Citat:
Ursprungligen postat av
lallisen
Om man är en bödel ja, är man polis ska man så långt det är möjligt försöka få fast folk och ta dem till domstol.
När började svenska polisen bete sig så jävla otäckt?
Är det amerikaner eller israeler som har lärt dem att bete sig så jävla illa?
Är det någon som vet hur Eric var klädd?
Kan tänka mig att en person som är på en treåring nivå och får välja kläder själv kan ta ut svängarna en del.
Det här är riktigt dåligt. Tre poliser skjuter ihjäl en icke talande utvecklingsstörd med ett typiskt Downssyndrom utseende. Har poliserna inte kännedom om hur Downs Syndromare ser ut?
Det var inte becksvart. Belysning fungerade. Och om poliserna upplevde hot, hur kom det sig att inte skjutningen koncentrerades mot andra kroppsdelar.
Riktigt illamående blir man. Antar det rör sig om unga poliser, som påverkar varandra.
Sju skott som avlossades
lite på måfå.
Tycker det dessa tre tjänstemän, ska skaffa sig nåt annat jobb. De bär skulden till att ha dödat en sådan oförarglig person. Om det hade varit en hårdkokt brottsling som skjutits till döds, skulle jag förstått.
Men föräldrarna som vet att sonen blir en vild och äventyrlig rymling ibland, borde ha installerat en säkrare låsanordning på sina dörrar.Föräldrarna får leva vidare med vetskapen att deras oförsiktighet bidrog till att sonen så kallblodigt dödades.
Och hur blir det med el-pistolerna?
Men hade denne pojke skjutits med el-pistol,kanske han dött, ändå.
Downs-syndromare har ju ingen bra fysik, hjärtproblem odyl.
Hur elpistol fungerar på hjärtsjuka vet jag inte.