Citat:
Jag skulle ingenting. Du fantiserade om att jag skulle göra saker.
Citat:
Har vi återigen hamnat i passivitet. Dvs kritiken mot FR motsvarar att han inte motionerade om återinförande av vänstertrafik. Det brukar hamna där när jag efterfrågar substans. Folk misslyckas och inser att den enda kritik dom kan komma med handlar om att FR inte vidtog aktiva motåtgärder.
Då är vi kanske överens om att du misslyckats med att skaka fram stöd för dina påståenden.
Då är vi kanske överens om att du misslyckats med att skaka fram stöd för dina påståenden.
Nej. Vi är inte överrens om ett jävla dugg. Det är ett faktum att Reinfeldt inte klarade av att regera, sökte stöd hos kommunisterna och släppte igenom en invandring som han lätt kunnat förhindra.
Med en enkel förordning och ett regleringsbrev till Migrationsverket.
Citat:
Lite OT här men att det går pengar till vänsteraktivister är nog helt ok för majoriteten väljare då de röstar till vänster. Folk til vänster brukar tom vilja att det skall gå skattepengar till bostäder. Fö grafen ger inget stöd för att väljarna reagerade negativt. https://twitter.com/beckmansasikter/status/1023835858242351104 Talet verkar ha uppfattas som proaktivt ang den flyktingkatastrof som skulle komma. Alliansen vill få med S på åtgärder men S ville inte. Och med gällande lagstiftning skulle det kosta.
Reinfeldt var statsminister och hade vilken dagen i veckan som helst kunnat få riksdagsmajoritet för en annan lagstiftning.
Citat:
Alliansen lyckades öka hushållens sparande. Mer riskkapital till näringslivet och tillväxt. Vi får det bättre. Sparviljan sväljer utan problem skuldökningen. Hushållens nettotillgångar minskar inte. Snarare tvärtom. Offentlig sektors nettoskuld är negativ och fortsätter minska. Finns inga ekonomiska hinder för dig och andra som observerar underskott på hyresbostäder att bygga och hyra ut. Eller vad skulle det vara? Jag pekade ovan på att mängden bilar i trafik ökat enormt mycket mer än befolkningen.Dvs marknaden har klarat att förse kunderna med bilar. Varför gäller inte det hyreslägenheter? Finns något som hindrar produktionen av hyreshus?
Fastighetsvärden baserade på lånade och subventionerade låtsaspengar... Alliansen minskade på ett katastrofalt sätt hushållens kreditvärdighet i förhållande till inkomsten.
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/Hushallens-ekonomi/Hushallens-skulder/
Samma med kommunernas ekonomi som går mot undergången och ett oändligt lidande inom det närmaste decenniet.