loggar mm.

[quote=Honan6|64847415]
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666

Energizer666 skrev:

Besatt av geocaching?*
han ligger på plats 351 (av cacharna i sverige) med ca 6'600 loggade cacher
den som har mest ligger på över 75'000 loggade cacher har kollat på enbart svenska cachare
vet inte om man räknas som besatt av det då?
just FTF är det väldigt många som jagar"

Jag, Honan6 svarar:
351 är en bra placering med tanke på att SD även ska hinna familjen, vänner och arbetet.

Tas det hänsyn till hur lång tid man haft på sej när man loggat sina fynd? Det är ju väsentlig skillnad om man loggat säg 60000 under 20 år eller om man har 3000 på 3 månader. Som ett exempel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in