2018-08-04, 20:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den högkänsliga M*ll*n bad om att hennes barn skulle lämnas ifred, men själv hängde hon ut UW, hans ex och inte minst barnen på ett mycket osnyggt sätt - inte minst efter mordet. Ingen from kvinna det där...
Vi får se vad som händer - bloggen kanske kommer som ljudbok mot betalning snart...

Nej vi är alla överens om att man inte gör så. Det är bara min tendens att vilja förstå varför människor beter sig som de gör.
Inget illa menat. Ingen föds ond. Miljön formar oss.
Citera
2018-08-04, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ok, så han har fått ”sparken”?

Ursäkta mitt otydliga svar. Det var menat som svar på frågan om det var då han cyklade sista dagen på jobbet.
Citera
2018-08-04, 20:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
VIVEREIAM

en medelålders pappas bekännelser

Min oro....

Posted on July 7, 2013 by ulfwes0629
Jag går sönder av oro för att barnen inte har det bra hos sin mor, grej på grej dyker upp som får mig andlös och förbannad.

Nu senast idag, återigen är barnen bortlämnade till andra för att deras mor “behöver göra saker för sig själv, för att må bra!”. Konsekvensen är återigen att de ringer till mig och behöver mitt stöd och råd.

Det här knäcker mig!

https://vivereiam.wordpress.com
Stackars barn och stackars UW

Hans exfru MH beskriver honom på sin blogg och han verkar ha ännu större problem än LW.
Hans blogg kan vara fejkad.
Citera
2018-08-04, 20:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Även om man känner sig brädad har man inte rätt att hänga ut någon annans barn på det sättet hon gör! Att hänga ut sin man/exman är väl en sak men barnen.. så fel!
Men du tycker väl det är helt okej.
Men att hänga ut SD tycker du är fel.
Du har verkligen ingen moralisk kompass alls.
Sorgligt!

Jag har en intention med mitt detagande i tråden och det är att utan pardon få hela bilden i fallet Wesström. I det ingår att ignorera att du och ett antal till "gömmer er ostyriga vilja att sätta stopp för sanningen bakom ett synnerligen frånstötande förment skydd av barnen."
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-04 kl. 20:52.
Citera
2018-08-04, 20:47
Medlem
Honan6s avatar
Förra året fick Team Davidsson utmärkelser vid geoeventet Hall of Fame och det är tydligt att SD är besatt av geocaching. Det kan man enkelt se till antalet loggade cacher och hans uttalade ambitioner att bli FTF:are när en ny cache släpps. Därmed kan jag ana att huntingen har påverkat det övriga livet inklusive arbetet.

Vid Hall of Fame-eventet 11/3 -17 I Uppsala så träffade SD en ny vän som han lovade att alltid vara snäll mot. Jag tycker denna vän ser ut som JH (BeholderX) och man kan fundera på varför SD har skrivit som han gjorde.
Här kommer bilden med frågan om det är JH och vem det kan vara som inte vill vara med på bilden:
http://forumbilder.se/H7OL4/resized-20180804-203025-5122
Citera
2018-08-04, 20:49
Medlem
Jag kan ju direkt berätta för er att de som bor i bostaden som sålts INTE ens känner Lena. De hade sin bostad ute till salu tidigare men fick inte vad de ville ha så de bodde kvar ett tag till men fick nu ett bud de accepterade. Så ni behöver inte fundera på de mer.
Citera
2018-08-04, 20:51
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
LW gjorde anmälan om ofredande mot SD 2/11 år 2016. Enligt Cloudedcrystalbeam hade UW tidigarelagt skilsmässan till just 2/11 trots att han dessförinnan bett om betänketid som löpte ut senare egentligen.
Mallan skriver en del om att hon inte förstår det val U gjorde. Kan det tänkas att LW och UW ville försöka igen?
Åtminstone jag tror inte att det är en slump med de exakta datumet.

Jo, jag har definitivt spekulerat kring om UW periodvis hoppades på en återupptagen kärleksrelation med LW. Det vore inte alls märkligt, känner jag. Likaså kan ju LW ha funderat i de banorna ibland, kan jag tänka. Det är dock postaren ’Schazz’ som lagt ner ett gediget arbete på att få fram datumuppgifterna kring den 2/11. Om slumpen gjorde att UW valde att avbryta betänketiden gällande äktenskapet med MH på exakt samma dag som LW anmäler SD för ofredande vet jag inte. Ikväll unnar jag mig att gissa att slumpen slumrade under ovan nämnda datum och att de båda händelserna faktiskt har med varandra att göra.
Citera
2018-08-04, 20:58
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Jag har en intention med mitt detagande i tråden och det är att utan pardon få hela bilden i fallet Wesström. I det ingår att ignorera att du och ett antal till "gömmer er ostyriga vilja att sätta stopp för sanningen bakom ett synnerligen frånstötande förment skydd av barnen."

Din intention är att svartmåla Lena och hennes barn.
Hade du brytt dig om fallet Wesström hade du även granskat den som är skäligen misstänkt.
Citera
2018-08-04, 21:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Cocinellas till trots får du göra en egen bedömning:

Att läsa eller inte läsa
Publicerad 2018-07-15 00:38:42 i Allmänt,
Tragedin i U och barnens värld har ingenting med mig att göra men ändå dras jag in i deras spindelväv, vare sig jag vill eller inte. Numera har jag fina vänner som läser på undergroundforum och meddelar mig om något kan vara av vikt för mig att läsa. Idag försökte jag själv att skumma genom allt som skrivits och bitvis rös jag i den tropiska sommarvärmen... det finns så oerhört många inlägg som faktiskt stämmer med sanningen och som majoriteten av skribenterna avfärdar som rent nonsen. Jag hoppas och ber att utredningsteamet vänder på varje sten och inte bara följer den breda stigen mot enkel lösning.

Det fanns en tid i slutet av mitt äktenskap med U då barnen mådde allt annat än bra. Jag har funderat mycket på vad som hände sen. Vem eller vilka såg till barnens bästa? Många är de tillfällen då jag talade med U om BBiC men jag förmodar att jag talade för för döva öron. Mina ord hade nog ingen mottagare eftersom det skulle kräva något av honom, något som var obehagligt och skavigt i hans skäl. Barnens uttryck tog så oerhört märkliga vägar. Ett barn drog igång en enorm kalabalik på skolan genom att posta hotbrev till sig själv, ett annat cyklade på motorvägen när denne inte fick sin vilja igenom och ett tredje gjorde sig liten för att slippa allt ansvar som växande innebär (och behandlades också som en baby av båda föräldrarna kontinuerligt). Däremellan var det knivar i skolan, hot om självmord, stölder och jag minns inte allt. Det var helt enkelt så mycket stökigare än familjens fasad ville påskina. Dessa barn, som jag älskar högt, hade en på många sätt snurrig tillvaro. En mamma som inte var närvarande och en pappa som kvävde dem i ett försök att vara den "perfekta föräldern". Det var så mycket knas att jag blir matt när jag tänker på det.

När nu tragedin har drabbat dem så måste jag uppbåda mycket kraft för att vända allt det där ryggen.
Det är svårt.
Det är oerhört svårt.

...och så använder jag en varm julinatt, flera år efteråt, till att tänka på U igen.

Fan!

Hann bara läsa lite i början av bloggen och lite här och där i de äldre inläggen.
Uppfattar en mycket sorgsen person som drabbats av både sjukdom och av att ha blivit lämnad. Alla är vi olika, olika rustade för motgångar i livet. En del klarar av det bra, en del klarar det mindre bra. Har man mycket i "bagaget" redan, kan det bli ganska tungt. Fokus ligger väldigt mycket på henne själv och hur "det" drabbat henne.

Detta inlägg som var det sista (?) i bloggen känns direkt riktad till tråden.

Jag uppfattar det som att hon pekar med hela handen.... mot en person.

Inte bara följa den breda vägen...den som majoriteten här i tråden avfärdar.

Att bloggen kommit i tråden känns inte som en tillfällighet.
Det var meningen att detta skulle komma ut.

Men varför här i tråden?
Det är det som inte känns som ett sunt sätt att hantera situationen.
Citera
2018-08-04, 21:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jo, jag har definitivt spekulerat kring om UW periodvis hoppades på en återupptagen kärleksrelation med LW. Det vore inte alls märkligt, känner jag. Likaså kan ju LW ha funderat i de banorna ibland, kan jag tänka. Det är dock postaren ’Schazz’ som lagt ner ett gediget arbete på att få fram datumuppgifterna kring den 2/11. Om slumpen gjorde att UW valde att avbryta betänketiden gällande äktenskapet med MH på exakt samma dag som LW anmäler SD för ofredande vet jag inte. Ikväll unnar jag mig att gissa att slumpen slumrade under ovan nämnda datum och att de båda händelserna faktiskt har med varandra att göra.

Jaha okej. Är så van vid att du är den som inkommer med alla fakta med datumuppgifter och minns ditt namn men det var nog för att du svarade Schazz då
Citera
2018-08-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men hon vigde SD och HD! Hon tog, med vett och vilja får man hoppas, uppdraget som vigselförättare, i ett kyrkligt bröllop väl?

Kanske slutade hon som pastor pga att hon föll för SD?!
Citera
2018-08-04, 21:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jo bloggen är startad efter att inläggen gjort och sätter att skriva stämmer bra överens med UW’s fd fru vars blogg vi kunde läsa någon timme innan den lösenordsskyddades.
Du har nu vid upprepade tillfällen hyst tvivel om bloggens äkthet. Det är av vikt att du på något sätt förklarar din grund för tvivlet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in