2018-08-04, 18:21
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Jag såg att den byggnad du angett i ett tidigare inlägg inte är den jag själv avsåg. Du har visat en bild på den ombyggda magasinbyggnad som står på skoltomten. Jag avsåg det gamla militärförrådet som Nujens inköpte redan 2012 och ursprungligen planerade för mottagning av ensamkommande asylsökande. Men även denna byggnad finns utlagd på HomeAways hemsida (med 8 badrum!).
Anna Karin Hansen har säkerligen varit utsatt för en viss press - inte bara från Säpo. Så ju fler beklämmande uppgifter som publiceras på denna sida, desto svårare blir det för vår havererade rättsapparat att negligera fakta. Hannes Mullers anmälan till kommunen bidrar givetvis på ett positivt sätt till alla tidigare under året ingivna anmälningar till olika myndigheter. Även om man löser avsaknaden av bygglov med påståenden om muntliga förhandsbesked och ordnar saken i efterhand så kommer man aldrig ifrån biten med den svarta arbetskraften och den olagliga överföringen av pengar till Akilovs privata personkonto via Debbie Nujens och Rickard Damms gemensamma konto.

Aha. Kan det vara denna eller har du länken till den du avsåg?
https://www.homeaway.se/semesterhus/p6927757
Citera
2018-08-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Nej, det där är Gazeliigården. Jag är gammal och har trots information inte lyckats reda ut det här med länkar på nätet. Ledsen för det. Någon annan i tråden kan kanske hjälpa till.
Citera
2018-08-04, 18:30
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Här är länken som avses:

https://www.homeaway.se/semesterhus/p8812292
Citera
2018-08-04, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Özz Nujen sympatisörer och F! finns i samma grupper.
Jag tror att de finns fler att rekrytera men det räcker inte
till att komma in i valet. Men Özz kommer finnas med Gudrun
på scen i dom största städerna.
Ahaa...
Antingen har Gudrun tagit till flaskan igen, så pass att hon har missat Nujens finansiering av attacken på Drottninggatan.

Eller så räknar hon med att msm fortsatt döljer hans brott.

Eller så har hon gjort bedömningen att hennes islamiseringsplaner för Sverige nu är så pass avslöjade att hon vinner mest på att synliggöra dom.

Att Nujen hamnade med Gudrun tolkar jag som att alla andra etablerade partier givit honom kalla handen, dom vet att han är för bränd.

Och då ger han Gudrun 100 000 kr,
det finns män som tenderar att göra det.

Hon grämer sig över att hon inte brände mer,
lät den symboliska summan var högre.

Nåväl, den summan är oavsett bara den symboliska, den synliga, den det pratas om.

Som vi vet sticker Nujen alltid till en högre summa vid sidan om som extra uppmuntran till väl genomförande av dåd.
Citera
2018-08-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Här är länken som avses:

För att undersöka om vi, ett glatt gäng på 6 vuxna och utan att ta med barnen, skulle tycka det var värt att hyra Chateau Nujen för en vecka, så testade vi att hyra 6-13 augusti. Minsta tid är en vecka och då skulle kalaset för oss 6 personer gå på SEK 31 427, 67

Känns som ett rätt saftigt belopp för att få hyra ett terroristnäste och då ingår inte ens den lille komikern som kvällsunderhållare.
Citera
2018-08-04, 22:02
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sounion
https://samnytt.se/exklusivt-ekobrottsmyndigheten-utreder-ozz-nujens-overforingar-till-akilov/

..." Samhällsnytt har varit i kontakt med anmälaren som uppger att polisen har tittat på anmälan och skickar den vidare till Ekobrottsmyndigheten. Anledningen till detta är att terrorfinansiering inte var något brott i Sverige vid den aktuella tidpunkten då handlingarna begicks.

– Återstår så skattebrott och bokföringsbrott, vilket innebär att han skickar anmälan vidare till Ekobrottsmyndigheten, uppgav anmälaren till oss.

Samhällsnytt har kontrollerat uppgifterna med Ekobrottsmyndighetens kansli i Stockholm som bekräftar att en anmälan med diarienummer EB 695-18 just nu ligger hos chefsåklagaren Anna Karin Hansen. Kansliet bekräftar även att anmälan avser Özz Nujens personnummer". ...

Kanske ovanstående är svar på några frågor.
Tackar! Ganska exakt vad jag skrivit tidigare i tråden. Nujens brott är inte "mörkat", bara inte klassat som direkt terrorrelaterat - därför inte utrett av Akilov-utredningen. Det rör sig om ekobrott. Som kommer att utredas, och som med stor sannolikhet även kommer att fälla familjen.
Har extremt svårt att se något försvar för de kända utbetalningarna och hur utbrett var fusket?
Citera
2018-08-04, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
För att undersöka om vi, ett glatt gäng på 6 vuxna och utan att ta med barnen, skulle tycka det var värt att hyra Chateau Nujen för en vecka, så testade vi att hyra 6-13 augusti. Minsta tid är en vecka och då skulle kalaset för oss 6 personer gå på SEK 31 427, 67

Känns som ett rätt saftigt belopp för att få hyra ett terroristnäste och då ingår inte ens den lille komikern som kvällsunderhållare.

Å fan 31,5 tkr för en vecka. Saftigt!
Citera
2018-08-05, 00:04
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Chateau Nujen går inte av för hackor. Men det är ju uppenbart för alla och envar att denna lokal var tänkt som asylhem i företaget Othem Omsorg AB.

Angående Othem Omsorg AB:

https://www.allabolag.se/5590297965/befattningar

Kan nån tyda de andra asylexperterna som ingår i styrelsen, förutom svågern? Företaget har ju inte kommit igång, kanske beroende på denna tråd. Som arbetsgivare/styrelsemedlem (Telia) till Rickard skulle jag fråga honom vad han håller på med.

Jag kan inte sådana här asylboenden, borde fråga Bert. Men säg att bidraget är 1500:- per skäggbarn per dygn. Då är bruttointäkten (om vi säger att 10 bor där, personalen ska ha ett par rum också) så blir det en bruttointäkt på 450 papp per månad. Avgår kostnad för mat och "personal", säg 50 papp. 400 K rent in per månad, 4,8 mille på ett år.

Nu är jag företagare, och vet att mina svepande siffror är just svepande. Men ändå, klart branschen är lockande för en del. Särskilt för dom som inte vill stiga upp kl. 6 och göra sin del av den samhälliga uppgiften. Betala skatt och sånt......

Jag har tidigare stört mig lite på att en del tråddeltagare sagt, eller snarare framhävt, att terroristfinansieringen är det Nujens ska åka på. För min del så skiter jag i vilket, Hycklare . Allt som hycklare kan åka på är lika välkommet.

Men den här normaliseringen kring skattebrott skrämmer mig. Mycket. Precis som om det är det som alla gör. Och då ska Rickard, Debbie och Özz komma undan. Eller få en blek reprimand för skattefusk.

Men vafan. Vad har hänt med Sverige? Trots ROT och 22% reavinstskatt så frodas svartekonomien mer än nånsin. Skatteverket, gör nåt åt det här! Jag har haft er som goda rådgivare, ni är på flera sätt skitbra. Men sådana här uppenbara fuskare måste ni beivra.

Back on track; jag skrev redan i våras till de största dagstidningarna i Danmark och Norge. Ingen respons. Men ska kanske göra ett nytt försök, tråden har ju vitaliserats på senare tid genom inträde av experter inom juridik.
Senast redigerad av zurfarn 2018-08-05 kl. 00:27.
Citera
2018-08-05, 01:14
Medlem
Citat:
Chateau Nujen går inte av för hackor. Men det är ju uppenbart för alla och envar att denna lokal var tänkt som asylhem i företaget Othem Omsorg AB.
Angående Othem Omsorg AB:
https://www.allabolag.se/5590297965/befattningar

Haha, ett typiskt upplägg för ett postbox-företag, eller brevlåde-företag
Det blir ju bara förvirrande för grävande journalister eller eventuella beställare av tjänster att se att det finns engagemang i sådana företag som varken har omsättning eller någon verksamhet överhuvudtaget, bra jobbat "The Amazing Nujens" - snart är graven lagom djup...
Gräv på bara "The Amazing Nujens" verkar ju klara av grävandet själva riktigt bra

Citat:
Jag har tidigare stört mig lite på att en del tråddeltagare sagt, eller snarare framhävt, att terroristfinansieringen är det Nujens ska åka på. För min del så skiter jag i vilket, Hycklare . Allt som hycklare kan åka på är lika välkommet.

Men den här normaliseringen kring skattebrott skrämmer mig. Mycket. Precis som om det är det som alla gör. Och då ska Rickard, Debbie och Özz komma undan.
De får nog äta upp allt de ställt till med. Karma is a bitch. Gissningsvis så har de redan fiender inom sin klan, eller nästgårds...
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Såg i nåns flöde igår att Özz Nujen skulle agera val-lokomotiv för MP och F!.
Vet inte om det var ett skämt eller inte.
Generellt är man väl det åt ett parti i taget, men vad vet man.
Jag har inte höga tankar om Özzen som lokförare, Özzen får solsting och det blir nog urspårning i första solkurvan, att han tänkte inte på det...
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Att Nujen hamnade med Gudrun tolkar jag som att alla andra etablerade partier givit honom kalla handen, dom vet att han är för bränd.

Och då ger han Gudrun 100 000 kr,
det finns män som tenderar att göra det.
Hon grämer sig över att hon inte brände mer,
lät den symboliska summan var högre.

Mycket möjligt att hon begärde 100 K ur partikassan för att bränna upp dem, Men typ att hon bara bytte ut dem mot en bunt papper, och behöll 98 K för sig själv.
Jag tror inte för ett ögonblick att det var äkta sedlar som brann upp, utom möjligen 2 tusenlappar.
Ingen såg väl sedlarna på nära håll ?
För de 98 K köpte hon sen inkontinensskydd, blöjor för pengarna, tro ?

Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Å fan 31,5 tkr för en vecka. Saftigt!

Får man kvitto då då ? Eller ?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag hoppas verkligen den nya Justitiekanslern ser över detta.

Förtroende för advokatkåren har verkligen fått sig en allvarlig knäck under Anne Rambergs ledning.
Jag antar att mycket beror på det veritabla Klondyke som flyktingcirkusen har inneburit för advokaterna.

Jo, antagligen kan asyladvokaterna debitera timmar lite hur som helst för sina "skyddslingar". Det är ju inte mycket mening med att fråga asylanten XYZ om advokat ZYX ringt den aktuella dagen. XYZ är ju van vid att ljuga och säger vad som förväntas av denne..

Sammanfattningsvis så kan vi nu nog tro att PK-MSM nu ligger i startgroparna att rehabilitera Özzen inför valet. Såklart att Solkonungen Özzen nu måste få en "antirasistisk" staty av sig själv, en i Kungsträdgården och en på Drottninggatan. Gator och torg ska uppkallas efter Özzen runt om i landet.

Vidare så måste det omgående lagar ändras och Özzen kan då adlas av Kung Carl XVI Gustav och få heta "Özzen van Nujen af Tingstäde"... Rickard Damm adlas till att heta "Rickard van Dammråttan"

Vidare så ska man ifrån PK-MSM omvärdera Akilovs gärning till att ha varit en nyttig antirasistisk aktion av typen "civil olydnad" och driva på att Akilov ska rehabiliteras till att bli folkets gullegull-gosse och framtida justitieminister. Pansargeneralen Arnstad, Akilov och Özzen får sitta i Morgonsofforna tills döddagar och hemorrojderna ser då ut som blomkålskvistar och druvklasar. Dessutom får de ett eget matlagningsprogram där den eminenta Pansargeneralen tar fram sin elektroniska fascistometer och sätter fascistindex på maträtterna

Anne Ramberg kapar flygplan på löpande band, och får som straff samhällstjänst som spåkärring i "Det Okända" på 7-an

PK trumfar allt var så säker, Thomas Mattsson gnuggar händerna av förtjusning
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-08-05 kl. 01:52.
Citera
2018-08-05, 02:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Här är länken som avses:

Tack så mycket.

De har således minst tre helt nyrenoverade bostäder till uthyrning. Det ser ut att vara ganska mycket VVS, el samt ytskikt och eventuellt större saker som tak, dränering, sanering osv. Om man renoverat allt vitt för fem miljoner plus minus lite, varför ta risken att betala 85000 svart för att städa?

Jag fick in några offerter härförleden för att sätta in IKEA-kök, renovera badrum, gäst-wc och hall och det stack fort upp till miljonen hos flera entreprenörer. Men Nujens har åtta badrum bara i ett hus!
Citera
2018-08-05, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sounion
https://samnytt.se/exklusivt-ekobrottsmyndigheten-utreder-ozz-nujens-overforingar-till-akilov/

..." Samhällsnytt har varit i kontakt med anmälaren som uppger att polisen har tittat på anmälan och skickar den vidare till Ekobrottsmyndigheten. Anledningen till detta är att terrorfinansiering inte var något brott i Sverige vid den aktuella tidpunkten då handlingarna begicks.

– Återstår så skattebrott och bokföringsbrott, vilket innebär att han skickar anmälan vidare till Ekobrottsmyndigheten, uppgav anmälaren till oss.

Samhällsnytt har kontrollerat uppgifterna med Ekobrottsmyndighetens kansli i Stockholm som bekräftar att en anmälan med diarienummer EB 695-18 just nu ligger hos chefsåklagaren Anna Karin Hansen. Kansliet bekräftar även att anmälan avser Özz Nujens personnummer". ...

Kanske ovanstående är svar på några frågor.

Har en anmälare rätt att få veta hur det ligger till med ett anmälan? Om ärendet ligger, är nedlagt eller om förundersökning inletts?

Det vore intressant om någon kollar detta för nu har det gått några månader. Kanske bara anmälaren kan?
Citera
2018-08-05, 07:51
Medlem
Min samlade information om Nujen-Akilovärendet är nu klar och omfattar 15 sidor text. Den innefattar all känd information om hur våra rättsvårdande myndigheter hittills har handlagt ärendet och hur Advokatsamfundet har valt att agera. Den innefattar även mina egna synpunkter på den rättsliga handläggningen av ärendet. Istället för att lägga ut texten anonymt på nätet har jag valt att under eget namn skicka den privat till den nya justitiekanslern Mari Heidenborg. Min bedömning är att hon som justitieråd har möjlighet att dra i fler trådar än denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in