2018-08-05, 05:57
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men klarar av att känna vad som är ett hot och vad som är harmlöst, det beror nog i hög grad på vad som förväntas. Nattetid kan det säkert komma mycket knaslarm från hispiga människor också, men det är nog ingen som rimligt skulle förvänta att det är en utvecklingsstörd 20-åring som ränner omkring ensam med en leksakspistol den tiden på natten i Stockholm.

Det lär ju inte underlätta om poliserna går på valfi benzo eller Attentin. Hur vanligt är det?

För det räcker med att en polis går på benzo och dricker ett glas en kväll för att någon oskyldig ska dö.

Jag är riktigt jävla allvarlig. Detta är ett problem som hör ihop med mycket annat. Hur många politiker tjänstemän går på såna substanser. Har det möjliggjort samhällets förfall. Min läkare var sionist. Fick 12 attentin varje dag. Var speedad 2 år konstant. Jag vet vad det gör. Benzo rör jag aldrig igen. vaknade i häktet 2010 utan att veta vad jag gjort.

Förstå min oro. Det är allvarligt.
Citera
2018-08-05, 06:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Det lär ju inte underlätta om poliserna går på valfi benzo eller Attentin. Hur vanligt är det?

För det räcker med att en polis går på benzo och dricker ett glas en kväll för att någon oskyldig ska dö.

Jag är riktigt jävla allvarlig. Detta är ett problem som hör ihop med mycket annat. Hur många politiker tjänstemän går på såna substanser. Har det möjliggjort samhällets förfall. Min läkare var sionist. Fick 12 attentin varje dag. Var speedad 2 år konstant. Jag vet vad det gör. Benzo rör jag aldrig igen. vaknade i häktet 2010 utan att veta vad jag gjort.

Förstå min oro. Det är allvarligt.

Jag vet inte hur vanligt det är i olika yrkesgrupper. Oklart om det förs någon sådan statistik. Det som typiskt redovisas i statistik är väl förskrivning till kön, åldersgrupper och geografiska områden. Kallades inte sydvästra delen mellan Göteborg och Skåne för Valiumkusten ett tag? Men det var väl ett par decennier sedan iofs.
Citera
2018-08-05, 07:30
Avslutad
Varför kallade de inte in en sniper och placera ut och som lätt med kikarsikte skulle sett att vapnet inte var äkta.

Lätt att vara efterklok men jag tycker man borde fattat misstanke om att vapnet kanske inte var äkta när man såg att det rörde sig om en DS-handikappad och liten som ett barn.
Citera
2018-08-05, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Varför kallade de inte in en sniper och placera ut och som lätt med kikarsikte skulle sett att vapnet inte var äkta.

Lätt att vara efterklok men jag tycker man borde fattat misstanke om att vapnet kanske inte var äkta när man såg att det rörde sig om en DS-handikappad och liten som ett barn.

Fast de kanske inte uppfattade att han hade DS. Och det finns ju småväxta vuxna. Mussolini, Sarkozy, Putin, Marjasin...
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-05 kl. 07:42.
Citera
2018-08-05, 07:36
Medlem
Idag skriver Expressen att killen låg på markeni tio minuter innan ambulanspersonal fick gå fram. Har du blivit skjuten med 5-6 skott och blir liggande tio minuter så överlever du inte. Samtidigt är polisens kontaktperson oanträffbar, dvs gömmer sig och hoppas dett blåser över snabbt.

Detta ser väldigt likt ut som fallet med den Brasilianske elektrikern i London. Båda fallen stinker av skjutkåta poliser som vill bli hjältar. Eller var detta en ren avrättning? Har svårt att tro att polisen inte vågar gå fram ens med sköldar efter att en person blir liggande efter ett flertal träffar. Något stinker.

Hoppas nu MSM vågar ligga på snuten om detta så att sanningen pressas fram för den interna utredningen lär inte våga visa något kontroversiellt.

Detta är alltså kvaliteten på det bästa polisen har att visa upp inom elitförband. Må vi hoppas att dom aldrig tvingas lösa en svår uppgift.

Var det så smart att sänka kraven på intelligens till en trea på den niogradiga skalan? Vill minnaa att sådana personer fick förrådstjänst när jag gjorde lumpen på 80-talet. Och kanske skulle man betala lite högre löner.
Citera
2018-08-05, 07:39
Medlem
Sitter och läser gårdagens DN om poliserna som sköt Eric och citerar Lars Byström som är presstalesman på polisen som säger; "De fullgör sina uppdrag enligt den planering som gällde. Det är inte tal om att de tagits ur tjänst. De som är schemalagda jobbar, de som har ledig dag är lediga och de som har semester har semester". Detta är ju helt otroligt. Om en polis använder sitt vapen i USA och skadar eller dödar någon så tas han ur tjänst omedelbart. Han får lämna in sitt vapen och kort på platsen till en överordnad och körs därefter till kontoret där en utredning påbörjas huruvida han skall sättas in i administrativ tjänst eller bli föremål för tjänstledighet. Men inte här i Sverige, här fortsätter allt som vanligt som om inget har hänt.
Citera
2018-08-05, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Idag skriver Expressen att killen låg på markeni tio minuter innan ambulanspersonal fick gå fram. Har du blivit skjuten med 5-6 skott och blir liggande tio minuter så överlever du inte. Samtidigt är polisens kontaktperson oanträffbar, dvs gömmer sig och hoppas dett blåser över snabbt.

Detta ser väldigt likt ut som fallet med den Brasilianske elektrikern i London. Båda fallen stinker av skjutkåta poliser som vill bli hjältar. Eller var detta en ren avrättning? Har svårt att tro att polisen inte vågar gå fram ens med sköldar efter att en person blir liggande efter ett flertal träffar. Något stinker.

Hoppas nu MSM vågar ligga på snuten om detta så att sanningen pressas fram för den interna utredningen lär inte våga visa något kontroversiellt.

Detta är alltså kvaliteten på det bästa polisen har att visa upp inom elitförband. Må vi hoppas att dom aldrig tvingas lösa en svår uppgift.

Var det så smart att sänka kraven på intelligens till en trea på den niogradiga skalan? Vill minnaa att sådana personer fick förrådstjänst när jag gjorde lumpen på 80-talet. Och kanske skulle man betala lite högre löner.

Elitförband? Detta hände väl innan insatsstyrkan anlände?
Citera
2018-08-05, 07:40
Medlem
Hursomhelstings avatar
Det är som vanligt att när väl staten och myndigheter som polisen äntligen börjar att agera och att man tänker vad bra, bättre sent än aldrig att det sätts hårt mot hårt och så avlivas en utvecklings störd jeppe med tre skott
Visst att påtända personer kan uppföra sig bra underligt men att så överladdad ska man inte vara som polis att man inte kan ta in, kan man inte varva ned och pausa rullen ja då äger man klena nerver och ska inte arbeta som polis.

Det är illa, polisen står i behov av en nyordning så att man får bort det som sitter i väggarna.
Citera
2018-08-05, 07:44
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Har GW uttalat sig om den här polisinsatsen?

Han skulle nog säga så här.

Citat:
"Såna här händelser är mycket ovanliga ska du veta"
Citera
2018-08-05, 07:53
Avslutad
Jag tycker det bör finnas tillräckligt professionalism och utbildning hos poliser att man kunnat ana misstanke om att någon som fysiskt ser ut som ett barn (i gestalt), och är DS-handikappad, kanske håller i en leksak och inte ett vapen!

Någonstans borde tillräckligt med misstanke uppstått att man avvaktar och undviker direkt konfrontation medan man fastställer, dels vad det är för typ av person och dels om huruvida barnet/handikappade har ett riktigt vapen. Hade man försökt med mer kommunikation, hade den misstanken antagligen stärkts.
Citera
2018-08-05, 08:03
Medlem
Jacobssteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Vad är det för djävla skit du radar upp här som jag skulle kunnat googla om ifall intresset fanns. Vad är det du vill med detta trams? Vem bryr sig om att du ger en lektion i något som folk förmodligen skulle läsa någon helt annanstans än i en tråd som denna? Erik var i mitt tycke ett monster men kunde varit mindre sådant om han haft bra föräldrar och inte ansvarslösa individer som endast är intresserade av alla bidrag. Den ponken har kostat skattebetalarna miljoner. Nu får mamsen gå till arbetsförmedlingen och
Nu får du skärpa till dig och sluta med att avsluta meningar med ett frågetecken. Det skall vara punkt vid avslut av mening. Eric var förmodligen bra mer begåvad än vad du tycks vara.
Citera
2018-08-05, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen

Herregud vilken fars. Först skjuter 3 vanliga poliser ihjäl en downie på en lugn innergård i ett lugnt område utan att vänta insatsstyrkan. Sedan väntar man så att han är helt säkert död innan insatsen går in med sköldar.

Bra att Expressen vågar skriva för i Studio ett i fredags fick vi höra reportern Valentina Xhaferi låta som en informationschef hos polisen om att ingenting är bekräftat och oja sig över sociala medierna. Verkar som att SR tappat bort journalistiken helt och hållet och gör nyheter om sociala medier istället.

Och den surriga regionpolischefen i Stockholm, Ulf Johansson, som inte har gått att nå på två dagar, har nog satt sin sista potatis i infosammanhang. Han har skylt på datorn som skulle ha parat ihop det inkomna larmet med en känd våldsverkare med koppling till adressen och varit allmänt surrig vilket jag tolkar som att han försöker mörka och dölja alla misstag som gjorts i det här fallet. Det har sagts att våldsverkaren är bakom lås och bom.

Vad var det för order dessa rookiepoliser fick med sig? ”Ta ned den djäveln, vänta inte på insatsen.” Kan det varit så?

https://www.expressen.se/nyheter/vittne-eric-20-lag-skjuten-i-tio-minuter/

Fredagens Studio Ett

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=7013079
Senast redigerad av Ikea-Kamprad 2018-08-05 kl. 08:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in