Citat:
Ursprungligen postat av
ModestyBlaiser
Jag förstår hur du menar. Jag tänker dock inte på samma sätt. Mer specifikt: jag tror inte att mordet utlöstes av LW:s beteende eller personlighet, utan av GM:s.
Edit: Ja, genom att vända på meningen är hon fortfarande intensiv. Men det tar bort värderingen i att det är någonting negativt (mer än i betraktarens ögon).
Jag är helt övertygad om att om gm är SD så handlar mordet om förlorad kontroll hos honom. Det är i hans förvridna sätt att se på situationen som utlöser mordet.
Jag tror att LW ville gå vidare i livet utan SD. Hon hade satt ner foten och visade genom att inte dra tillbaka den sista anmälan att hon inte accepterade detta gränsöverskridande. Man kan kalla det svartsjuka om man vill, men i själva verket handlar det inte om kärlekssvek. Det kunde varit andra saker som triggat ilskan hos SD. Även om LW inte hade träffat någon annan man tror jag att det avgörande var att hon tagit ett steg tillbaka från honom.
Att SD samtidigt ligger i skilsmässa med HD kan ha blivit för mycket på en gång.
Det handlar om förlorad känsa av makt.