2018-08-04, 22:19
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nej precis, det är jag och eventuellt du som betalar för de svagaste via skattsedeln. Frågor på det?

Jag skaffade mina två barn runt 30 års ålder. Efter uni.

Vissa startar för sent.
skaffar man ett downs så ökar föräldruppdragen, det tar aldrig slut.

Nu pekar morsan på att polisen gjort fel.

Skjut brottslingar som ej lyder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vittnet som träffade honom innan sa ju att man enkelt kunde se att det var en leksakspistol.

Hans 1.60 långe mamma sa ju att han knappt nådde upp till bröstet på henne.

Hur man än vänder och vrider på det så är det förjävla svagt gjort av dessa 3 poliser.

Ja men satt inte vittnet och pratade med grabben? Då är det ju naturligtvis större möjlighet att se att det inte är ett riktigt vapen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Varför kan inte polisen köra med öppna kort och låta polishensen öppet och transparant få redogöra för det då? Kanske okonventionellt, men detta är en mycket mycket speciell händelse.

Säger inte att det behöver ske nu, låt utredningen ha sin gång. Men om dom inte gör det så kommer ju varenda kvinnlig polis få ett helvete nästkommande 15 åren.

Därför att precis som alla utredningar så sker dom med sekretess tills dom är färdiga.
Det är som med ALLA brott oavsett gärningsman/händelse.
Förundersöknignssekretess är något som även du borde veta vad det är och det gäller även här.
Polisen kommenterar ALDRIG utredningar i närmare detalj när förundersökning pågår.

Och dom som sköt mår med stor sannolikhet bedrövlig även dom. Och med tanke på det polishat och den hets som finns här mot polisen i allmänhet ser jag det inte alls som konstigt att man inte låter dom inblandade löpa gatulopp.

Det är lite som skotten i bagarmossen för nått år eller två den. Där dom sköt genom rutan. Då var ALLA så jävla säkra på att polisen var jävla gung-hoes som sköt vilt. Och det skulle fram med namn och folk skulle avrättas till höger och vänster.
Tills filmen från polishelikoptern släpptes där man KLART OCH TYDLIGT såg att personen som sköts ett flertal gånger riktade vad som såg ut som ett vapen mot poliserna i bilen. Och då jävlar du, då blev det knäpptyst på varenda jävla polishatare i den tråden.
Där har du EN bra orsak varför undersökningarna ska skötas och avslutas innan man redogör för vad som hänt och vem som eventuellt är skyldig till vad.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han blir mindre och mindre...

Mamman:

"– Jag är 1.62 lång och han nådde mig upp till näsan. Jag känner att det här inte får stå oemotsagt. Det får inte bli bilden av Eric att han är stor och farlig, säger hon. "

https://www.expressen.se/nyheter/erics-mamma-polisen-har-varit-knapptyst/
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Men dum fan om dom har ett skottsäkert sköld kan dom gå in som ett tåg! Träffar dom på honom har dom skölden....
Finns mer medel som dom kan anväda flashbang och allt speglar och annat!

Låter ditt inlägg tala för sig själv. När man trodde någon skämt ut sig maximalt så kommer nästa snilleblixt....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Försvarar? Jag försöker förstå. Tycker det är svårt att dra massa slutsatser när vi inte har så mycket fakta.

Men du är ju i alla fall bättre än mig som klarar att se skillnad på ett riktigt vapen och en "plaspickiadoll" i halvtaskigt ljus

Och 1.30 lång...Det har jag missat. Var finns den uppgiften?
Mamman säger att hon är 1.62 och att Eric gick till näsan på henne. Så kring 1.45 borde väl vara nära sanningen?
Citera
2018-08-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han blir mindre och mindre...

Snart satt han nog i vagn...och var ett foster...
Citera
2018-08-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Låter ditt inlägg tala för sig själv. När man trodde någon skämt ut sig maximalt så kommer nästa snilleblixt....
Tror du inte en polis som sköt en downsyndromare skämt ut sig då med ett leksaks vapen?

Hänger det massa poliser här som ska skydda kåren i vått och torrt eller?
Senast redigerad av Vidarquintar 2018-08-04 kl. 22:22.
Citera
2018-08-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Mamman:

"– Jag är 1.62 lång och han nådde mig upp till näsan. Jag känner att det här inte får stå oemotsagt. Det får inte bli bilden av Eric att han är stor och farlig, säger hon. "

https://www.expressen.se/nyheter/erics-mamma-polisen-har-varit-knapptyst/

Visst, men det gör knappast inte Eric 1.30 lång...såvida han inte ägde nordeuropas kraftigaste pannben...
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Jag skaffade mina två barn runt 30 års ålder. Efter uni.

Vissa startar för sent.
skaffar man ett downs så ökar föräldruppdragen, det tar aldrig slut.

Nu pekar morsan på att polisen gjort fel.

Skjut brottslingar som ej lyder.

Eric, killen med Downs syndrom som sköts ihjäl av polisen för 2 dagar sedan, var inte en brottsling.

Och jag får verkligen hoppas att dina barn klarar sig här i livet, med eller utan Darwins lära, och om de, gud förbjude, skulle bli handikappade, så är jag gärna med och betalar för deras vård via skatten jag betalar varje månad.
Citera
Medlem
Märkligt att man inte kontaktar vittnen. Borde ju vara viktigt att så snabbt som möjligt få input från folk som var på platsen. Skumt. Kanske tog de helgledigt på polisen/åklagarmyndigheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vittnet som träffade honom innan sa ju att man enkelt kunde se att det var en leksakspistol.

Hans 1.60 långe mamma sa att han knappt nådde upp till bröstet på henne.

Hur man än vänder och vrider på det så är det förjävla svagt gjort av dessa 3 poliser.

Vad ingen tycks reagera på alls är faran av att poliser skjuter hejvilt omkring sig därför att de upplever hot, hur långsökt det än är. Hur många oskyldiga ska behöva dödas av polisen innan något görs? Kan utbildningen förbättras? Är det så att för många olämpliga individer får bli poliser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in