2018-07-29, 07:46
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Eftersom man i väldigt stor utsträckning hittar GM i närmaste kretsen till BO så kan man ju också tänka sig att syna de övriga på boendet....
Då BO hittades sent på natten/tidiga morgonen så kan man ju tänka sig att BO hade missat/struntat i inlåsningen kl. 22 och därmed hade natten fram tills kl 06 att spendera ute före dörrarna återigen var öppna..

Semestertider för kontaktpersoner, receptutskrivare och högsäsong för substitut och dylikt.
Citera
2018-07-29, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Hon cyklade? Har jag missat något, hur vet du att hon cyklade?

Som jag tror menas att det kanske var någon annan flicka som cyklade runt, än BO ?
Citera
2018-07-29, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är viktigt om det finns personer som rört sig ute -och lagt märke till flickan som cyklade runt- vilka andra personer, rörde sig ute i området, under kvällen och natten.
Det kan bli riktigt fel om man bara riktar in sig på flickans egen krets av bekanta.
Det kan mycket väl vara andra personer som är skyldiga till mordet.
Det vanligaste är att gärningsmännen finns i offrets närmsta krets, men det behöver verkligen inte vara så-i detta fallet.
Så iakttagelser som man gjort av alla, andra personer-är viktiga tips, för polisen att kolla upp.
Kan hon ha driftat sig med sexuella tjänster och något bråk uppstod vid betalning?
Hoppas polisen kollar hennes inre vätskor och spår.
Citera
2018-07-29, 09:38
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Det tror jag inte då då polisen vet vem han är och han heter Stefan Davidsson och är skäligen misstänkt för mord på Lena Wesström. Har stått i alla olika tidningar och även en egen tråd här på FB om honom.
Tror inte han vågar släcka fler liv innan rättegång och livstids fängelse.

Kul att man vet att det är han trots att man inte ens lyckas hålla honom häktad. Nej tack, Örebropolisen är ovanligt urusel och är det någon annan som mördat så är de ute på riktig tunn is.

Men on-topic:

Har alla glömt FH från Avesta? Ni vet mordet där 2006. Var är han idag?
Citera
2018-07-29, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Kul att man vet att det är han trots att man inte ens lyckas hålla honom häktad. Nej tack, Örebropolisen är ovanligt urusel och är det någon annan som mördat så är de ute på riktig tunn is.

Men on-topic:

Har alla glömt FH från Avesta? Ni vet mordet där 2006. Var är han idag?

Han har jag också tänkt på.. Han blev ju häktad flera gånger men de lyckades inte hitta tillräckligt med bevis för att fälla honom för mordet på PT.
Han flyttade ju iväg från avesta ett tag och han våldtog och misshandlade en kvinna på nya orten. Det blev han dömd för.
Han bor nu i Avesta igen.
Citera
2018-07-29, 10:33
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Vem är FH?
Citera
2018-07-29, 10:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Vem är FH?
Mannen som misstänktes för det här mordet, (FB) Mordet på Pernilla Theorin i Avesta, 2006. Han var nog den förste som polisen knackade på hos.
Citera
2018-07-29, 10:38
Medlem
JackDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streetviwer
Som jag tror menas att det kanske var någon annan flicka som cyklade runt, än BO ?

Möjligt, riktigt dåligt skrivet i alla fall. Men polisen har inte gått ut med att de söker specifika vittnen vad jag vet. Så vad mer vet moshes som vi andra inte gör?
Citera
2018-07-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackDeLarge
Möjligt, riktigt dåligt skrivet i alla fall. Men polisen har inte gått ut med att de söker specifika vittnen vad jag vet. Så vad mer vet moshes som vi andra inte gör?
,
sorry- vet inte mer än det här-
en cykel hittades på platsen-vid tunneln, cykeln antas tillhöra flickan.
Tänker att hon kanske cyklat -? ( är det en konstig slutsats?)
tror inte att förövarna finns att söka i hennes normala vänkrets.
Det är ett spaningsmord. Då arbetar polisen brett! DÅ är alla, vittnes iakttagelser under denna natt
viktig.
Vore det ett uppenbart våldsdåd i missbrukar kretsar, så skulle händelsen inte rubricerats som en
särskild händelse.
Senast redigerad av moshes 2018-07-29 kl. 12:34.
Citera
2018-07-29, 12:26
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettan82
Han har jag också tänkt på.. Han blev ju häktad flera gånger men de lyckades inte hitta tillräckligt med bevis för att fälla honom för mordet på PT.
Han flyttade ju iväg från avesta ett tag och han våldtog och misshandlade en kvinna på nya orten. Det blev han dömd för.
Han bor nu i Avesta igen.

Vilken ort var han och gästspelade på? När flyttade han tillbaka till Avesta? Initialerna FH vad står dom för?
Citera
2018-07-29, 12:37
Medlem
Konstigt att ingen nämt Norrbygården än som bara
ligger 500m från brottsplatsen.
Citera
2018-07-29, 12:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Konstigt att ingen nämt Norrbygården än som bara
ligger 500m från brottsplatsen.
Vad används Norrbygården till nu för tiden?
VLT: Norrbygården och de andra asylboendena i norra länsdelen försvinner
Citat:
De upphandlingar som gäller nu, ramavtalsupphandling ett och två, är förlängda fram till september 2017.

–Sedan kan vi avtalsmässigt inte förlänga lägre. De här asylboendena upphör efter det, säger Brånn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in