Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
Rätt. Har verkligen ingen förståelse för agerandet. Helt obegripligt att tre poliser gjort så här.
Jag uppskattar polisen mycket, och känner till deras tuffa arbetssituation.
Deras dagliga utsatthet, arbetsbelastningen, vad gäller gängmord, våldtäkter och kvinnoslakt.
Men det här? Kan inte varit erfarna poliser,måste handla om individernas påverkan/inverkan på varandra.
Alla tre gick igång, det borde ha räckt med att en sköt, varning.
Är den så tuff egentligen arbetssituationen, varenda jävel jag känner som är arbetsför har en arbetssituation som i mina ögon verkar värre. Inklusive min egen.
Knegare i dag har knappt tid att skita, det genas rejält på många håll när det gäller säkerhetsföreskrifter och arbetsskyddslagar osv.
Beslutsfattare eller folk på andra typer av högre positioner inom näringslivet har en ohyggligt mycket större psykisk press och ofta 10-12 timmars dagar där du aldrig blir tryggare än vad du levererade inför senaste kvartalsrapporten.
Det skulle i så fall vara akademiker anställda inom det offentliga men deras lallande är väl mer att likna vid ett fas3 projekt eller vuxendagis och inget man kan jämföra riktiga jobb med.
Polisens utsatthet för kränkningar ger jag inte mycket för, dom går runt med en jävla pistol i bältet och har monopol på att få använda den och bär på en inre vetskap om att det räcker med en blinkning från kollegan så är den som "kränker" ihopbuntad i ett paket och på väg till polishuset.
Den rent fysiska faran hur stor är den. Hur många poliser dör/år jämfört med byggjobbare som ramlar av ställningar eller vd:ar som signar ner av en arbetsrelaterad strok eller hjärtattack?
Sist men inte minst har dom gått in i jobbet med öppna ögon så nån gång ibland /år är det väl rimligt att begära att det kommer lite bajs i byxan.
Jag har tyvärr på senare år sett allt för många avarter hos poliser när det gäller bemötande och attityd mot folk att jag mer börjar tro på ett systemfel i rekryteringen än att händelser som det här resulterade i skulle ha någon unik bakomliggande orsak.
I stället för att höja upp till någon slags oantastlig hjältestatus och stå med mössan i hand och buga tycker jag det börjar bli dags att ställa lite krav, fråga vad fan vi får för pengarna vi betalar deras löner med och ha samma krav som på sjuksköterskor, busschaffisar eller dom som städar gator och torg på annat sätt.
Det kanske har varit uppe redan, men det skulle också vara intressant att veta om dom här poliserna hade den där nya teasern som, om jag inte minns fel, polisen väl som mest nu håller på att utvärdera.
Det är väl ganska uppenbart att det saknas ett steg mellan batong och att skjuta ihjäl folk!?