2018-08-01, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Sarah Britz, som nu är chefredaktör för Faktum, tidigare GP har skrivit. Hon har väl skickat in artiklen för att underlätta Dennerts världssegertåg.

Något säger mig att det snart blir en långtidssjukskrivning istället för en USA-lansering.

Mer om fru Britz och Faktum här: (FB) Faktums försäljning rasar -företrädare mumlar om att svenskarna är "antiziganister"
Hennes tidning går dåligt men det går väl att överleva på stödpengar istället.

Aha, hon är chefredaktör t o m.
Citera
2018-08-02, 00:01
Medlem
Tmïnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Ännu en människa jag känner igen från mina sökningar inom #jäh, måste vara tacksam ändå att folk byter bild så sällan så de är lätta att känna igen:

Och man återgår ofta till att klaga på att folk inte verkar ha läst det de kommenterar osv, för annars hade dessa människor inte haft en annorlunda åsikt jämfört med dem?
Eller?

Fotnot: Lite OT det här men tyckte det var ett lite kul citat ändå som jag känner att jag kunde dela (skrivet av en asyl-aktivist):

Akta dig, annars kanske psykiska döden kommer och tar dig!

Söderbergskan ger mig verkligen batikhäxevibbar. Ständigt bitter och fullständigt rabiat verkar hon för ett bättre, medmänskligare samtalsklimat

Det skulle inte förvåna mig om hon (likt Gunnel Gomér) hade en solid Newsmillkarriär innan hon migrerade över till Facebook och kom i kontakt med likasinnade människor. Vilket för mig till en fråga: Är det någon som minns de mer rabiata användarna som härjade runt i Newsmills kommentarsfält och som vet om någon av dessa haverister senare hamnade i JÄH? Det känns inte helt osannolikt

De enda Newsmillprofilerna jag minns är Gomér och den helt fantastiska Gunilla Madegård som lyckades skriva en massa evighetslånga kommentarer om feminism och hade en egen tråd här på Flashback. Gomér är välkänd i den här tråden, och Madegård verkar vara aktiv på Facebook, men ta mig tusan om jag sett henne i ett enda kommentarsfält...
Citera
2018-08-02, 09:21
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Tack för svaren, undrade egentligen väldigt konkret om Dennert kan tänkas vara av ”judisk börd” EFTERSOM hon försöker ANTYDA något sådant bl a med sin hårklippningshistoria. Att liksom försöka associera sig själv med vad judarna råkade ut för i Hitlertyskland.

Tycker det är lite ”fult” och inte så lite fräckt med detta sätt att försöka bli ”judiskt offer” om hon inte alls är judisk. Fast det är väl iofs typiskt Dennerskt fulspel.

Tycker inte jag fick något helt konkret svar på frågan. Men väldigt intressanta svar ändå, så tack.

Jag tror hela historian är fabricerad med rätta antagonisterna för att skapa sympati för stackars Fru Dennert.

Fulspel som du själv skriver inget annat.
Citera
2018-08-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jag tror hela historian är fabricerad med rätta antagonisterna för att skapa sympati för stackars Fru Dennert.

Fulspel som du själv skriver inget annat.

Ja, hon är verkligen en obehaglig intrigmakerska.

Nyheter Idag har en artikel om gruppen idag (betallänk) angående gruppens engagemang för hur man ska rösta. Kan vara olagligt.

Nyheter Idag beskriver också på ett bra sätt vad gruppen i själva verket sysslar med (trots att den PÅSTÅR sig göra något annat:

”...kända för att gripa in i kommentarsfält när någon uttrycker en för gruppen misshaglig åsikt. ”

https://nyheteridag.se/plus/planerad-valkampanj-av-jagarhar-kan-vara-olaglig-ska-stotta-och-peppa-folk-som-rostar
Citera
2018-08-02, 18:06
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Ja, hon är verkligen en obehaglig intrigmakerska.

Nyheter Idag har en artikel om gruppen idag (betallänk) angående gruppens engagemang för hur man ska rösta. Kan vara olagligt.

Nyheter Idag beskriver också på ett bra sätt vad gruppen i själva verket sysslar med (trots att den PÅSTÅR sig göra något annat:

”...kända för att gripa in i kommentarsfält när någon uttrycker en för gruppen misshaglig åsikt. ”

https://nyheteridag.se/plus/planerad-valkampanj-av-jagarhar-kan-vara-olaglig-ska-stotta-och-peppa-folk-som-rostar

Enda sättet att påverka min röst i valet är att stjäla mitt leg och röstkort.

JÄH kämpar i motvind och SD, AfS och NMR är de som får all gratis reklam.
Citera
2018-08-03, 02:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är ingen åsikt att #jagärhär har stark förankring inom medier, politik och offentliga verksamheter som bedriver aktivism för en omöjlig politik som gradvis förstör landet – det är fakta och denna tråd är full med bevis på detta. Mats Leijon har dessutom uttryckt det väldigt tydligt på sin blogg:

https://gubbgnall.wordpress.com/2017/12/06/hatkampanjen-mot-jagarhar/

Det är mindre nogräknade politiker, tjänstemän, medier och kändisar i osund symbios som har fört folk bakom ljuset och skapat det kaos som blir allt tydligare i Sverige, se vidare mitt inlägg 2017-12-14:
(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
Om #jagärhär har en stark förankring blir jag glad. Den kommer att bli ännu starkare förankrad. Men ärligt talat är gruppen våldsamma på nätet egentligen en väldigt liten grupp som tycker landet förstörts. Det kanske sammanlagt handlar om ett par hundra personer som "blivit förda bakom ljuset" av ordentliga och stadiga personer.

Citat:
[..] bedriver aktivism för en omöjlig politik som gradvis förstör landet – det är fakta och denna tråd är full med bevis på detta.
Nej, det är inte fakta, det är en förvriden syn på samtiden, det är en nätkonspiration som bara finns på nätet bland en massa folk med psykisk ohälsa, inget att bry sig om alltså.
Citera
2018-08-03, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Jag önskar det vore sant men det är långt från sanningen. Det är erat hat som driver medlemmarna och det märks tydligt i era aktioner och kommentarer.
Tycker du jag hatar? I så fall får du visa var detta skett.
jag använder mig själv som måttstock därför jag tillhör den tuffare delen av #jagärhär. När jag trots att jag tillhör de tuffare är så snäll och vänlig förstår du (?) hur jäkligt snälla de andra är.
Citera
2018-08-03, 02:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
#Jagärhär är ju själva en bunt näthatare. De hatar ofta om blekfeta vita män som röstar på SD för att ta ett exempel.

På vilket sätt är det hatet bättre än annat?
Det är inte att hata, det är att motverka SD's inflytande bland hatare, som är betydande.
Citera
2018-08-03, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Hur gör man gott genom att näthata och sprida polarisering menar du?
Det kan man inte om man gör som du skriver, därför gör inte vi så. Hur skulle det vara om du tog reda på fakta innan du skriver något.
Citera
2018-08-03, 02:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Men det är precis det min fråga inte gör.

Du försöker slänga alla som inte tycker som du under bussen med:

Du slänger dig med breda generaliseringar som att "folk tycker inte så" utan belägg (din "erfarenhet" skiter folk i, jag/vi vill ha empiriska bevis) när det kommer till att folk kan tycka att #jäh är politiserat.
Sedan kommer du med:

Eftersom det var mig du riktade ditt svar mot och som du har märkt så tycker jag att #jäh är en i högsta grad politiserad grupp. Och i ditt svar så uttrycker du lite grovt att folk tycker inte #jäh är politiserat (enligt dig) och det är bara näthatare och dylika andra marginaliserade typer av "folk" (så som du uttryckte det för dem verkar inte ens vara värda att kallas "folk" för dig?) som tycker detta.

Alltså uttrycker du indirekt att du tycker att jag är en näthatare etc etc för att jag håller denna åsikt.

Så jo, du har i högsta grad skrivit att du tycker att jag är en "näthatare".

Mår du bra av att jag skriver "du är en näthatare"?
Oavsett kommer jag inte kalla någon för näthatare som jag inte själv sett är en näthatare hur mycket du än försöker få det till det.
Citera
2018-08-03, 12:41
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Tycker du jag hatar? I så fall får du visa var detta skett.
jag använder mig själv som måttstock därför jag tillhör den tuffare delen av #jagärhär. När jag trots att jag tillhör de tuffare är så snäll och vänlig förstår du (?) hur jäkligt snälla de andra är.

Nu är vi inte på facebook och jag vet inte vem du är.
Den "tuffare" delen säger du, alltså dom som själva näthatar på näthatarna?
Citera
2018-08-03, 14:12
Medlem
Ledarsidorna:

”Nätverket #jagärhär tänker vara närvarande vid vallokaler och ”stötta och peppa” väljare som ska lämna sin röst. Enligt valnämnden i Stockholm kan en sådan aktion vara olaglig. Om aktionen sätts i verket kan det provocera fram ett omval i hela eller delar av landet samtidigt som journalisten Minna Dennert riskerar ett långt fängelsestraff.”

https://ledarsidorna.se/2018/08/aktivisterna-i-jagarhar-uppmanar-till-brott-samt-riskerar-att-provocera-fram-omval/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in