Varför?
Om de får larm om att en beväpnad man springer runt i centrala Stockholm mitt i natten, ska de då avvakta och se vilka intentioner denna har? 20 döda senare...."jaha han va visst illasinnad, vi går in nu".
Några ungdomar som kastar sten i en förort är inte ett direkt hot mot allmänheten.
Man anpassar sig efter hotbild, lite som att man slutat spruta vatten på våldsamma demonstrationer. Det gjorde det hela bara värre.
Nänä nu menade jag ju inte så din lille drönare....Men vad tror du kommer att hända till slut med allt som händer i no go zoner mm skitställen dit snuten inte vågar sig in. Vet med säkerhet att de inte ingriper. Tufft att vara polis...vill inte byta
Någon som är bra på ballistik och träffbilder. Finns en bild på en ruta som har träffats av en kula. Direktträff eller rikoschett? Enligt något nyhetsinslag så är rutan träffad i huvudhöjd.
Om man siktar på magen på en tvärhand hög person, hur kan kulan då träffa rutan i huvudhöjd, hur kort är i så fall polisen som avlossade det skottet, teskedsgumman?
Man känner sig hotad till livet, svarar med att skjuta i en ruta utan att veta om det finns någon bakom. De här poliserna bör inte ens få skjuta korkgevär på Grönalund.
Han va 20 år med down syndrome och väldigt kort
Ett barnsligt kroppsspråk å tal.
Många våldsmän fejkar allehanda mentala tillkortakommanden inför polisen vareviga dag.
Hur se skillnad över en period på 5 sekunder?
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Lekte med ett plaströr
Nej.
Han lekte med en relativt bra liknelse av antingen ett avsågat hagelgevär eller en lång pistol (enligt vad den inzoomade bilden av "vapnet" visar).
Citat:
Polisen borde kunna läsa av situationen helt annorlunda.
om deras hjärnor hade haft inplanterade nätbundna och databasuppkopplade kvantdatorer som på ett ögonblick hade kunnat utföra en dataanalys av vad som sågs i jämförelse med vad som förväntades.. Men.. Sådana förväntningar är SciFi.
Citat:
Barn generellt siktar ju så.
Inga barn fanns på platsen, annat än i 5D-form, men... Polisen är inte tränad i att avkoda 5D till 3D i "på sekunden"-situationer så.. well..
Citat:
Man kan inte bara avlossa massa skott hur man vill.
Det gjorde de inte heller.
Citat:
Polisen har agerat fel helt enkelt
och du grundar de slutsatserna på VAD?
Citat:
De vet mycket väl att det kan finnas barn som leker på gården med pinnar å plastgrejer .
Även på natten.
I've refrained from bashing you too hard, since I see you as a Brother of Mine, but Dude... You seriously need to DROP some of the Tinfoil you've invested your Reasoning in.
You're on the verge of becoming a "DoÅ".
Such transformation should be avoided at any cost.
Senast redigerad av Trolltestet 2018-08-05 kl. 04:13.
Många våldsmän fejkar allehanda mentala tillkortakommanden inför polisen vareviga dag.
Hur se skillnad över en period på 5 sekunder?
Nej.
Han lekte med en relativt bra liknelse av antingen ett avsågat hagelgevär eller en lång pistol (enligt vad den inzoomade bilden av "vapnet" visar).
om deras hjärnor hade haft inplanterade nätbundna och databasuppkopplade kvantdatorer som på ett ögonblick hade kunnat utföra en dataanalys av vad som sågs i jämförelse med vad som förväntades.. Men.. Sådana förväntningar är SciFi.
Inga barn fanns på platsen, annat än i 5D-form, men... Polisen är inte tränad i att avkoda 5D till 3D i "på sekunden"-situationer så.. well..
Det gjorde de inte heller.
och du grundar de slutsatserna på VAD?
I've refrained from bashing you too hard, since I see you as a Brother of Mine, but Dude... You seriously need to DROP some of the Tinfoil you've invested your Reasoning in.
You're on the verge of becoming a "DoÅ".
Such transformation should be avoided at any cost.
Jag är lika lång som när jag var 13 så jag var nog fullvuxen längdmässigt då (och jag är nog längre än snittet). Men även om det finns en snittlängd så är många längre och många kortare. Det finns kortväxta män. Även bland kriminella (eftersom argumentet synes vara att polisen bort förstå att det inte var en kriminell efter bedömning av Erics längd).
Om man ser det på de sättet så har du rätt. Längden är endast en faktor. Det finns fler faktorer som gör det svårt att förstå hur flera beväpnade poliser kunde se stackars Eric som ett hot.
Det är ett allvarligt problem att människor inte ens klarar av att känna vad som är hot och vad som är helt harmlöst.
Jag tycker seriöst att poliserna bör drogtestas. Fram med läkemedelshistorik. Fram med hur sanningen faktiskt ser ut!
Det är andra substanser jag är orolig för att vissa poliser går på.
I det senaste kända fallet där en byling rammade ett mötande fordon kom det väl fram att det var en drogcocktail bestående av amfetamin och lugnande? Sömnläget kan knappast bli optimalt efter ett par dygns missbruk av den typen.
Flera är även dömda för bruk av anabola steroider. Jag vet personer som tryckt friskt för att sedan bli poliser. Knappast att man då slutar då. Har även hört förshandskälla från en som fick husrannsakan och steroider beslagtagna. Vid rättegången visade det sig att en stor del inte var med i det uppförda registret. Knappast läge att börja tjafsa då.
Vet även en annan som innan sin poliskarriär stod i dörren och hade en pistol hyffsat lätt gripbar över tiden.
Vi får väl iaf. hoppas på att dessa figurer drogtestas så att det kan uteslutas. För deras egen skull såklart.