Citat:
Som sagt ! Så e ju det polisens ansvar att inte allmänheten ska va på plats vid ett farligt ingripande !
Jah ser inte en med down syndrome som en vanlig fullvuxen man . Han va kort å har barnsligt kroppsspråk å tal.
3 poliser både känt av situationen mycket bättre ! De har ju skjutit sönder fönster oxå . Kan kommit bli två oskyldiga , nu hade de tur å ej råka skjuta fler.
Polisen e utbildade att känna av farliga situationer
Tillochmed du å jag hade känt av att personens energi och vistelse på gården ej va farlig
Dessa poliser va för impulsiva och antagligen led av sömnbrist under den varma sommaren.
Jah ser inte en med down syndrome som en vanlig fullvuxen man . Han va kort å har barnsligt kroppsspråk å tal.
3 poliser både känt av situationen mycket bättre ! De har ju skjutit sönder fönster oxå . Kan kommit bli två oskyldiga , nu hade de tur å ej råka skjuta fler.
Polisen e utbildade att känna av farliga situationer
Tillochmed du å jag hade känt av att personens energi och vistelse på gården ej va farlig
Dessa poliser va för impulsiva och antagligen led av sömnbrist under den varma sommaren.
Personen med Downs är inte änglar just pga av deras nedsättning. Killen hade ett pistolliknande föremål, riktigt eller ej, och framstod som ett hot. Jävligt synd att han dog men han fick ta konsekvenserna av sitt handlande även om han inte förstod något av det. Sånt är livet.
Pistoler är egentligen bara effektiva upp till 10-20m. Inom FM skämtar man om att pistoler endast är till för eldstrider i en hiss. Sjukt svårt att skjuta bra när man är stressad också. Kulan kanske bara missade med 1cm eller gick igenom kroppen, Det vet vi inte.
Ser jag någon rikta ett pistolliknande föremål mot mig så känner inte jag mig lugn. Om det va någon med downs hade jag varit ännu mer oroligt, då personen kanske inte hade förstått att det är på riktigt utan tror att det är lek.
En fullt frisk människa kan man prata med. Finns bara en anledning att skjuta mig och det är om man verkligen känner hat. En downie kan skjuta i tron om att det är lek. Jag kan dö oavsett om han inte menade det.