Citat:
Ursprungligen postat av
Hahahahahahaha
Det jag inte fattar är om nu han rymmer till och från, varför har inte föräldrarna en dörrlarm eller mattlarm? Detta får man via Trygghetsjouren....
Men en märklig sak är att pappa. Ringde och sa om sonens försvinnande... borde inte polisen har fått någon info om en försvunnen man trotts ina resurser?
Exakt. Helt obegripligt. Lås och göm nyckeln till dörren ordentligt samt ha låsbara fönster. Gps spårlarm kunde de fått gratis till pojken.
Plus varför han fick ha naturtrogna vapen som leksak? Har hans far inte läst en tidning på 10-år? Ständiga rapporter om invandrares skjutningar, tro fanken poliser blivit extra nojiga när det skjuts överallt i Sverige.
Jag klandrar hans far väldigt mycket men är även kritisk till hur poliserna utsatte allmänheten för fara med så många skott plus hur de kunde missa se han hade downs. De är väldigt lätta känna igen plus hade jag sett en med downs syndrom med en k-pist hade jag personligen antagit den var fejk till 99,99%. Oavsett utseende på vapnet.
Oavsett polisernas förklaring så gjorde de fel anser jag. Som polis måste man kunna ha tänka logiskt i stressade situationer. Att tro en med downs fått tag i en riktig k-pist är ju så osannolikt så man skulle backat ut från gården och inväntat förstärkning. Ej skjutit dödande eld. Alternativt benskott.
Sen älskar så klart vänstermedia att smaska sig i sådant här. De plus de styrande politikerna har snart förstört allt i Sverige. De är skyldiga till det mångkulturella våldsamma samhälle vi fått och som även påverkat poliser till att bli mer stressade vid larm om person med vapen.