Citat:
Ursprungligen postat av
Stupido86
Håller med.
Tycker denna tråd tagit en märkligt vändning som jag inte stött på så ofta här inne förut.
Aldrig sett en tråd med så mycket ömkan, förståelse och omsorg för en GM innan..
Jag kan förstå det till viss del eftersom det verkar finnas en väldigt tragisk bakgrund.
Visar det sig att det är mer komponenter så kan det inte bara förklaras med mobbbing även om det givetvis är oerhört tragiskt att inte en vuxen ingrep, att han inte fick stöd. Uppenbart finns en klar bild kring honom som person och vad han utsatts för - det har fått fortgå genom åren.
Kommer osökt att tänka på M L Kings brandtal om de goda människornas tystnad..
Däremot spar jag på empatin tills det klarläggs mer kring person. Han har trots allt hotat en tjej innan trefaldigt och blivit villkorligt dömd, vi vet för lite om själva mordet och varför han attackerade henne med kniv och inte ett dugg hur hans tankar gått i det fördolda.
Det finns de som vill mörda och planerar högst medvetet, det finns de som har sexuella preferenser och det finns de som har personlighetsstörningar eller syndrom. Oavsett mobbing finns det folk som slaktar andra oskyldiga rakt av och där känner jag en aversion som dimmar ner det empatiska.