Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-03, 15:33
  #1
Medlem
Anser ni att det är viktigt att era tatueringar har en speciell betydelse för er, eller skulle ni tänka er att tatuera något endast för att det är snyggt? Ge gärna en motivering också om ni vill!
Citera
2018-08-03, 15:56
  #2
Medlem
AdrienneZs avatar
Jag har 9 tatueringar (3 partier), 8 har ingen mening alls. Det va något jag tyckte va snyggt bara. Den 9 har väl betydelse, då det är efternamnet.
Jag är rätt trött på att just det alltid frågas när någon ser ens tatueringar, vad betyder dom?
Ingenting.

Jag ser det hela mer som accessoarer.
Och om man sätter på sig ett armband så brukar ju folk sällan komma fram och fråga vad armbandet betyder.

Kan ju givetvis bara tala för mig själv, men tror det finns många som tänker likadant.
Citera
2018-08-03, 16:00
  #3
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahboi
Ge gärna en motivering också om ni vill!
Det finns massor att läsa på webben om ämnet.
Citera
2018-08-03, 16:08
  #4
Medlem
Jag har mina för att jag gillar hur de ser ut, vissa har väl nån form av betydelse och andra mest en kul grej. En påse blandat helt enkelt och sålänge man själv är nöjd så spelar det just inte så stor roll kan jag tycka.
Citera
2018-08-03, 16:11
  #5
Medlem
knullklassons avatar
Jag tycker det är jätteviktigt att tatueringen har någon betydelse. Jag har själv ett litet hjärta på min underarm och namnet på min dotter, Princess Lateesha, precis intill.
Citera
2018-08-03, 16:14
  #6
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jag tycker det är jätteviktigt att tatueringen har någon betydelse. Jag har själv ett litet hjärta på min underarm och namnet på min dotter, Princess Lateesha, precis intill.
Och du tänker att det inte avhandlas innan?
Citera
2018-08-03, 16:17
  #7
Medlem
vadsadusadus avatar
Min tatuerare sa en gång, och visade sig ha rätt att: "Innan första tatueringen tänkte jag att alla tatueringar skulle ha en mening. Idag gör jag vad jag känner för, bara för att det finns plats på kroppen."

Tre av mina som har någon djupare mening. Det var också de tre första. Sen gick det "utför" (dvs jag fastnade stenhårt för tatueringar) och nu planerar jag efter snygga motiv som passar snyggt på min kropp, helt utan djupare mening bakom.
Citera
2018-08-03, 17:31
  #8
Medlem
Hannsipannsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdrienneZ
Jag har 9 tatueringar (3 partier), 8 har ingen mening alls. Det va något jag tyckte va snyggt bara. Den 9 har väl betydelse, då det är efternamnet.
Jag är rätt trött på att just det alltid frågas när någon ser ens tatueringar, vad betyder dom?
Ingenting.

Jag ser det hela mer som accessoarer.
Och om man sätter på sig ett armband så brukar ju folk sällan komma fram och fråga vad armbandet betyder.

Kan ju givetvis bara tala för mig själv, men tror det finns många som tänker likadant.
Jag kan tänka mig att de som frågar tror att tatueringen är någonting som ligger dig verkligen varmt om hjärtat.
Själva tanken med en accessoar är att man kan följa modest växlingar, och byta när man vill.
Ett armband kan man byta när man vill. En tatuering är beständig.
Folk kanske är förundrade om det är en helt meningslös tatuering, och undrar hur du tänkte där?
Citera
2018-08-04, 00:17
  #9
Medlem
Min tatuering har stor betydelse för mig, men tycker ju att den är för jävla snygg också. Hade inte direkt skaffat den om jag inte tyckte om hur den såg ut oavsett hur betydelsefull den må vara.
Jag älskar tatueringar och kommer täcka en stor del av min kropp med dom, vissa kommer ha betydelse och andra inte. Tatueringar är en accessoar, det är konst, ett sätt att utrycka sig på och för många något betydelsefullt. Dom är vad du gör dom till och så länge du själv är nöjd så spelar det väl ingen roll om dom har betydelse eller ej.
En person som att valt att för alltid sätta kladd på sin kropp har någon form av betydelse även om tatueringen i sig inte är betydelsefull.
Citera
2018-08-04, 07:48
  #10
Medlem
Pope666s avatar
Tatueringar med "betydelse" är oftast djävligt fula och visar på hur stora egon de som bär dem har. Det är oftast något fult med sitt namn eller sitt barns namn på. Är du så egokär och dum att du måste ha ditt eget namn tatuerat på?

Jag skulle tatuerat något med satan och kanske något coolt på knogarna. Detta för att visa att jag är en hårding.
Citera
2018-08-04, 11:44
  #11
Medlem
AdrienneZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannsipannsi
Jag kan tänka mig att de som frågar tror att tatueringen är någonting som ligger dig verkligen varmt om hjärtat.
Själva tanken med en accessoar är att man kan följa modest växlingar, och byta när man vill.
Ett armband kan man byta när man vill. En tatuering är beständig.
Folk kanske är förundrade om det är en helt meningslös tatuering, och undrar hur du tänkte där?

Uppenbarligen har vi delade åsikter om det där, men det måste ju va himla tråkigt att enbart kunna/vilja tatuera sig när man kommit på något betydelsefullt. Det är bara tatueringar.
Ja, dom är där permanent men ett bra val av tatuering är det sällan man ångrar! Och om skiten träffar fläkten i ens val så finns det ju både cover up och laser ja anser iaf att man inte behöver betydelse what so ever!
Citera
2018-08-04, 18:02
  #12
Medlem
Hannsipannsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdrienneZ
Uppenbarligen har vi delade åsikter om det där, men det måste ju va himla tråkigt att enbart kunna/vilja tatuera sig när man kommit på något betydelsefullt. Det är bara tatueringar.
Ja, dom är där permanent men ett bra val av tatuering är det sällan man ångrar! Och om skiten träffar fläkten i ens val så finns det ju både cover up och laser ja anser iaf att man inte behöver betydelse what so ever!
Sant. Vi har delade åsikter.
Jag blir bara så himla orolig över att folk skall ångra sina tatueringar.
Det finns många trådar om "fula tatueringar" och laserindustrin växer så det knakar.
Ett tag var det tribal och kinesiska tecken som gällde. Men plötsligt är det töntigt. Det som är fräckt idag, är mindre fräckt imorgon.
Jag hoppas bara att tatueringarna är väl genomtänkta, och att de är älskade genom livet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback