2018-08-03, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Nu är vi inte på facebook och jag vet inte vem du är.
Den "tuffare" delen säger du, alltså dom som själva näthatar näthatarna?
Jag förstår det som "dom som själva näthatar näthatarna"

Nej, jag näthatar inte alls men mina förslag om vad vi i #jagärhär borde göra är tuffare än de metoder som nu används. Dock accepterar jag den metod som vunnit gillande.
Citera
2018-08-03, 21:19
Medlem
Är Mina Dennert och jagärhär inblandade även i detta på något sätt?

”Regeringen tillför 4,4 miljoner kronor till folkbildningen för särskilda demokratisatsningar

Den ökade aktiviteten från olika anti-demokratiska, rasistiska och auktoritära organisationer visar tydligt att demokratin hela tiden måste försvaras. Ett demokratiskt samhälle säkras inte endast via lagstiftningen utan måste ständigt återvinnas genom folkbildning och en bred demokratisk delaktighet bland medborgarna.”

Har för mig Dennert uttalat stöd för #vimåsteprata.

”Ett exempel på folkbildningens initiativ på området är "Vi måste prata". Det är ett gemensamt demokratiinitiativ från tio studieförbund och majoriteten av alla folkhögskolor och omfattar bland annat en bok, föreläsningar och studiecirklar.”

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2018/08/regeringen-tillfor-44-miljoner-kr-till-folkbildningen-for-sarskilda-demokratisatsningar/
Citera
2018-08-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Är Mina Dennert och jagärhär inblandade även i detta på något sätt?

”Regeringen tillför 4,4 miljoner kronor till folkbildningen för särskilda demokratisatsningar

Den ökade aktiviteten från olika anti-demokratiska, rasistiska och auktoritära organisationer visar tydligt att demokratin hela tiden måste försvaras. Ett demokratiskt samhälle säkras inte endast via lagstiftningen utan måste ständigt återvinnas genom folkbildning och en bred demokratisk delaktighet bland medborgarna.”

Har för mig Dennert uttalat stöd för #vimåsteprata.

”Ett exempel på folkbildningens initiativ på området är "Vi måste prata". Det är ett gemensamt demokratiinitiativ från tio studieförbund och majoriteten av alla folkhögskolor och omfattar bland annat en bok, föreläsningar och studiecirklar.”

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2018/08/regeringen-tillfor-44-miljoner-kr-till-folkbildningen-for-sarskilda-demokratisatsningar/

Citerar mig själv.

Dennert är ”listad” som föreläsare - ”demokratitalare” - i ”demokrati-initiativet” vimåsteprata:

https://www.vimasteprata.org/demokratitalare/
Citera
2018-08-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Nej, jag näthatar inte alls men mina förslag om vad vi i #jagärhär borde göra är tuffare än de metoder som nu används. Dock accepterar jag den metod som vunnit gillande.

Jag skulle gärna vilja veta vad dina önskade "tuffare metoder" skulle innebära? Och givetvis i jämförelse med vad du anser #jagärhärs nuvarande och alldeles för mesiga metoder är?
Citera
2018-08-04, 15:10
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Om #jagärhär har en stark förankring blir jag glad. Den kommer att bli ännu starkare förankrad. Men ärligt talat är gruppen våldsamma på nätet egentligen en väldigt liten grupp som tycker landet förstörts. Det kanske sammanlagt handlar om ett par hundra personer som "blivit förda bakom ljuset" av ordentliga och stadiga personer.

Nej, det är inte fakta, det är en förvriden syn på samtiden, det är en nätkonspiration som bara finns på nätet bland en massa folk med psykisk ohälsa, inget att bry sig om alltså.
Ditt svar visar #jagärhär i ett nötskal. Ni har ingen respekt för människor med andra åsikter och ni förnekar verkligheten och faktiska förhållanden. Ni har ett sjukt tankemönster men saknar sjukdomsinsikt. Ni har en orealistisk och uppblåst självbild men förstår det inte själva. Det ni upplever som ”hat” och ”hot” är bara er egen oförmåga att förstå hur verkligheten ser ut och fungerar.
Citera
2018-08-04, 16:02
Medlem
Citat:
Om #jagärhär har en stark förankring blir jag glad. Den kommer att bli ännu starkare förankrad. Men ärligt talat är gruppen våldsamma på nätet egentligen en väldigt liten grupp som tycker landet förstörts. Det kanske sammanlagt handlar om ett par hundra personer som "blivit förda bakom ljuset" av ordentliga och stadiga personer.

Nej, det är inte fakta, det är en förvriden syn på samtiden, det är en nätkonspiration som bara finns på nätet bland en massa folk med psykisk ohälsa, inget att bry sig om alltså.

Totius länkar till en webbsida som heter gubbgnäll nått i adressen och sen hävdar att det är fakta.
Jag ska skapa en webbsida och skriva lite så kan vi hänvisa till den och senhövda att det är fakta.
Totius gör som vanligt, hävdar att hens syn på gruppen är fakta.

Att gruppen motverkar hot och hat är känt, framförallt har många vågat skriva vad man tycker utan att bli hotade av högerfolk.
Sen är det Facebook som bestämmer vad som är okej på deras plattform. Det verkar inte gå in i skallen på vissa.
Mellan 2008-2014 så höll högerfolket på med framgång och tystade ner det mesta på Facebook.
Det skrevs om det i media att människor hade blivit hotade. Många vågade inte skriva, höll sig på sin egen sida osv.
Nu när hot inte funkar längre så skriker högern censur, åsiktskorridor, terrorister och allt möjligt.
Finns många jag känner som blev hotade av högerfolket under den tiden.
Jäh är en ypperligt exempel på att högerfolk inte tolererar att de inte kan styra folk i sociala medier längre.
Därför är jäh mycket viktig grupp. Men som sagt, det är enligt högern den enda facebookgruppen där man ska straffas på livstid och uthängningar offentligt är ok.
Pga? Jo, tysta ner gruppen.
Det är det enda som högern tror hjälper, att hänga ut alla.
Och, detta är rätt roligt, även IM man är med i 300 grupper på FB så är jäh den enda gruppen där man alltid, 24h om dygnet skall följa deras regler, även om man tydligen skriver på en privat sida.
Alltså????
Om jag jobbar på en bilverkstad och byter däck på någons bil och ett hjul ramlar av under färd.
Om jag är med i jäh och det är nån högerkändis. Då är jäh som är skyldiga.uthängda som att man försöker mörda nån med vilje. (Obs, bäst att vara tydlig) detta är ett exempel på eran retorik mot gruppen.

Enligt eran retorik så måste man följa alla regler i alla grupper man är med i. Annars jävlar..
Så jävla dumt resonerat.
Sen som Totius gör är att hänvisa till nån gubbgnälladress på nätet och hävda att det är fakta?

Kosto, att resonera med dessa här är som att prata med en vägg. De tror att en grupp på 75000 medlemmar bestämmer över hela världen. Det är väl jäh fel att det ska bli 50grader varmt nere i Europa.
Citera
2018-08-04, 18:02
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Totius länkar till en webbsida som heter gubbgnäll nått i adressen och sen hävdar att det är fakta.
Jag ska skapa en webbsida och skriva lite så kan vi hänvisa till den och senhövda att det är fakta.
Totius gör som vanligt, hävdar att hens syn på gruppen är fakta.

Att gruppen motverkar hot och hat är känt, framförallt har många vågat skriva vad man tycker utan att bli hotade av högerfolk.
Sen är det Facebook som bestämmer vad som är okej på deras plattform. Det verkar inte gå in i skallen på vissa.
Mellan 2008-2014 så höll högerfolket på med framgång och tystade ner det mesta på Facebook.
Det skrevs om det i media att människor hade blivit hotade. Många vågade inte skriva, höll sig på sin egen sida osv.
Nu när hot inte funkar längre så skriker högern censur, åsiktskorridor, terrorister och allt möjligt.
Finns många jag känner som blev hotade av högerfolket under den tiden.
Jäh är en ypperligt exempel på att högerfolk inte tolererar att de inte kan styra folk i sociala medier längre.
Därför är jäh mycket viktig grupp. Men som sagt, det är enligt högern den enda facebookgruppen där man ska straffas på livstid och uthängningar offentligt är ok.
Pga? Jo, tysta ner gruppen.
Det är det enda som högern tror hjälper, att hänga ut alla.
Och, detta är rätt roligt, även IM man är med i 300 grupper på FB så är jäh den enda gruppen där man alltid, 24h om dygnet skall följa deras regler, även om man tydligen skriver på en privat sida.
Alltså????
Om jag jobbar på en bilverkstad och byter däck på någons bil och ett hjul ramlar av under färd.
Om jag är med i jäh och det är nån högerkändis. Då är jäh som är skyldiga.uthängda som att man försöker mörda nån med vilje. (Obs, bäst att vara tydlig) detta är ett exempel på eran retorik mot gruppen.

Enligt eran retorik så måste man följa alla regler i alla grupper man är med i. Annars jävlar..
Så jävla dumt resonerat.
Sen som Totius gör är att hänvisa till nån gubbgnälladress på nätet och hävda att det är fakta?

Kosto, att resonera med dessa här är som att prata med en vägg. De tror att en grupp på 75000 medlemmar bestämmer över hela världen. Det är väl jäh fel att det ska bli 50grader varmt nere i Europa.
Sotnosens, det finns tre fundamentala brister i ditt inlägg:
1) Du har uppenbart svårt med läsförståelsen så ditt inlägg saknar verklig grund.
2) Du fabulerar fritt utan saklig grund.
3) Du drar in ovidkommande faktorer utan relevans för sakfrågan.
Låt oss reda ut det hela. Det är INTE ”gubbgnäll”-sidan som jag kallar fakta. Fakta ÄR att mångkulturpolitiken INTE är förenlig med välfärdsstaten som vi betalar skatt för. Det är en omöjlig politik som gradvis förstör landet. Faktiska förhållanden bevisar detta.

Bilverkstäder, däckbyte, temperaturen nere i Europa och så vidare är INTE relevanta faktorer när det gäller gruppen #jagärhär och dess medlemmars postande på Facebook, Twitter etc. Att vara medlem i #jagärhär är för övrigt inte ett yrke. Det är frivilligt och medlemmarna ska givetvis följa gruppens regler. Medlemskap i #jagärhär och mobbarbeteende är INTE förenligt.

Du har fortfarande INTE visat VAD #jagärhär har gjort KONKRET eller VAD gruppen definierar som ”hat” och ”hot” och HUR detta har stoppats. Du och gruppen tycks bara komma med tomma ord och osakliga personangrepp.

Tillägg:
Jag vill citera ett nytt (2/8) inlägg i systemkollapstråden som exempel på hur ”politiskt korrekta” medier och andra aktörer bidragit till undermineringen av samhället:
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Citat:
Det finns tusentals radikala islamister i Sverige – och hundratals har tagit värvning i IS. De två senaste regeringarna bär ett stort ansvar för att extremistisk islamism har kunnat breda ut sig, skriver debattörerna från stiftelsen Doku.
https://www.expressen.se/debatt/sa-har-islamistisk-extremism-ostort-fatt-breda-ut-sig/
Islamister med tvivelaktiga agendor
Detta har gjort att islamister med tvivelaktiga agendor fått plattformar från vilka de utmålat kritik mot islamistiska verksamheter i Sverige som uttryck för islamofobi och rasism. Därmed har de försvårat arbetet med en mer effektiv lagstiftning när det gäller rekrytering till och återvändande från IS.
#Jagärhär har i allra högsta grad bidragit till att tysta saklig kritik genom att anklaga budbärarna för islamofobi och rasism.
Senast redigerad av Totius 2018-08-04 kl. 18:39. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-04, 18:49
Medlem
”#JAGÄRHÄR FICK FACEBOOK ATT STÄNGA NED MITT KONTO HELT”

Sjunnesson.

”Jag hade 5000 FB vänner och över 1000 i kö på det första och lade ut allt offentligt. #jagärhär och Näthatsgranskaren bevakade allt och fick mig till och med till polisförhör.

Mitt enskilda öde är inte så viktigt men att Facebook har blivit som ett offentligt torg utan torgets legala status är märkligt. En offentlig arena med över 2 miljarder användare som regleras av ett privat amerikanskt företag.”

https://sjunne.com/2018/08/04/jagarhar-fick-facebook-att-stanga-ned-mitt-konto-helt/

”Enligt en spanare i Facebook-gruppen #jagärhär var de ansvariga och ganska nöjda. Helst vill de även stänga med mina YouTube och Twitter konton också.”
Citera
2018-08-04, 23:57
Medlem
Enligt Katerina Janouchs Twitter så ska Mina Dennert hålla föredrag inför valet. På Finspångs bibliotek. Undrar om det jobbar någon jagähär-aktivist på det biblioteket?

https://mobile.twitter.com/katjanouch/status/1025846936950243328
Citera
2018-08-06, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Sotnosens, det finns tre fundamentala brister i ditt inlägg:
1) Du har uppenbart svårt med läsförståelsen så ditt inlägg saknar verklig grund.
2) Du fabulerar fritt utan saklig grund.
3) Du drar in ovidkommande faktorer utan relevans för sakfrågan.
Låt oss reda ut det hela. Det är INTE ”gubbgnäll”-sidan som jag kallar fakta. Fakta ÄR att mångkulturpolitiken INTE är förenlig med välfärdsstaten som vi betalar skatt för. Det är en omöjlig politik som gradvis förstör landet. Faktiska förhållanden bevisar detta.

Bilverkstäder, däckbyte, temperaturen nere i Europa och så vidare är INTE relevanta faktorer när det gäller gruppen #jagärhär och dess medlemmars postande på Facebook, Twitter etc. Att vara medlem i #jagärhär är för övrigt inte ett yrke. Det är frivilligt och medlemmarna ska givetvis följa gruppens regler. Medlemskap i #jagärhär och mobbarbeteende är INTE förenligt.

Du har fortfarande INTE visat VAD #jagärhär har gjort KONKRET eller VAD gruppen definierar som ”hat” och ”hot” och HUR detta har stoppats. Du och gruppen tycks bara komma med tomma ord och osakliga personangrepp.

Tillägg:
Jag vill citera ett nytt (2/8) inlägg i systemkollapstråden som exempel på hur ”politiskt korrekta” medier och andra aktörer bidragit till undermineringen av samhället:
Islamister med tvivelaktiga agendor
Detta har gjort att islamister med tvivelaktiga agendor fått plattformar från vilka de utmålat kritik mot islamistiska verksamheter i Sverige som uttryck för islamofobi och rasism. Därmed har de försvårat arbetet med en mer effektiv lagstiftning när det gäller rekrytering till och återvändande från IS.
#Jagärhär har i allra högsta grad bidragit till att tysta saklig kritik genom att anklaga budbärarna för islamofobi och rasism.

Du är rolig du..Är jäh gruppen den enda grupp som alla regler alltid skall följas? Inga andra grupper så behöver man inte följa några regler?
Har gått med i typ 200 grupper nu på FB. Många olika regler att följa.
Det där är bara skitsnack.
Jag representerar ingen av grupperna jag är med i om jag twittrar eller skriver på privata sidor. Inte heller om jag hade vart med i jäh.

Jo jag vet att du har ställt olika diagnoser på mig innan och även läsförståelse har jag hört innan.
Den fakta som du kommer med är vad du anser.
Att länka till en gubbgnäll sida gör saken lite roligare faktiskt.

De exemplen jag tog upp, det är metaforer. Du får googla på det.
Allt skylls på gruppen. Snart får väl gruppen skulden för allt som händer i världen. Tänk om nån får en spik i foten? Kanske nån byggjobbare som är med i jäh som är ute efter att sätta spika i fötterna på folk.

Såg en fråga om att Dennert skulle föreläsa nånstans och undran var om någon som jobbar på bibblan är med i gruppen?
Alltså va fan?

Men som sagt Totius, jagmåste tänka på vad jag skriver, har 200 gruppers regler att tänka på. Menar tänk om jag bryter mot nån regel. Fan inte lätt alltså.
Du hävdar att ALLA i gruppen SKALL följa regler om man är med i en FB grupp.
Ja du hör ju själv hur det låter. Du fortsätter envist att hävda det.
Visst, en grupps admin kan ha regler och sen hiva ut medlemmarna dom vill.
Man får väl skärmdumpa vad folk skriver å skicka till admins då.
Är ju dom som i slutändan bestämmer över gruppen.

Häxjakten som har bedrivits på medlemmar och som hängs ut offentligt på en lista, som för övrigt ligger på nazistterror sida tycker många högernissar är okej. Varför? Jo, försöka tysta så många som möjligt.

För att svara på dina påståenden, som du säger är fakta.. skitsnack säger jag.
Systemkollapstråden? Vaddå tystat ned budbärare?
Gruppen har ingen som helst makt att tysta ner någon.
Jäh har blivit massanmält, ja vad blir det?, sen GS försvann från fb? Tiotusentals anmälningar?
Gruppen finns fortfarande kvar
Har ingen aning om hur många konton som blivit avstängda som har vart med i gruppen men har svårt att tro att det är många. Några vet jag har högern vart stolta över att dom lyckats stänga ner från FB.

Högernissar massanmäler allt dom ser på fb och twitter. Ja det kvittar för mig, fullständigt.
Följer man reglera som fb, twitter har så får man väl anmäla då. Vem bryr sig.
Jag lär inte bli avstängd för jag håller mig liksomtill reglerna.

Okej, hålla sig till fakta.. Din fakta som du påstår alltså?

’Oj oj oj. Bäst att jag inte går till jobbet i morrn då. Systemkollaps deluxe? Vet du vilken tid?
Måste ragga upp nån tjej som kanske vill ha lite Nuppa innan systemkollapsen kommer.

Haha.. håll dig till att prata om jäh istället.
Citera
2018-08-06, 01:59
Medlem
Citat:
Du är rolig du..Är jäh gruppen den enda grupp som alla regler alltid skall följas? Inga andra grupper så behöver man inte följa några regler?
Jag representerar ingen av grupperna jag är med i om jag twittrar eller skriver på privata sidor. Inte heller om jag hade vart med i jäh.

Jo jag vet att du har ställt olika diagnoser på mig innan och även läsförståelse har jag hört innan.

Allt skylls på gruppen. Snart får väl gruppen skulden för allt som händer i världen. Tänk om nån får en spik i foten? Kanske nån byggjobbare som är med i jäh som är ute efter att sätta spika i fötterna på folk.

Såg en fråga om att Dennert skulle föreläsa nånstans och undran var om någon som jobbar på bibblan är med i gruppen?
Alltså va fan?

Men som sagt Totius, jagmåste tänka på vad jag skriver, har 200 gruppers regler att tänka på. Menar tänk om jag bryter mot nån regel. Fan inte lätt alltså.

Häxjakten som har bedrivits på medlemmar och som hängs ut offentligt på en lista, som för övrigt ligger på nazistterror sida tycker många högernissar är okej. Varför? Jo, försöka tysta så många som möjligt.

Jäh har blivit massanmält, ja vad blir det?, sen GS försvann från fb? Tiotusentals anmälningar?
Har ingen aning om hur många konton som blivit avstängda som har vart med i gruppen men har svårt att tro att det är många. Några vet jag har högern vart stolta över att dom lyckats stänga ner från FB.

Högernissar massanmäler allt dom ser på fb och twitter. Ja det kvittar för mig, fullständigt.

’Oj oj oj. Bäst att jag inte går till jobbet i morrn då. Systemkollaps deluxe? Vet du vilken tid?
Måste ragga upp nån tjej som kanske vill ha lite Nuppa innan systemkollapsen kommer.

Nu kommer jag för TREDJE gången att upprepa samma sak som jag skrivit till dig två gånger tidigare som du som genom ett mirakel verkar ha missat att läsa båda gångerna, angående det här med att du inte förstår varför det är extra dumt om JÄH-medlemmar eller förespråkare av gruppen beter sig som asshats på nätet jämfört med om andra människor gör det:

Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
...som medlem i en grupp som utger sig för att arbeta för ett bättre samtalsklimat, mot hat och hot och dylikt så axlar man ett ansvar att faktiskt leva enligt dessa riktlinjer även privat. Annars urholkas hela meningen med gruppen om människor struntar i dess idébas när det passar dem.

Liknelser har tidigare gjorts med medlemmar i en Non Fighting-organisation som på fritiden går ut och startar slagsmål på stan, medlemmar i naturvårdsorganisationer som på fritiden går ut och dumpar miljöfarligt avfall i vattendragen osv. Det skulle inte färga av sig särskilt bra på dessa organisationer oavsett om dess medlemmar gjorde dessa för organisationen idébas-brytande aktiviteter "privat" eller ej och det kom fram, eller hur?

Där har du skillnaden på varför det även "privat" på nätet finns ett uppförande- och beteendekrav på medlemmar i #JÄH som inte existerar för någon som är medlem i tex en ornitologigrupp, knypplingsgrupp eller en grupp för cineaster. Beter sig kända #JÄH-medlemmar eller förespråkare som mobbande skithögar på nätet så framstår hela gruppens ideologi och idébas som ett meningslöst luftslott helt enkelt.

Når något av detta fram till dig alls? Visst är det än VÄRRE om någon som engagerar sig i en förening för HBTQ-människors rättigheter privat går runt och säger att han tycker det är äckligt med bögar än om någon som är med i en sportfiskeförening gör det? Visst är det än VÄRRE om någon som engagerar sig i grupper för samers rättigheter på fritiden går runt och säger att hon tycker att samer är ett smutsigt och äckligt folk än om någon som är med i en svampplockargrupp gör det? Och visst är det än VÄRRE om någon som är med i en grupp som säger sig vilja arbeta för en "god ton", vänlighet och mot mobbning på nätet sedan sitter och beter sig som en mobbande, elak förtryckande skitstövel på nätet på sin fritid än om någon som inte är med i en sådan grupp gör det?
Citera
2018-08-06, 19:07
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Alltså va fan?

Jag kan bara instämma i det som Kallfusion skriver ovan och det är obegripligt att du INTE fattar. Syftet med #jagärhär är:
Att stärka människor i att reagera och stå upp när andra bli utsatta för hat och hot. Att stoppa polariseringen och genom att ta den politiska diskussionen på ett sakligt sätt. Samt att hindra spridning av desinformation genom att hjälpa andra med källor till faktagranskad information. Vi tror på det goda samtalet som metod för en rad samhällsförändringar.
Att vara medlem i #jagärhär alternativt stödja gruppen och samtidigt agera som mobbare av de med andra politiska åsikter är moraliskt oförenligt. Men givetvis står det dig och dina gelikar fritt att agera som hycklande kräk. Det är ert val.

Och ÅTER: Fakta är sådant som faktiskt har hänt. Hur svårt kan det vara att förstå, Sotnosens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in