Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-08, 21:39
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ok, wub. Ja ja, det var jag.

Det här är bra om man kör W.defender - http://www.majorgeeks.com/files/details/wumt_wrapper_script.html. Ett smart uppdateringsprogram.
Läs infon noga.

Du ska inte köra wub om du använder Defender.

Har du aktiverat Windows guard i "aktivera - inaktivera windows funktioner"?
Citera
2018-07-08, 23:10
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Du ska inte köra wub om du använder Defender.

Har du aktiverat Windows guard i "aktivera - inaktivera windows funktioner"?

Det finns inget som heter Windows guard där?

men nåt som heter windows Defender Application Guard, den är inte ibockad, ska den vara bockad? provar att bocka i den... Edit, det gick inte den är lite ljusgrå ruta över texten och det går inte att bocka i... Edit igen den yrar nåt om att den inte kan installera denna då nåt virtualiseringsstöd är inaktiverat i programvaran?

Vad är menar du med att köra en skan?

Borde jag börja med att göra mitt mobila bredband till metered?
Senast redigerad av Enydrion 2018-07-08 kl. 23:15.
Citera
2018-07-08, 23:26
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det finns inget som heter Windows guard där?

men nåt som heter windows Defender Application Guard, den är inte ibockad, ska den vara bockad? provar att bocka i den... Edit, det gick inte den är lite ljusgrå ruta över texten och det går inte att bocka i... Edit igen den yrar nåt om att den inte kan installera denna då nåt virtualiseringsstöd är inaktiverat i programvaran?

Vad är menar du med att köra en skan?

Borde jag börja med att göra mitt mobila bredband till metered?

Så här gör du - https://www.tenforums.com/tutorials/83607-turn-off-windows-defender-application-guard-windows-10-a.html. Jag har inte Defender själv numera men jag har för mig att man även kan skydda andra appar via Säkerhetscentret. Det ska finnas några inställningar där. Om inte datorn är för gammal d.v.s för då funkar det inte alls.

Ja om W.defender har varit avstängt ofta så kanske en skan är lämplig.

Du har fått några alternativ, gör det du finner lämpligt.
Senast redigerad av 1FF 2018-07-08 kl. 23:38.
Citera
2018-07-10, 18:00
Medlem
Enydrions avatar
Är en annan äldre win 10 dator, som var mer uppdaterad än den tidigare...

Har provat två gånger att uppdatera till senaste versionen, men den startar om några gånger och det står 0% länge sedan 1% och sedan 2% och efter en stund så slutar prickarna att snurra, jag startar om och den meddelar att en tidigare version av Windows återställs...

System är 1709
OS 16299.371

Jag behöver nog bara använda den här datorn några månader till (så kan blåsa den när jag behöver den efter det..)

Förslag?
Citera
2018-07-10, 19:06
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Är en annan äldre win 10 dator, som var mer uppdaterad än den tidigare...

Har provat två gånger att uppdatera till senaste versionen, men den startar om några gånger och det står 0% länge sedan 1% och sedan 2% och efter en stund så slutar prickarna att snurra, jag startar om och den meddelar att en tidigare version av Windows återställs...

System är 1709
OS 16299.371

Jag behöver nog bara använda den här datorn några månader till (så kan blåsa den när jag behöver den efter det..)

Förslag?

Windows update katalog !?

Den kan vara för gammal för att klara uppdateringarna så det är därför Windows backar.
Citera
2018-07-10, 20:35
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Windows update katalog !?

Den kan vara för gammal för att klara uppdateringarna så det är därför Windows backar.

Jag stängde av wub och använde wumt får några dagar sedan och då blev det 1709 på den, sedan körde jag wumt igen men den hittade inget, jag använde inte wub efter detta, dagen efter så kom det en ruta om att den ville uppdatera till nån stor uppdatering etc (som på den andra datorn dagen innan) och jag sa ok... så den borde väl ha kollat om den borde gå att installera eller ej innan den ville uppdatera?
Citera
2018-07-10, 20:58
Medlem
Enydrions avatar
Det är en Q6600 med bara 4 gig minne, har en annan dator med Q6600 med 8gig minne men den har jag inte haft igång sedan ett år då grafikkortet pajade och jag köpte en ny dator den här med en I7 och 16 gig minne, den gick bra att uppdatera igår till 1803

Edit: microsoft kräver minst 4gig till 1803, så det är på gränsen

Okej du menar att använda det för att uppdatera i stället för windows update, som du nämnde igår...
Senast redigerad av Enydrion 2018-07-10 kl. 21:14.
Citera
2018-07-10, 21:58
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag stängde av wub och använde wumt får några dagar sedan och då blev det 1709 på den, sedan körde jag wumt igen men den hittade inget, jag använde inte wub efter detta, dagen efter så kom det en ruta om att den ville uppdatera till nån stor uppdatering etc (som på den andra datorn dagen innan) och jag sa ok... så den borde väl ha kollat om den borde gå att installera eller ej innan den ville uppdatera?

Wumt wrapper script skulle inte ha tillåtit meddelandet du nämner.
Meddelandet tyder på att du inte haft det nödvändiga avstängt.

Hursom, läs mina tips tidigare och få kontroll.
Citera
2018-07-10, 22:05
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Det är en Q6600 med bara 4 gig minne, har en annan dator med Q6600 med 8gig minne men den har jag inte haft igång sedan ett år då grafikkortet pajade och jag köpte en ny dator den här med en I7 och 16 gig minne, den gick bra att uppdatera igår till 1803

Edit: microsoft kräver minst 4gig till 1803, så det är på gränsen

Okej du menar att använda det för att uppdatera i stället för windows update, som du nämnde igår...

Precis. Jag låter inte W.update uppdatera åt mig, det gör jag själv enligt min tidigare beskrivning. Jag har aldrig haft problem sedan dess.

Som jag tidigare beskrev så kan man manipulera W.update förfarandet så att det går smidigt. Det börjar med "rätt" inställningar i - Inställningarna för W.updates på Windows.
Citera
2018-08-04, 15:44
Medlem
Mycatisonfires avatar
Blir så jävla förbannad!

Så jävla trött på Windows 10 Update!

Mitt problem:
Varje gång jag använder datorn så dyker det upp meddelanden om att Windows vill starta om datorn pga uppdateringar.

Hur fan stänger jag av den här skiten?

MVH
Citera
2018-08-04, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Så jävla trött på Windows 10 Update!

Mitt problem:
Varje gång jag använder datorn så dyker det upp meddelanden om att Windows vill starta om datorn pga uppdateringar.

Hur fan stänger jag av den här skiten?

MVH
Jag med. Tror att det är under inställningar nånstans men har inte hittat det.

/Benny
Citera
2018-08-04, 16:16
Medlem
Sunimods avatar
Sök (i din dator) update eller på svenska uppdateirngar så kommer du till en sida med inställningar där du kan stänga av uppdateringar eller anpassa dem till dina behov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in