2018-08-04, 16:41
Medlem
D.E.I.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
I vilket fall som helst så visar ju Glockens plastmaterial att det är inte bara leksaker som ser ut som vapen, utan även vapen ser ut som leksaker.

Bilden ifråga var upplagd av en polis som exempel på hur verklighetstrogna replikor är. Bilden föreställde alltså en replika
Senast redigerad av D.E.I. 2018-08-04 kl. 16:42. Anledning: Förtydligande
Citera
2018-08-04, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Hur länga skulle du själv orka vårda en kromosombäbis 24 timmar om dygnet? Efter ett par år hinner man nog bli rätt sliten och efter 20 år så torde man vara helt under isen.

.

Just därför som samhället måste gripa in, om föräldrarna inte klarar av det. Och då är det också föräldrarnas ansvar att inse sina begränsningar och INTE ta killens rymningar med en klackspark. " han gör ju bara så ibland"...
Citera
2018-08-04, 16:43
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Ja, för att bli skjuten av snuten står högt upp på potentiella risker?

Man kan även bli påkörd av en bil, eller mördad av en kriminell, eller utnyttjad av en människohandlare.

Listan på faror som kan drabba en mental 3-åring som är ensam ute klockan fyra på natten är ganska lång.
Citera
2018-08-04, 16:46
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoltanfez
Höj dig inte till skyarna nu trots att du verkar
sakna all självinsikt. Fråga: Står du fortfarande
för att föräldrarna är mördare. Är så fallet bevisar det att du inte har en susning om vad
du dillar om.
Ja, jag anser att Eric Torells föräldrar är att betrakta som mördare då de gjort sig skyldiga till grov oaktasamhet under vad som verkar vara en längre tid. - Inte ens rymningen från kollot då det är andra som har det operativa ansvaret för sonen verkar ha fått poletten att trilla ned hos Herr & Fru Mondän Medelklass.

Om du vill omformulera ditt exempel där det visst inte spelar någon roll om det var oaktsam körning eller en riktig olycka - för du har ju bestämt dig för hur jag skulle ha reagerat så kan du göra det nu.

Jag har även noterat att du är indifferent till huruvida det var första gången han rymde eller ej. Fiffigt om man vill blanda bort föräldrarnas ansvar i frågan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic

Ingen forskning alls. Det går väl inte i förhand avgöra hur många kulor polisen tvingas använda. Så ditt genomtänkta förslag är att polisen ska få ett bestämt maximalt kulor att använda sig av för att oskadliggöra någon/några?

Så när de nått sin maximala gräns och inte uppnått önskad effekt, då ska de helt sonika sluta skjuta???

För jävla dum idé.
Tack, det allt jag behöver veta, du har ingen koll på mänsklig fysik.

Det krävs inte 7 skott raring.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AgentAschberg
Tycker det är tämligen intressant hur det här nystas upp, jaha hotbilden var för en person som redan är haffad med restriktioner, ok. Nämen vilken koll ni har. Fyfan.

Letar dom efter jackie arklöv också om något händer på någon av hans gamla adresser också ?

Det har vi ingen aning om, det kan bo fler personer på adressen, och finnas andra kriminella som har koppling dit.

Dessutom helt oväsentligt vem man är om man går omkring och viftar med vapen.
Citera
2018-08-04, 16:48
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ja, jag anser att Eric Torells föräldrar är att betrakta som mördare då de gjort sig skyldiga till grov oaktasamhet under vad som verkar vara en längre tid. - Inte ens rymningen från kollot då det är andra som har det operativa ansvaret för sonen verkar ha fått poletten att trilla ned hos Herr & Fru Mondän Medelklass.

Om du vill omformulera ditt exempel där det visst inte spelar någon roll om det var oaktsam körning eller en riktig olycka - för du har ju bestämt dig för hur jag skulle ha reagerat så kan du göra det nu.

Jag har även noterat att du är indifferent till huruvida det var första gången han rymde eller ej. Fiffigt om man vill blanda bort föräldrarnas ansvar i frågan.

Ja det är klart du tycker det. Klassisk sionist mentalitet. Dödar folk för att sedan skylla på andra
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2018-08-04 kl. 16:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, jag anser att Eric Torells föräldrar är att betrakta som mördare då de gjort sig skyldiga till grov oaktasamhet.

Är du för att öka skatten så alla med funktionshinder kan få assistans dygnet runt, eller är det att du tycker att som förälder till någon med funktionshinder, så har man ingen rätt att sova?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt

När man skjuter så gör man det tills målet är oskadliggjort, allt annat är idioti. Du kan mkt väl skjuta 2-3 skott kanske är dödliga men som INTE försätter gärningsmannen ur stridbart skick.
Citera
2018-08-04, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt

Och du verkar inte ha koll på något överhuvudtaget. Tror du på fullaste allvar att man i förväg kan avgöra hur många skott som behövs?

Återigen...om en person inte är oskadliggjord efter ditt maximala antal kulor, ska polisen sluta skjuta?
Citera
2018-08-04, 16:51
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Tycker föräldrarna får för lite skuld i frågan. Hur kan man dels ge vapenleksaker till en autistisk downie, och hur kan man ha så dålig koll?

Hade det inte varit polisen hade han lika gärna kunna dödats / misshandlats av några uttråkade marockaner eller förortskids.

Som om föräldrarna ville ha han dödad eller bortsprungen.

Kan det ligga en hund begraven här...Föräldrarna skilda. Pappan kanske inte engagerade sig alltför mycket om sonen var ute på vift? En hypotes. Känner inte till vem som gjorde vad och när av föräldrarna.
Citera
2018-08-04, 16:53
Bannlyst
Är detta ett resultat av värmeböljan?

Svettig trött dehydrerad kaffepersonal inne på ledningscentralen. Missar viktiga anmälningar, missar trådarna, yra i bollen av värmen.

Varmt bakom lager av polismundering. Slår slint i huvet i värmen, tunnelseende, går in i robocop mode orkar inte se detaljer, finkänsligheten avstängd, vill bara få jobbet överstökat, kan inte tänka i värmen.

Kan det vara så enkelt att värmen lett till en dålig insats?

Installera bättre air condition i bilarna, handfläkt i polisbältet? Stationär fläkt som monteras upp på plats i början av insatsen?

Eric kan dessutom ha rymt pga värmen.
Senast redigerad av snuttis 2018-08-04 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in