2018-08-04, 14:24
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vad du säger är att kvinnor är mer tärande på den gemensamma välfärden än vad män är, och att vi män ska acceptera detta.

Ja varför inte?
Sluta gnäll.

Livet är orättvist och ju snabbare du inser det faktumet desto lättare kommer ditt liv att kännas. För vad är ditt alternativ? Att ändra kvinnor som kvinnor är eller någon vrickad skattesnurra som ger män en kickback baserat på något abstrakt socialekonomiskt förhållande?
Citera
2018-08-04, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somaton
Ja varför inte?
Sluta gnäll.

Livet är orättvist och ju snabbare du inser det faktumet desto lättare kommer ditt liv att kännas. För vad är ditt alternativ? Att ändra kvinnor som kvinnor är eller någon vrickad skattesnurra som ger män en kickback baserat på något abstrakt socialekonomiskt förhållande?

Precis samma argument kan användas för att hävda att kvinnor ej skall subventioneras via skatter. Livet är orättvist, deal with it. Mina pengar är mina.
Citera
2018-08-04, 14:31
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Så du menar att män ska låta kvinnor både ha kakan och äta den? Vad hände med alla feministiska floskler om att kvinnor minsann kan stå på egna ben?

Nej, jag vill inte betala för att exempelvis blåhåriga och lesbiska feminist-Elin, som är långtidssjukskriven på grund av "utbrändhet" ska insemineras för tredje gången.
Är du beredd att låta din hustru leva på samma ekonomiska nivå som dig, inklusive se till att öka på hennes pensionspoäng?
Citera
2018-08-04, 14:38
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Vilket är precis det som tråden handlar om. Skattesystemet är en konstgjord andning för att vissa kvinnor ska kunna leva en destruktiv och lättjefull livsstil. Detta är inget jag vill betala för, de får de stå för själva.
Du är emot hela välfärdssystemet låter det som.
Är det rätt uppfattat?
Eller är det bara mot kvinnor.
Citera
2018-08-04, 14:41
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Precis samma argument kan användas för att hävda att kvinnor ej skall subventioneras via skatter. Livet är orättvist, deal with it. Mina pengar är mina.

Vad är orättvist med att kvinnor ej skall subventioneras?
Citera
2018-08-04, 16:06
Medlem
Jenny9s avatar
Nu har jag läst igenom hela tråden och jag vet nu vad TS vill och menar.

Det finns två punkter:

1. Skattesystemet ska vara enkelt och lättbegripligt. En plattskatt på 20%.

2. Svenska kvinnor ska sluta vara lata, bortskämda och oförskämda. De ska be om förlåtelse och vara tacksamma mot svenska män. De ska inse att det var svenska män som gav dem deras frihet och självständighet och att det är svenska män som betalar för dem.

Antingen ska svenska kvinnor skaffa barn (helst fler än idag), hennes man (svensk) ska försörja henne. Detta görs möjligt genom, se punkt 1.

Skaffar hon inte barn ska hon jobba heltid med ett högavlönat jobb, jobba lika mycket övertid, pendla lika mycket osv. Så att hon betalar in lika mycket skatt.

WordWarrior *harklar*, jag är väldigt ledsen att du träffat på otacksamma svenska kvinnor, å deras vägnar ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Min frihet och självständighet som svensk kvinna har jag dig att tacka för, jag är innerligt tacksam för detta. Utan dig hade jag kanske haft rosa hår och irrat runt som en vante i vinden. Vem vet.

En dag hoppas jag att svenska kvinnor utser en representant och ger er, svenska män, en officiell ursäkt. Jag hoppas att svenska kvinnor en dag inser att de lever på nåder och uppskattar mer det ni svenska män gett och ger dem.
Senast redigerad av Jenny9 2018-08-04 kl. 16:08.
Citera
2018-08-04, 16:13
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nu har jag läst igenom hela tråden och jag vet nu vad TS vill och menar.

Det finns två punkter:

1. Skattesystemet ska vara enkelt och lättbegripligt. En plattskatt på 20%.

2. Svenska kvinnor ska sluta vara lata, bortskämda och oförskämda. De ska be om förlåtelse och vara tacksamma mot svenska män. De ska inse att det var svenska män som gav dem deras frihet och självständighet och att det är svenska män som betalar för dem.
Svenska män ska sluta vara lata, bortskämda och oförskämda. De ska be om förlåtelse och vara tacksamma mot svenska kvinnor. De ska inse att det var svenska kvinnor som gav dem deras frihet och självständighet genom att uppfostra dem. Svenska kvinnor uppfostrar samhällets barn, utan betalning dessutom.
Citat:
En dag hoppas jag att svenska kvinnor utser en representant och ger er, svenska män, en officiell ursäkt. Jag hoppas att svenska kvinnor en dag inser att de lever på nåder och uppskattar mer det ni svenska män gett dem.
En dag hoppas jag att svenska män utser en representant och ger er, svenska kvinnor, en officiell ursäkt. Jag hoppas att svenska män en dag inser att de lever på nåder och uppskattar mer det ni svenska kvinnor gett dem.
Citera
2018-08-04, 16:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Korrekt!

Vad beror det på? Ska män vara ridderliga för att kvinnor är det svagare könet, eller kan kvinnor som feminister säger, stå på egna ben?

Nej, kvinnor står bevisligen inte på egna ben. Så varför den kaxiga attityden mot den hand som föder dem? Det vill säga vi män.

Nä, gråt en skvätt så känns det kanske bättre för dig.
Citera
2018-08-04, 16:19
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Via skatter och transfereringar så får en genomsnittlig kvinna ungefär 4 MKR från en genomsnittlig man under sin livstid. Kvinnor betalar in mycket mindre i skatt till välfärdssystemet, och tar samtidigt ut mycket mer än män.

Ni tror mig inte? Här kommer väldigt tunga källor. Regeringen exempelvis. Jag har nämnt detta i en annan tråd, så för att inte bryta mot regeln om korspostning så ger jag en länk dit:

(FB) Killar här med "konservativ" syn på förhållanden - vad är målet? (/mod)

Topic:

Feminismens utgångspunkt är att kvinnor diskrimineras av män. Hur kommer det sig då att kvinnor via skattesystemet är nettobidragsmottagare, och tar emot i genomsnitt 4 MKR från män under sin livstid? Hur stämmer det med den höga svansföringen om att kvinnor är lika produktiva och kompetenta som män? Åsikter om detta?

PS. Lönegapet mellan kvinnor och män är AVFÄRDAT av internationella forskare i västvärlden. Det finns ingen signifikant skillnad och män och kvinnor har lika lön för lika arbete.
Visst, men sedan urminnes tider är det kvinnan som har uppfostrat framtidens barn, dessutom utan betalning. Kvinnan har alltså arbetat gratis för att uppfostra alla dessa män som idag bidrar så mycket till välfärdssystemet. För att inte tala om alla kvinnliga förskollärare som uppfostrar barn för en skitlön. Så länge primärt kvinnor fortsätter att uppfostra barn utan betalning, så tycker jag nog att du ska ge fan i att klaga på kvinnor, din lilla råtta.
Citat:
PS. Lönegapet mellan kvinnor och män är AVFÄRDAT av internationella forskare i västvärlden.
PS. Nej, det finns visst ett lönegap. Testa att googla.
Citera
2018-08-04, 16:20
Medlem
nordicwraths avatar
Eftersom att majoriteten av männen jobbar i privat sektor (genererar pengar) medan majoriteten av kvinnorna jobbar i offentlig sektor (dränerar pengar) så innebär det att August Strindberg hade rätt när han sa att kvinnan är en parasit som lever på mannen och samhället.

Närå, då jag inte tror på genus-teoretiskt-anti-akademiskt trams så anser jag att båda biologiska könsrollerna spelar sina viktiga uppgifter i samhället och att vi båda skall respektera varandras svagheter och styrkor. Alternativet är att göra som radikala feminister och vara osams med halva jordens befolkning (bokstavligen).
Citera
2018-08-04, 16:24
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Visst, men sedan urminnes tider är det kvinnan som har uppfostrat framtidens barn, dessutom utan betalning. Kvinnan har alltså arbetat gratis för att uppfostra alla dessa män som idag bidrar så mycket till välfärdssystemet. För att inte tala om alla kvinnliga förskollärare som uppfostrar barn för en skitlön. Så länge primärt kvinnor fortsätter att uppfostra barn utan betalning, så tycker jag nog att du ska ge fan i att klaga på kvinnor, din lilla råtta.
PS. Nej, det finns visst ett lönegap. Testa att googla.

Nej din obildade tölp. Mannen har varit familjens slav som byggt tak över huvudet och slitit och knogat tills kroppen går sönder för att få fram föda till sin fru och barn. Detta har mannen gjort på grund av att det varit mannens ansvar att försörja hela familjen och se till att den kan överleva. Jag skulle kunna leka med dina marxistiska idéer och påstå att mannen varit ett offer och att kvinnan varit priviligerad. Men detta vore inte sant, kvinnorna har också haft det hårt. Alla i familjen har haft ett uppdrag och man har fungerat som en levande apparat.

Du borde läsa lite äldre klassiker från realismen för att få lite mer insikt istället för att vara fast i din filterbubbla med andra människor som tycker precis som du. Bli lite mer rundad i hörnen istället för att framstå som en grav autist.
Senast redigerad av nordicwrath 2018-08-04 kl. 16:31.
Citera
2018-08-04, 16:32
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Nej din obildade tölp. Mannen har varit familjens slav som byggt tak över huvudet och slitet fram föda genom hårt knegande till sin fru och barn enbart pga att denna känner att denne har det som ansvar.
Samtidigt som kvinnan har uppfostrat barn utan betalning, precis som jag skrev.
Citat:
Anser man att det är obetalt arbete att ta hand om sina egna barn är man förmodligen psykopat eller en jävligt obehaglig människa.
Fast det är ju per defintion ett obetalt arbete. Jag lägger ingen värdering i det som du gör, utan konsterarar bara det uppenbara.
Citat:
Män och kvinnor har haft det jävligt hårt genom tiden, påstå inte att kvinnor varit offer pga att de varit hemma med barnen, det är helt efterblivit och obildat och bygger på post-marxistiska idéer.
Intressant. Nu vill jag att du förklarar grundligt för mig vad "post-marxistiska" idéer är och på vilket sätt det är relaterat till kvinnans roll i samhället. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in