2018-08-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Ja men satt inte vittnet och pratade med grabben? Då är det ju naturligtvis större möjlighet att se att det inte är ett riktigt vapen...

Precis det som polisen skulle ha gjort också. Kunde han bedöma situationen som ofarlig så ska väl förfan en utbildad polis kunna göra det också?
Citera
2018-08-04, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Division64
Mamman säger att hon är 1.62 och att Eric gick till näsan på henne. Så kring 1.45 borde väl vara nära sanningen?

Det tror jag du har rätt i...
Citera
2018-08-04, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Sedan kan det ju vara så att downsare inte är så vanliga nuförtiden. Polisen byts ut och de är i fel generation för att ha stött på massor som man har gjort om man är medelålders.

Påminn mig om att inte gå ut om jag har en dag med mycket smärtor, då går jag inte så vackert alltid. Då är man säkert misstagen för farlig knarkare. Brukar inte heller titta folk i ögonen så ännu en anledning till att skjuta mig. Och vi har massa brottslingar där jag bor så de kan nog lyckas ta fel på en vit person och en somalier.

Herregud, när ska folk fatta att det inte är huvudanledningen till varför killen blev skjuten?

Knarkare träffar polisen på hela tiden, det är rutin. Däremot är det långt ifrån alltid dessa går omkring och viftar med vapen
Citera
2018-08-04, 22:23
Medlem
Va vi än skriver här .polisen kommer endå inte få något straff sorgligt nog
Citera
2018-08-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Precis det som polisen skulle ha gjort också. Kunde han bedöma situationen som ofarlig så ska väl förfan en utbildad polis kunna göra det också?

Har inte sett nån uppgift på att polisen satt och pratade med grabben som grannen gjorde...
Citera
2018-08-04, 22:25
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han blir mindre och mindre...

Snart är lillkillen så liten så att det vore ett under att träffa honom med några kulor.

Det är en sorglig historia. Såklart gjorde polisen det dom skulle för att skydda sig själva och allmänheten.

Såklart är det sorgliga att det var en sjuk person som blev målet.

Såklart är det sorgligt att tänka på lillkillens föräldrar men framförallt HUR känner dom sig idag? De poliser som använde sin rättighet? De som förväntas försvara oss från terror?

Nu när det bevisligen är en MUPP och inte en BIN LADIN som blev offer?

Fy fan vilka idioter det finns på flashback...
Citera
Medlem
Citat:
Vittnet som träffade honom innan sa ju att man enkelt kunde se att det var en leksakspistol.

Hans 1.60 långe mamma sa att han knappt nådde upp till bröstet på henne.

Hur man än vänder och vrider på det så är det förjävla svagt gjort av dessa 3 poliser.

Nu vet jag inte vad du har läst och vilket vittne du pratar om. Men så här har detta vittne uttalat sig till polisen och han kunde inte säga om det var ett riktigt vapen eller en leksak.

Citat:
Det var lite läskigt, för det var mitt i natten och jag såg en pistol i hans hand. Jag visste inte om den var på riktigt eller på låtsas, säger Moohialdin Ali Alsurmi via sin bror Sohaib Ali Alsurmi.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21AqjR/vittne-traffade-eric-precis-fore-skotten-han-ville-leka

Om du har något annat vittne så vill jag gärna läsa detta uttalande
Citera
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Vittnet som träffade honom innan sa ju att man enkelt kunde se att det var en leksakspistol.

Hans 1.60 långe mamma sa att han knappt nådde upp till bröstet på henne.

Hur man än vänder och vrider på det så är det förjävla svagt gjort av dessa 3 poliser.
Då får man förmoda att tanten har små knoppiga bröst och inga långa som hänger och dinglar. Om han nådde upp till brösten måste han vara ca 130 cm ifall det först nämnda tuttläget gäller. Det betyder att han var dvärg också? Autistisk, mentalt efterbliven som en 3-åring och DS. Helt otroligt och han borde inte ens klarat att öppna dörren själv. Varför vaknade inte papsen när han rotade i leksakslådan eller låg geväret överst? Mycket ljug och skit av den här morsan och all media som vill ha det till att poliserna sköt honom med berått mod. Jag blir mer förbannad för varje timme på den där morsan och farsan.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Märkligt att man inte kontaktar vittnen. Borde ju vara viktigt att så snabbt som möjligt få input från folk som var på platsen. Skumt. Kanske tog de helgledigt på polisen/åklagarmyndigheten.

Hur vet man att dom inte har gjort det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Va vi än skriver här .polisen kommer endå inte få något straff sorgligt nog

Nej. Det kommer inte att gå att bevisa vem som gjorde vad och vem som sköt det dödande skottet. Därför kommer alla att gå fria och kunna göra om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Har inte sett nån uppgift på att polisen satt och pratade med grabben som grannen gjorde...

Men om han kunde sitta lugnt och prata med grabben så kan situationen omöjligt vara så obehaglig som polisen vill få det att låta.

Så jag menar.
Citera
Medlem
Citat:

Du menar vittnet som mötte Eric och som skrämdes av honom? Eftersom han bar på en pistol?

Han hade stått eller suttit öga mot öga med Eric en längre stund men kunde alltså inte ens då avgöra om vapnet var riktigt eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in