Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Jag trodde också länge på den svenska snyftpropagandan. Tills jag läste om saken från Israels sida. Israel som gav tillbaka land i Gaza i början av 2000-talet och drog tillbaka soldater.
Israelisk Media? Times of Israel, Haaretz, Jerusalem Post, Jewish Chronicle, Forward, Algermeiner, JTA och så vidare? (finns många) Även vår media i Väst ägs av sionister till närmast 100%
Jag har följt deras media senaste året. Är de sånt svenskar använder som källa så förstår jag varför så många är Pro-Ockupationen.. .
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Resultatet? Palestina mobiliserade och började skjuta raketer in mot Israel. Allt det man fick av Israel förstördes man. .
När i tiden pratar vi nu?
Alltså de har ju blivit bortjagade från sitt land, till Gaza, världens största fängelse och Väst Banken som är under Martial Law. Vad menar du att Israel gett som de inte tagit tillvara på då?
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Israel förhandlade även fram ett fredsavtal och allt som bra ut. Sen bestämda Arafat att palestinierna fortsatt ville ha kravet på att få återvända till husen man lämnade 1947. Givetvis orimligt från Israels sida. Typ som om Danmark krävde att få Skåne tillbaka - annars skjuter man in missiler. .
Det är inte sant.
Man lurade Arafat, avtalet han skulle skriva på var (Camp David med Clinton på 90-talet) var en total kappilering. Vilket vägrades, och Perez fick verka som fredsduva för ha ”gett mer”
Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Vill man få fred så är Israel med på noterna. Men palestinier vill inte ha fred. De vill ha tillbaka "sitt" område. Och om de dör så gör det inte dem så mycket.
Du blandar ihop palestinierna med judarna.
De är inspärrade i Gaza och vid försök att ta sig ut eller ens närma sig stängslet så sniper IOF, journlister, sjukvård, till och med barn. Klart att fe vill att ockupationen ska upphöra, fattar inte hur det ens kan vara konstigt?
Kan göra samma jämförelse med Sverige. Judar har ockuperat oss vi har ett område i Dalarna, Blekinge och viss tillgång till Stockholm. Du hade inte velat ta tillbaka Sverige från en sådan Talmudisk Ockupation som det är? Man vill ju inte provocera de stackars judarna?
Kolla på länken jag gav dig innan, det är värt de vid minimalt intresse för regionen. Sanningen — Från starten av ockupationen ocb inga Hasbara lögner utan Palestina och Ockupationens historia.
Israel slår till ”förebyggande” - både mot Palestina och dess grannar. Samt Iraq och allt vad vi ser nu. Sionism är mycket mer än ett stulet hemland. De anser området från Nilen till Eufrat vara lovat till ”De Utvalda Folket” från Genisis 15:18
De behöver inga provoceringar och vad menar du med det egentligen? Kan du ge nått exempel?
Palestina är epi-centrum för dess hänsynslösa brutalitet men inte ensam.
Är du svensk så kan jag dessutom lova dig att vi är mer hatade än Palestinierna dessutom.
Den sympati Israel har från kristna evangilster och alla former av sionister som stödjer dem är en One Way Story om man säger så.