2018-08-05, 14:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
UW:s begäran om Skilsmässa med förkortad betänketid sammanföll med LW:s första polisanmälan
Någon trodde att UW:s återtagande om betänketid för skilsmässan med MH inte var en slump att det sammanföll med att LW anmälde SD för trakasseri/ofredande. Det var nog en slump ändå, för antagligen så ville inte UW ha betänketid om skilsmässan längre för att MH hade skickat flera fakturor till honom för någon form av vård. MH menade att hon gjorde detta för att UW hade lovat att ta alla konsekvenser som skilsmässan skulle innebära. UW svarade med en polisanmälan för bedrägeri och återtagande av betänketiden. Så råkade händelserna sammanfalla i tid. (källa: MH:s blogg Rutsbok om att bli lämnad)
Oj!
Citera
2018-08-05, 14:07
Medlem
[quote=Energizer666|64847214]
Citat:
Förra året fick Team Davidsson utmärkelser vid geoeventet Hall of Fame och det är tydligt att SD är besatt av geocaching. Det kan man enkelt se till antalet loggade cacher och hans uttalade ambitioner att bli FTF:are när en ny cache släpps. Därmed kan jag ana att huntingen har påverkat det övriga livet inklusive arbetet.

Besatt av geocaching?
han ligger på plats 351 (av cacharna i sverige) med ca 6'600 loggade cacher
den som har mest ligger på över 75'000 loggade cacher har kollat på enbart svenska cachare
vet inte om man räknas som besatt av det då?
just FTF är det väldigt många som jagar

JG som loggat 2257 sedan 2010, HD 6897 och hennes sällskap S1llen 7490. Att jämföra med.
Citera
2018-08-05, 14:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Tas det hänsyn till hur lång tid man haft på sej när man loggat sina fynd? Det är ju väsentlig skillnad om man loggat säg 60000 under 20 år eller om man har 3000 på 3 månader. Som ett exempel!

Jag funderar alltså på om man räknar
•Antal sammanlagt
eller
•Genomsnitt mån/år
när man gör den här topplistan.

Om man vet det är det lättare att bedöma vad 351 betyder.
Citera
2018-08-05, 14:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
JG som loggat 2257 sedan 2010, HD 6897 och hennes sällskap S1llen 7490. Att jämföra med.

Om man ser till dessa jämförelser verkar SD ganska normal-besatt...
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-08-05 kl. 14:15.
Citera
2018-08-05, 14:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Om man ser till dessa jämförelser verkar SD ganska normal-besatt...

Han verkar ju ta lite cacher vissa helger när han är på kaninhoppningstävlig för sina tonåringar. Så det blir ju i samband med familjeumgänge dessutom. Så normal-besatt är nog bra ord 😂
Citera
2018-08-05, 14:30
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du har verkligen en driven ambition att försöka missförstå?

Hen sa att hen trodde anmälan var gjord i/som hämnd. Det var inte SD som anmälde va?

Åh, tack för klargörandet! Här missförstod jag verkligen totalt.
Vad du än tror så var det inte med flit... Jag läste för snabbt och tar på mig det misstaget.
Citera
2018-08-05, 14:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
UW:s begäran om Skilsmässa med förkortad betänketid sammanföll med LW:s första polisanmälan
Någon trodde att UW:s återtagande om betänketid för skilsmässan med MH inte var en slump att det sammanföll med att LW anmälde SD för trakasseri/ofredande. Det var nog en slump ändå, för antagligen så ville inte UW ha betänketid om skilsmässan längre för att MH hade skickat flera fakturor till honom för någon form av vård. MH menade att hon gjorde detta för att UW hade lovat att ta alla konsekvenser som skilsmässan skulle innebära. UW svarade med en polisanmälan för bedrägeri och återtagande av betänketiden. Så råkade händelserna sammanfalla i tid. (källa: MH:s blogg Rutsbok om att bli lämnad)

Menade UW att han trodde det var bluffakturor? Att bli ombedd att ta notan för något är ju inte precis bedrägeriförsök? Tidigare i tråden stod ju att han bestred vård och friskvårdskostnaderna? Ändrade han sig då?

Nästan så man funderar om inte polisanmälningarna som UW och LW lägger mot sina dåvarande partners måhända är något som sker för att avleda om det var problem med barnen då?
Citera
2018-08-05, 14:31
Medlem
Honan6s avatar
Besatta eller inte

Jag skriver att SD verkar besatt, likväl som LW verkade vara och en del andra geocachare. Det är något överdrivet från min sida, men för en helt oinvigd så ter sig geocachandet som besatthet.

Mordet på LW är som en hemsk reality Mystery Murder Cache och många i tråden är nog besatta i sin iver att följa utredningen (åtminstone är jag det) och ta del av upplösningen. Jag kan även tänka mig att
några trådinlägg kan vara utredningen till hjälp.
Citera
2018-08-05, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Mycket intressant information kring JH och LW, tack Jag kan tänka mig att SD såg en konkurrent (fiende?) i JH.
...och med mångas (i tråden) logik, baserad på SD som en mördartyp, så borde väl i så fall JH och inte LW vara död idag?
Eller?
Citera
2018-08-05, 14:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Menade UW att han trodde det var bluffakturor? Att bli ombedd att ta notan för något är ju inte precis bedrägeriförsök? Tidigare i tråden stod ju att han bestred vård och friskvårdskostnaderna? Ändrade han sig då?

Nästan så man funderar om inte polisanmälningarna som UW och LW lägger mot sina dåvarande partners måhända är något som sker för att avleda om det var problem med barnen då?

Det kanske inte handlade om fakturor?
Kan han ha tänkt på ”sin” blogg?!
(En tanke som slog mej bara...)
Citera
2018-08-05, 14:48
Medlem
Citat:

Hela högen verkar vara en samling stollar som anmäler varandra hit och dit. Det räcker inte med de vuxna som det egentligen handlar om. Nej, man tar också till att använda barnen som anmälningsföremål. Sjuka draman så det förslår.
Citera
2018-08-05, 14:56
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det kanske inte handlade om fakturor?
Kan han ha tänkt på ”sin” blogg?!
(En tanke som slog mej bara...)

UW-Bloggen var reggad -15 med inlägg från -13. MH påbörjade sin blogg juli -16 några dagar efter att han mailat sitt beslut om skilsmässa. Vi vet inte vad som föranlett hans mail, men antagligen har de talat om skilsmässa innan han mailar sitt slutgiltiga beslut. Kanske han blivit trött på att MH ville tala om för honom "hur det är" och "hur man ska göra"... Spekulation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in