Citat:
Ursprungligen postat av
Zoltanfez
Bevisar väl bara din arrogans och självgodhet, du slutar plötsligt läsa och inte ser bilden jag
försöker beskriva Herr Lindholm. Sluta eller börja läs vad fan du vill, mig är det helt egalt.
Ja, jag fattade att du målade en stor bild med breda penseldrag osv. Pathos, pathos, pathos...
Det är bara det att när det är gryning eller skymning så har personer
och kameror svårare att se än om det är klart dagsljus eller natt. Fota med blixt eller lysa med ficklampa när det är gryning eller skymning hjälper inte mycket. Dels för att det mänskliga ögats mer detalj- och färgorienterade tappar är sämre då, men de mer ljusskänsliga stavarna kan inte ta över. Och dels för att kontraster blir jobbigare att arbeta med då för en kamera.
Du kan pröva själv om det är en vägsträcka du har färdats längs tusentals gånger. Utifrån dina synintryck så är allt suddigt och konstigt när det är skymning eller gryning. Men du tror inte att hela världen blivit suddig, för du har erfarenhet att utgå ifrån.
I det här fallet hade polisen inte erfarenheten att det var Torsdag natt och då brukar Eric spela Allan just där på just det sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Precis som man säkrar en plats för att ambulans och räddningstjänst skall kunna arbeta säkert måste man även säkra en plats så att polis kan arbeta säkert men också för att allmänheten inte skall utsättas för fara.
Du menar alltså att en mördare som går från lägenhet till lägenhet och mördar folk håller sig innanför en plastremsa för 23 öre metern?
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Trollhättan är ett sällsynt dåligt jämförelsefall därför att där visste man att en våldsman hade skridit till verket, människor var i omedelbar fara. I det aktuella fallet stod ingen människa under ett omedelbart hot såvitt man kände till. Utan att veta så utgår jag ifrån att i fallet Trollhättan så förhindrades personer tillträde till skolan genom att polisen spärrade av, högst sannolikt.
Så om Anton Plankton hade börjat med att deklarera sin intention och sedan lallat runt inne på skolan så skulle man ha spärrat av med plastremsa för 22 öre metern (polisen fick en bra deal!) så att inte flera går in i skolan när Anton Plankton börjat mörda?
Nej, anledningen till att man har plastremsor är för att man inte orkar säga åt varenda Tore och Amanda och alla de andra byfånarna att inte störa en säkrad brottplats som skall undersökas.