Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-04, 18:09
  #13
Medlem
Captinheros avatar
Har inga tatueringar själv men om
Jag skulle skaffa skulle jag ha en som stod för ngt viktigt eller hade betydelse. Sett många fula random/klysché eller ”trend” tatueringar som är helt meningslösa men var ”coolt” just då
Citera
2018-08-04, 21:05
  #14
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Tatueringar med "betydelse" är oftast djävligt fula och visar på hur stora egon de som bär dem har. Det är oftast något fult med sitt namn eller sitt barns namn på. Är du så egokär och dum att du måste ha ditt eget namn tatuerat på?

Jag skulle tatuerat något med satan och kanske något coolt på knogarna. Detta för att visa att jag är en hårding.

typ hate eller babe eller nåt? det är jävla hårt
Citera
2018-08-05, 18:38
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Har inga tatueringar själv men om
Jag skulle skaffa skulle jag ha en som stod för ngt viktigt eller hade betydelse. Sett många fula random/klysché eller ”trend” tatueringar som är helt meningslösa men var ”coolt” just då

Fast det är just " en som stod för ngt viktigt eller hade betydelse" som är "coolt" just nu? :P
Eller var för några år sen snarare.
Citera
2018-08-06, 19:59
  #16
Medlem
Jag har i princip halva min kropp tatuerad och för mig är "betydelsen" sekundär framför att tatueringen ska se bra/vacker ut.
Nu har jag mest japanskt så de flesta av mina tatueringar har någon betydelse men jag har alltid resonerat som så att tatueringen betyder vad du vill att den ska betyda. Bry dig inte så mycket om vad andra tycker och tänker om dina tatueringar så länge du själv är nöjd!
Citera
2018-08-07, 17:59
  #17
Medlem
AdrienneZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannsipannsi
Sant. Vi har delade åsikter.
Jag blir bara så himla orolig över att folk skall ångra sina tatueringar.
Det finns många trådar om "fula tatueringar" och laserindustrin växer så det knakar.
Ett tag var det tribal och kinesiska tecken som gällde. Men plötsligt är det töntigt. Det som är fräckt idag, är mindre fräckt imorgon.
Jag hoppas bara att tatueringarna är väl genomtänkta, och att de är älskade genom livet.

Fast en tatuering med betydelse måste väl vara lika lätt att ångra som en utan betydelse?
Att man ångrar nått ligger ju oftast i vad man valt för tatuerare - alltså erfaren eller inte, och vilket resultat det ger.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback